Středa 22.7.2009

  Dnes jdu do sebe. Včera jsem na TV Public zahlédla Hanku Kynychovou ana cvičí na balonu, a při tom cvičení nám koukajícím sdělila internetovou adresu svého zázemí. Zaujalo mě to převelice, z postele se na to dívalo dobře. Adresu jsem si zapsala do poznámek v mobilu a dnes, jako bych ji našla. Ano, dnes se budu zodpovědně věnovat teorii a také musím umýt svůj balon, který se válí již delší dobu na zahradě tak, jak jej tam  holky nechaly (a to už je dost dávno). Konečně začne sloužit tomu, pro co byl určen, tedy pro cvičení kulaté babičky na bolavá záda a kostí vůbec. Studium je zajímavé, tento poznatek je ale z prvního shlédnutí hejbejtese . Diskusní příspěvek připojený pod TV cvičením mě tak nažhavil, že už se vidím stejně jako podepsaná babča :

“Náhodou jsem se dostala na tyto stránky a stal se ze mě náruživý balónový fanda. Je mi skoro 60 let, cvičím 3 měsíce téměř denně čtvrt hodiny. Cítím se skvěle, za tu dobu jsem dokonce 4kg zhubla aniž bych se omezovala v jídle. Přestalo mě bolet v zádech, dokonce mi už nedělá problém chůze do schodů. Díky za návod, jak cvičit v klidu doma! Babča”  Musela jsem se smát, když podobné příspěvky byly jen u cvičení 1. U dalších pokračování, mimo cvičení 4 jsem podobné nenašla…

Ráno  jsem dostala mail od své čtenářky z Ameriky. Namíchli jí diskutující Američani.  Připsala jim do diskuse svůj názor a oni ji málem virtuálně a sprostě ukamenovali. Vypadá to, že Američani jsou horší barbaři v diskusích než na českém internetu…V Americe jsem nebyla a už asi nikdy nebudu. Nakonec mě to tam už ani netáhne. To bych raději svůj dávný sen, Norsko, Dánsko, Švédsko, Austrálie, Bahamy…

Kdo jsou vlastně Američani? Podle dostupné literatury se dá mluvit o pronárodu, tedy směsici národů.  Nebudu se pouštět do hluboko-myslných úvah o jejich historii, je nakonec dosti známá. Podle mě, udržet na uzdě tolik lidských (mnohdy i nelidských) kultur vyžaduje pevnou ruku.  Tedy v tomto případě pevné zákony a hlavně, pevnou kontrolu dodržování těchto zákonů. Bez toho by se to asi všechno dost rozlezlo. Je to rozdíl od našeho systému, kdy se zákony šijí podle různých zájmových skupin tak, aby hlavně posloužily těmto skupinám. Zákony se také tvoří hojně s chybama a nesrozumitelně, což nahrává ekvilibristům se slovíčky. Jejich dodržování se kontroluje velmi sporadicky, hlavně když se to někomu hodí do krámu. Takový malý vzorek jak se žije podle zákonů u nás, je třeba nezávislá republika – blog Lidovek. Je tam dohodnut zákon – kodex, podle kterého se mají všichni chovat, ale s jeho dodržováním se nikdo moc nenamáhá a s kontrolou toho dodržování jen tehdy, když se to hodí do krámu.

Američani se v některých případech chovají dost podobně jako Rusové. Oba pronárody jsou vedeny pevnou rukou, chovají se pateticky při obdivu ke svým symbolům a hrdinským činům, pohledem velmi černobílým. Tak trochu jsou jim i vymývány mozky. Pro vojáky je to nutné, jakpak by bránili svá území, občany své země apod., ale pro nevojáky je to spíše výchova k poslušnosti… U ruských filmů jsme se té patetičnosti či zbožnění státních symbolik a umělohmotných hrdinů smáli a u těch amerických?

Asi mě nemine vzpoura mých blízkých. Měli jsme třetí den (ale opravdu naposledy) stejnou polévku. Doufám, že mě nepověsí za lopatku na ráhno stěžně…

Dnes k obědu: Polévka od pondělka, kuře pečené na bazalce, brambory a okurka se zakysankou.

6 thoughts on “Středa 22.7.2009

  1. Ach, ta historie! Někdo chytřejší než já, řekl, cituji: "Historie je něco co se nestalo, sepsané někým, kdo u toho nebyl…" Jenže, milá Naďo, Vaše články jsou něco co se stalo, sepsané někým, kdo u toho byl! A proto Vás čtu rád a cítím se u toho fajn…

  2. Doufám, že máš hodně hrníčků, jsou krásné! Moc se mi líbil ten přechod od balónu k Američanům. Taky si furt říkám, že začnu cvičit, ale když ono mě to NEBAVÍ…

  3. Čeho mám opravdu hodně, tak to jsou hrnky, hrníčky, šálky… jen to focení je trochu náročnější, víc jak to psaní :-)). Díky Zuzko, Mirku za Vaše milá slova, jsem ráda, když Vás u mě vidím…

  4. Zase si rejpnu. Napřed citát Slovník spisovného jazyka českého: „Pronárod: opovrhovaný, opomíjený národ; zast. národ; hanl. skupina lidí (nebo též jednotlivec), ke které má mluvčí nechuť, odpor a podobně; cháska, sebranka, banda, pakáž.“Bez ohledu na můj postoj , který by spíš u Rusů konvenoval s Havlíčkem, než s Kolárem, pak podobné chování, nechci říci ambice, mají všechny početnější národy. Jen hrany jsou historickým vývojem jinak cizelované. Viz Francouzi, nehledě na Němce, ze kterých se stal národ de facto i de jure historicky až velmi pozdě. Prostě, jsme velcí a bouchneme si do stolu(obrazně). Smůla je, když se stýkají dva velké národy hranicemi- v Evropě jsou příkladem soustavné třenice Poláků a Rusů. A BB ? Svůj názor jsem Vám už napsal ! Ještě k Rusku – projel jsem soukromě autem jeho západní část v r . 89.- 7000 km. Už geografické rozpoložení brání rychlému vývoji k demokracii. To už je na jinou pohádku. .

  5. bb seniore, jsem ráda, že jste se vyjádřil k tomuto tématu. Asi jsem nepoužila tak úplně správné označení pronárod jako paušální výraz pro směsici národů žijících v obou zemích, ale v podstatě jinak nemám co měnit. Ohledně demokracie jsem se chtěla dotknout toho, že demokracie i totalita mají některé prvky společné. Jinak se nemohu moc pouštět na tenký led konverzace s Vámi, protože je mi jasné, že máte daleko větší znalosti ohledně historických skutečností než já. (viz obecně diskuse na blogu na Lidovkách). Díky za Vaše rejpnutí. Budu ho vždycky vítat.

  6. Podařilo se mi udělat si kapku času na Tvůj blog. Já teda skoro každý den ráno chvilku cvičím, kvůli zádům (to, že se mohu přiměřeně hýbat, je díky zpevněným svalům na zádech, kostra je rozsypaná). Ale ne na míči, jenom s takovým udělátkem (dřevěný kuličky na krátkém švihadle, tak bych to asi nejlépe popsala).

Zanechat Odpověď

