Pátek 24.7.2009

 

Dnes jsem přemýšlela o nesmrtelnosti chroustů, tedy o věčném koloběhu života. Včera jsem zase sledovala amatérské záběry ze života rodiny Čvančarových (Sejdeme se v Denveru  – Osud dvou generací rodiny Čvančarů zachycený v letech 1920 – 1970 je výstižným obrazem osudů Československa ve 20.století.), jejich osudy. Takové filmy mě nutí k přemýšlení proč zde lidi jsou, k čemu jsou jako vývojový článek, když jsou tak nedokonalí a když se to tak vezme, tak vlastně přírodu hyzdí a ničí (nesouvisí s dějem filmu) .  Možná jsme zde kvůli roli přírodního predátora a proto také řeči o vegetariánství nejsou přirozené. Ale až tak do hloubky nepůjdu. Říká se, že když lidé zemřou, žijí dále ve vzpomínkách svých bližních. Když ale vymře celá rodina, zavře za nimi voda a už nežijí v žádných vzpomínkách. Jakoby nebyli, jakoby nežili, jestliže nevykonají nic tak zásadního, aby byli uctíváni lidstvem. Někteří mají možnost žít dál právě na filmových záběrech nebo alespoň jejich hlas v rozhlasu. Překvapila mě jedna reakce člověka, kterému zemřela žena a on nechával v koupelně viset na věšáku její noční košili, aby mohl čichat její vůni. Člověk zmizí a jeho vůně po něm ještě nějakou dobu zůstává. Stále se bádá kam se vytratí lidská energie – duše zemřelého, zda je něco potom nebo už nic, už vůbec nic. Nevěřím, že by na mě čekali mí zemřelí příbuzní, že bych se s nimi někdy ještě sešla v záhrobí, ale co je vlastně vzpomínka? Film, který se nám promítá v našem mozku? Není to nějaký jejich podnět? Lépe řečeno podnět energie, která existuje v nějakém skupenství a působí na naše vjemy. Nemyslím si, že by někdy člověk rozklíčoval toto tajemství. Bez tajemství není života. Vlky, plky, vlky, plky…

Ach jo, jak mě to štve, když z člověka dělají blbce. Nakupovali jsme v Lidlu. Je to nejblíž a je vedro. Taky tam mají červené klobásy a nám (tedy hlavně mně) chutnají. U pokladny koukám, velké balení krému Nivea za 84,90, místo 99,90 Kč. Velká cedulka, že cena snížena. Niveu mám ráda na cokoliv mimo obličej, tak jsem ji vzala. Nakládáme nákup do auta a já koukám, na účtence je 99,90Kč. Jdu zpátky a co se nedozvím, no jo, to byla akce minulý týden. Říkám, ale to lidi matete, druhá pokladní šla a cedulku sundala. Už se mi nechtělo krém z principu vracet, protože 15,- Kč mě nepoloží, ale namíchli mě. V autě jsem si pak uvědomila, že to je pátek, takže tam ta cedule visí celý týden neplatná…

 

Dnes k obědu: Polévka Vitana vaří za vás bez glutamátů – poctivá žampionová, obalované filé z Kauflandu, brkaše a okurkový salát v zakysance.

8 thoughts on “Pátek 24.7.2009

  1. Chytám se vaší věty, Naďo: "Stále se bádá kam se vytratí lidská energie…" Já bych nad tím vůbec nebádal, protože už to zadání je hloupé a ryze tendenční ve prospěch člověka. Když uvážím, že člověk je jen jeden člen z té řady miliónů zivočichů, tak se musím ptát, kam se poděje veškerá živočišná energie? To náboženské dělení na lidi a zvířata, lidi mají duši a zvířata ne – proč? Já si myslím, že si lidi tak fanděj, protože jsou inteligenčně vyspělejší, ale logickým důsledkem vývoje, kterého jsme svědky, je to, že i zvířata se jednou dostanou na naši dnešní úroveň a kde budeme my, pokud už dávno nevyhyneme? Čili tím chci říct, že nebe bez zvířat, jako psů, koček, ptáků, ryb a motýlů, je pro mne naprosto neatraktivní a nemohu se tedy těšit, že se tam dostanu. Že tam na mne budou čekat mí příbuzní, to je horor a jak se vůbec poznáme? Bude každý vypadat tak jako když zemřel? No to snad ne, to by nebyl vůbec ladný pohled. No prostě nechme to koňům, ti mají větší hlavy a nebe jim nehrozí…

