Sobota 25.7.2009

 

  Optimizmus? Nemoc zasahuje další orgány. Navíc mé děti soutěží o to kdo dřív svoji matku udolá, aby byla na jeho straně. Kdy už konečně pochopí, že ta snaha je marná, že se musí domluvit mezi sebou.

Kristýně bylo 15 let, včera měla svátek. Moje první vnučka. Když jsem za Katkou a čerstvě narozeným miminkem přišla do Krčské porodnice, byla jsem z toho u vytržení. Čekala jsem na sestřičku na chodbě. Prostředí vypadalo jako hotelové zařízení s květinama, v ničem nepřipomínající porodnici mých zkušeností. Přišla hezká, usměvavá sestřička a mluvila polohlasně, vlídně. Odvedla mě do pokoje za Katkou, který obývala sama, stále mluvila pološeptem, i já, když jsem jí děkovala. Žádné přezouvání, žádné pláště. Vedle Katčiny postele byla postýlka, kde spala Kristýna pod kostkovanou peřinkou. Můj úplně první pohled na ni ze mě spontánně vyrazil  – ta je krásná. Myslím, že tak jak se zamilují dva lidé na první pohled, tak toto byl podobný pocit. Zmocnilo se mě naprosté nadšení, úplná záplava citů. Byla opravdu nádherná. Bodejť by ne. Vážila 4,20 kg. Její fotografie byla dlouho, dlouho na nástěnce na chodbě jako reklama na nadstandardní péči, také proto, že byla jedno z prvních miminek v nově otevřených prostorách, tam narozených. Návštěva probíhala v klidu, mírném šeru, myslím, že se všude klenula duha. Když si vzpomenu jak se rodily mé děti, kdy na oddělení nesměl ani otec dítěte, že jsme byly na pokoji v počtu asi šesti matek, dvě společné koupelny na patře, děti vedle v prosklené místnosti, neustále řvoucí, když jedno ztichlo, začalo druhé, přidaly se další, s námi pak jednáno jak na vojně… Moc jsem si ty návštěvy za svýma holkama užívala a ty vlídné a usměvavé sestřičky taky.

Odpoledne v pankráckých Arkádách a na Chodově. Vnutily jsme Kristýně šaty do tanečních. My jsme s Katkou jásaly, Kristýna se šklebila, ale pak se uvolila, že si je tedy vezme. Ach jo, taneční …

 

Dnes k obědu: Polévka z hovězího žebra s nudlemi, kotlety na kmíně a pepři se spätzlemi, obložené rajčaty.

6 thoughts on “Sobota 25.7.2009

  1. Tentokrát s Vámi bezvýhradně souhlasím, Naďo. Já jsem rodil v podolské porodnici asi o 10 let dříve než Vy a už tenkrát mě tam nepustili dovnitř, musel jsem počkat týden…

  2. no jo, porody, kalpitola sama pro sebe. Asi napíšu nějakou perlu na bb. Gratuluju Katce k svátku, dneska má zase svátek můj Jakub.

  3. Zuzanko, je to sice hezké, že jste nezapomněla připojit gratulaci jako já, ale svátek neměla Katka, nýbrž její dceruška Kristýnka. Takže, já to zachraňuji a gratuluji za nás oba – té opravdu krásné slečně Kristýnce, aby měla hodně úspěchů v tanečních, kde se budou mladí pánové o její přízeň určitě prát a aby je všechny dobře zvládla na jedničku…

  4. Taky gratuluji – Kristýnce i Jakubovi, aspoň dodatečně.Kristýnka je nádherná slečna /určitě po babičce :-)/ a taky hodně šikovná /když vzpomenu na její blog/.Já na své porody taky nevzpomínám moc nadšeně, u všech tří to bylo se značnými komplikacemi. Ale ta paráda potom!A čekám, Naďo, zda jsi koukala na Passera a něco kritiky napíšeš. Já byla spokojená, mám tenhle pořad v telce ráda, ale mohu na něj čučet jen výjimečně – když je manžel na chalupě a Pája na diskotéce nebo u kamarádky nebo jsou oba u moře 🙂

  5. Koukala jsem na Passera, ten film, který jsem neznala a byla na něj zvědavá mě nějak neoslovil, přímo mě rozesmutnil a Intimní osvětlení jsem vynechala, i když je to kultovní film šedesýtých let, ten večer jsem si ho nepustila. Jinak Mirko, proč neřešit tak jednoduchou situaci, tj. aby se každý díval na co chce další televizí v jiném pokoji? My to tak zařízené máme a je to pohoda. Mirek to zachránil, však on už se v těch našich "K" vyzná…

Zanechat Odpověď

