Úterý 21.7.2009

 

Být starý, nemocný a chudý, to je nejhorší možná kombinace. Vlastně kombinace může být ještě horší. Být ještě starší, nemocnější, chudší a sám. Vždycky může být hůř. Přemýšlím co bychom prodali. Máme spoustu a spoustu knížek a podobně i elpíček. Kdo by o to stál? A i kdyby nakrásně, určitě by nás ošidili. Prodávat my dva tedy opravdu neumíme.

Zajímalo by mě jak by dopadli filmoví Hanka s Filipem z filmu Starci na chmelu. Byli by asi tak ve stejném věku jako my. Jak by šli životem se svými životními postoji, zda by je cosi zlomilo nebo přinutilo přijmout jinou životní filosofii, zvláště pak, kdyby měli děti, pro které rodiče udělají všechno, nebo téměř všechno, co jim na očích vidí, i nevidí?

Zamyslela jsem se také nad dlouhověkostí. Tchýni bude za rok a půl 90 let, žije sama v domku (rozhodla se tak, nechce nás tam na víc než na pár dní ani vidět), je soběstačná, občas si nechá něco nakoupit od sousedů. Čím je dlouhověkost daná? Jak si ji pořídit? A ještě ke všemu, aby člověk jen tak neležel v posteli obsypán všemi možnými nemocemi? Tchýni znám asi 50 let. Je téměř 35 let vdova, v posledních 20 letech každé ráno snídá topinky s česnekem a do svých asi sedmdesáti let byla zaměstnaná, tedy i když už byla v důchodu. Zaměstnání měla sedavé, ale každý den tam musela napochodovat s kopečka přes celé město a zpátky zase naopak. Jak mohla, tak byla v lese, když žil její muž, tak téměř každý víkend buď do lesa, nebo na motorce do Janoviček za svojí matkou, která se dožila osmdesáti let.

A já? Posledních cca 25 let snídám čaj s jednou lžičkou medu a citronu, různé pečivo, ramu (máslo) a dva plátky tvrdého netučného sýra. V poslední době celé dny prosedím u PC mimo vaření a domácí práce. Bolí mě kosti a tak lenivím a lenivím. Občas sednu na rotoped a půl hodiny šlapu a šlapu. Když nákup, pak autem, když do středu Prahy, tak k metru autem. Kynu a kynu. A resumé? O dlouhověkost, mimo získaných dispozic, se musí člověk snažit hlavně pohybem, střídmou stravou a životním optimizmem. A co já? Inu asi tu dlouho nebudu…

Na dnešek jsme si ustanovili, že dáme spravit mlýnek na kafe, který od minulého týdne odmítal mlít. Hezky jsme ho vyčistili, přidali k němu  doklady o záruce a že pojedeme. Než vyjedeme, nezkusíme ještě jestli fakt nefunguje? Zkusili jsme, fungoval. Vzpomněla jsem si na film Voják Čonkin a na Ňuru (?). Tvrdila, že když si takový stroj odpočne, pak zase začne fungovat (mluvila o porouchaném letadle). Náš kefemlejnek si taky odpočinul a zase funguje…

Dnes k obědu: Zbytky z neděle a pondělka :-).

4 thoughts on “Úterý 21.7.2009

  1. Milá Naďo, snad se mi to dneska podaří a komentář se mi nevymaže, nevím totiž přesně na co mám kliknout až to tady dopíši. Jinak tento list v kalendáři se mi obzvlášť líbí asi proto, že ten hrníček mi připomíná můj ksicht v zrcadle. Vaši snahu psát denně vysoce oceňuji, já jsem takhle začal už v roce 1992 – tedy ne elktronicky, ale ručně do kalendáře, jenže, píši si do kalendáře sice dodnes, ale čím dál tím kratší poznámky, takže v tomto roce zní můj nejčastější zápis: "NIC MOC!" Ale přesto těchto 18 kalendářů, které mezitím vytvořily celý foch v knihovně, někdy skutečně otevřu a hledám tam ku př: Kdy jsme kupovali ledničku, nebo kdy u nás byli ti-a-ti lidé naposledy na návštěvě a podobné "důležitosti". Nejvíc mne ovšem namíchne, když konečně nalistuji příslušné datum a najdu tam: "NIC MOC!"

  2. No, Mirku, připomíná mi to mé balení při stěhování. Zpočátku jsem popisovala krabice a pytle tím co v nich skutečně bylo a k posledku už nápisy byly všechny stejné – různé… Jestli mi psaní vydrží, to nevím. Uvidím…

  3. To je fajn, že se Vám mlýnek rozešel. Mám podobnou zkušenost z minulého týdne. Chtěla jsem Neklánkovi pustit video (O kocourkovi MOdroočkovi), dala jsem tam kazetu a nešla ani tam, ani zpět. Byla tak nějak napůl. Chvíli jsem s tím /opatrně/ lomcovala, pak jsem to vzdala. Když přišel večer manžel, také lomcoval (naštěstí s kazetou,ne se mnou) a také nic. Tak jsme v sobotu vyndali videopřehrávač ze stěny a že ho doneseme do opravny. Mirka napdalo ještě jednou zapojit a zkusit. No, a video kazetu spolklo a pak po opětovné instalaci v pohodě přehrálo a poté i vydalo …

Zanechat Odpověď