  2. Mirku, pojal jste to o moc šířeji než já. Je zajímavá Vaše představa, že zvířata mohou dosáhnout lidské inteligence. Jenže, proč by to dělala? Oni to nepotřebují. Nepotřebují stavět domy, nepotřebují se oblékat, to všechno jim poskytuje a poskytla příroda. Navíc já nemám představy nějakého nebe. Nemám představy žádné. Psala jsem, že mi moc není jasná úloha člověka v přírodním řetězci, když je tak nedokonalý., že potřebuje oděv, dům a spousty potřebných a nepotřebných věcí. Jak jsem napsala, vlky, plky, vlky, plky. Ale jsem ráda, že jste na to reagoval a řekl mi svůj názor.

  3. Souhlasím s Mirkem, taky si myslím, že nemá cenu se nad tím zamýšlet a ta představa, že bychom se všichni sešli ať už v nebi nebo v pekle tak, jak jsme ze světa odešli- no fuj…Já osobně, až umřu, tak už prostě nebudu a ta představa mě vůbec neděsí. naopak. A zítra bych prosila, Naďo, trochu víc optimismu!

  4. Naďo, ještě se mi chce polemizovat a Vašem názoru, že zvířata nepotřebují se oblékat a stavět si domy, všechno jim poskytuje příroda. Tady je potřeba si předem říct: já jsem zastáncem Darwinovy evoluční teorie o vzniku života na zemi, to znamená, že tehdy před milionem let ta zvířata, ze kterých jsme se vyvinuli my, taky nepotřebovala stavět domy a oblékat se a přesto jsme z nich vznikli my. Evolucí postupně napřed lidoop potřeboval klacek, potom kámen ze kterého si udělal kladívko atd. až za milion let najednou potřebuje k životu televizor a mobil a PC. Tomu se říká civilizace. Pokud ovšem někdo chce věřit tomu uplácání člověka z bláta, pak máte pravdu Vy, že zvířata to všechno nepotřebují a nikdy se z nich nestanou tvorové jako jsme my a také nikdy nebudou mít duši a intelekt a tudíž nepřijdou do nebe…

  5. Naďo, také jsem si představil kdybych se jednou sešel se svými předky někde kdesi. Ale jenom deset generací zpět je to 1024 lidí. Hrůza pomyslet. Myslím si ,že tak jak to je, je dobře. Smrt je zkrátka spravedlivě ende pende. Co jsou, nebo je brkaš , brkaše? Teď mi to zapálilo! Hurá! Bramborová kaše! Já zakysance říkám zakysmet.

  6. Na takováto témata je nejlepší polemizovat ústně. A k těm 10 generacím zpět. Nemám představu fyzických podob, jenom nějaké fluidum :-)), vždyť vesmír je tak nekonečný… A Mirku, ani si nemyslím, že člověk vznikl uplácáním z bláta, nebo podle filmu Stvoření světa, ale ani vyvinutím ze zvířat, myslím, že jsme na svět přišli jako druh – člověk, ne jako lidoop podle Darwina…Jardo, je to tak, brkaše je bramborová kaše. Takto bývala za minulého režimu psaná na jídelníčku v levných restauracích či bufetech…Myslím, že bychom si všichni uměli hezky podebatit.

  7. Nebudete se na mě zlobit, když trochu tuhle diskuzi opominu. Já totiž vůbec nepromýšlím, co bude "potom", protože věřím (bez otazníků jako malé dítě) v život věčný.

  8. Mirko, já diskusi vítám, vítám každého i s názorem, který je úplně rozdílný než můj nebo někoho jiného. Je na Tobě, co povíš a co říkat nechceš. Myslím si, že se nikdo nezlobí, já určitě ne, není proč.

Zanechat Odpověď

