Čtvrtek 23.7.2009

  Štěstí! со je štěstí?
muška jenom zlatá,
která za večera
kol tvé hlavy chvátá;
oblétá ti skráně,
rusé vlasy kryje,
v dlaně hlavu skládáš,
ruka utlačí je.

Kdyby tak tušil Adolf Heyduk jak jej proslaví pan Ladislav Pešek a Jaroslav Marvan ve filmu o študácích, že ho proslaví u několika generací dopředu, možná pro všechny generace budoucí, protože film bude k dívání pořád.. Kdo by neznal toto úsloví, tedy drobnou část básně. Je pravda, že štěstí si uvědomíme často ex post. Ve chvíli kdy jej prožíváme to ani netušíme. Mnohdy se jedná o všední den, na který si vzpomeneme v dobách smutku a nepřízni osudu. Najednou zjistíme, že jsme byli tehdy moc šťastni a vůbec jsme si to v tu chvíli neuvědomili…

Proč jsem si ausgerecht vzpomněla na to štěstí? Na Facebooku napsala Adriana, že je absolutně šťastná. Dotázala jsem se jí, jak se projevuje absolutní štěstí, co to je? Já jsem buď šťastná nebo nešťastná. Odepsal mi její záhadný rytíř, vystupující na Facebooku v masce a pod přezdívkou, takto:  

Kdo to nezkusil, tak to nepochopí… i štěstí má několik stupňů.. uvedu příklad: člověk může mít jen tak lehce náladu po pár skleničkách vína… nebo může zpívat internacionálu, jda noční Prahou… a nebo může být tak společensky unaven, že už ani nezpívá – prostě nevnímá… delirium tremens…
No – a se štěstím je to nemlich to samý: může být štastnej, že stihnul autobus, ale přitom ho tlačí boty… ale při nejvyšším stupni – tedy při absolutním štěstí – prostě nic jinýho už nevnímá… aspoň pro tu chvíli. 🙂 To byl výklad téměř vědecký. 🙂 Howgh.”
  A tak mi to hezky vysvětlil. Něco na tom bude. 

Zato včera večer to u nás doma na moc velké štěstí původně nevypadalo. Náš komplikovaně nemocný dědouš byl po vyndání stehů ze zašité ošklivé rány, a co si nevymyslel. Začal krvácet tak, že to chvílemi stříkalo jak z pumpičky. Situace na zbláznění, když si člověk vezme tu skutečnost jak jsem nepoužitelná. Nemám řidičák a při podobné příležitosti propadám panice, kdy začínám pobihovat z místa na místo a usilovně přemýšlím co vlastně chci, jestli obvazy, ručník či nůžky a náplast. Ještěže mám kouzelné slovíčko, které jsem hulákala na plné pecky na schody do patra. Katkóóóóó!!!! (Je to jako včera, kdy na pomoc volala ona mě…) Katka se stala okamžitě pánem situace. Mě pověřila funkcí osobní asistentky, nařídila přinést sterilní čtverce, náplast, připravit dědoušovi něco na sebe, starý ručník do auta a hlavně průkazku zdravotní pojišťovny. Dědoušovi dala povel – leh na břicho, prohlédla ránu, ucpala ji sterilními čtverci, přelepila a posléze pacienta už oblečeného nacpala do auta. Vlastně se vracela do práce, kde byla ještě před několika hodinami. Dědouše znovu zašili, trochu mu změnili léky a vrátili mi ho k péči. Tak nevím, štěstí, že máme Katku zdravotní sestru to tedy určitě je, ale absolutní to asi nebude, “tlačí mě u toho ty boty”.

A tak nebudu bádat zda jsem šťastná absolutně nebo jen tak. Budu šťastná jen tak obyčejně, hlavně když k tomu budu mít nějaký dobrý důvod.

Přišla složenka za vodný stočný. Složenka zase prověří naše rodinné vztahy. Astronomická cifra mi vyhnala krůpěje potu na čele.

Dnes k obědu: polévka květáková  (aby ji holky jedly tak rozmixovaná a pojmenovaná – krémová) s nočky, lečo.

4 thoughts on “Čtvrtek 23.7.2009

  1. Ano, s tím štěstím je to taková potíž. Když se totiž jedná o štěstí hmotné, jako výhra, dárek, dědictví a podobně, tak to je pocit celkem velmi krátký, už druhý den to přechází do normálu a pocit štěstí zmizí. Ale štěstí nehmotné, abstraktní bývá trvalé. Je to štěstí z vědomí, že pro tebe tluče ještě jedno srdíčko ve stejném rytmu a na stejné vlně…

  2. Ach, to jsou opravdové starosti, co Tě včera potkalo. Ještě, žes to zvládla. Já měla trochu míň obtížný den – a přece jsem nebyla šťastná. teda – byla, když jsem dovezla svěřené dívky v pořádku domů. Vzala jsem totiž Páju a její kamarádku na Živohošť, byla jsem vlastně poprvé letos u vody, furt zalezlá pod jeden keřík, akorát jsem je chvílemi hledala – a to jsem se spálila. Já sluníčko nemusím – a ono mi to vrací.

Zanechat Odpověď

