Pátek 31.7.2009

 

  Vzhůru do srpna, posledního prázdninového měsíce. Při focení další várky hrnečků jsem v nich občas našla nějaký předmět, který se v hrníčcích ocitá. Tradičně se do nich vkládaly peníze a byly v kredenci až na nejvyšší polici. I u nás máme jeden jistý hrnek, do kterého se vhazují mince, které se pak velice hodí, když se jde k doktorovi a potřebujeme mít po ruce 30, či více Kč, podle toho kdy se člověk k doktorovi vypraví. Taky je to šikovně po ruce, když je potřeba dát dívkám na nanuka či časopis. Dnes jsem našla v jednom z hrníčků náprstek. Ještě moje babička a tchýně náprstek běžně potřebovaly, bez toho by nemohly vzít jehlu do ruky. Ne tak já. Mně to tedy absolutně nešlo. Nepřišla jsem na tu fintu, která by mi šití (zašívání) s náprstkem vylepšila. Nevím, zda ještě dnes někdo používá náprstek, ale řekla bych, že asi nikdo ani nezašívá. Nestojí to za to.

Už několikrát jsem si zakázala, že nepůjdu do diskusí na Lidovkách, že to nemá cenu. Stejně nikoho o ničem nepřesvědčím, každý si stojí na svém a své pozice neopustí ani kdybych mu snesla 100+1 argumentů, je zakopaný ve svém názorovém zákopu a vykopat se nedá, tak co. Vzpomene si někdo na diskusi co proběhla před týdnem, na starší články, na autory, kteří přestali psát? Málokdo. Tak k čemu se tam sakrblé pořád vyslovuju? Jenže mně to prostě nedá. Většinou reaguji na diskutující a ne na článek. Jako včera a dnes na dekadenta. Hezký nick co? Namíchnul mě, že nařknul Wericha, že na koho ukázal prstem, ten mohl nebo nemohl hrát, že by to byl takový kádrovák a hrát neuměl. Tak byl spjatý s režimem. Hrál jakoby se nechumelilo v tak hloupých filmech jako ten o Pekařovi a císaři a Sůl nad zlato (mé překlady názvů známých filmů), zatím co trpěli političtí vězni v Jáchymově. Co na takové tvrzení říct? Že je všechno dobré k tomu, aby si mohl do známé osobnosti kopnout. Já nevím, v padesátých letech jsem byla dítě a holka, ale tolik si umím z historie spočítat, že to jako známá osoba a ještě navrácená z Ameriky neměl lehké, a že v té době mohl těžko vystoupit veřejně proti režimu, hrát chtěl a živit se taky nějak musel. No a místo co bych se na celého dekadenta vykašlala, tak mu oponuju, i když vím, že je to k ničemu. Celá diskuse o Werichovi je k ničemu.

Ráda připisuji svůj příspěvek pod článek, který mi udělá  radost. Jako dneska pan Bezděčka o hysterické kosici. A samozřejmě ráda připisuji i svým oblíbeným kolegům. Dnes jsem měla obzvláště plodný den. Napsala jsem nejméně pěti autorům a ačkoliv p. Krejčímu téměř nikdy nic nepřipisuji, tak tentokrát jsem musela a dozajista jsem ho tím asi hodně naštvala. Ale může si za to sám. Moje kritika byla oprávněná.

Prohlašuji, že se budu mírnit a budu více uvážlivá…

 

Dnes k obědu: Polévka včerejší, plněné papriky s rýží

6 thoughts on “Pátek 31.7.2009

  1. O náprstcích toho moc nevím, jenom, že mají taky své muzeum. O Werichovi toho vím víc, ale do diskuze s nějakým dekadentem bych nešel, to je jako vysvětlovat Brožové-Polednové, že Milada Horáková byla na rozdíl od ní vysoce inteligentní a charakterní žena.Ale z jiného soudku: Manželka si objednala od Quelle takové letní volné šatičky. Byla tady sousedka Alena a ta si připsala do stejné objednávky ještě šaty pro sebe, nějaké záclony a kabelku. Ze skladu v Pardubicích to rozváží služba PPL (140,- Kč) přímo až do bytu, jenže ty dvoje šaty přišly v úterý 28., ty záclony přišly dnes v pátek 31. a ta kabelka prý přijde až příští týden. Kdy? To se zatím neví. Manželka protestovala proč to nemohou poslat všechno najednou a raději jezdí 3x štreku Pardubice-Praha? Odpověď:Nebojte se, ta doprava 140,- Kč se platí jenom jednou. Nojo, ale já na to musím 3x celé dopoledne doma čekat… Kocourkov!

  2. já vezmu z jedné vody načisto:k mému poslednímu článku na i-dnes mně napsal jeden čtenář, že argumentovat na internetu je jako vyhrát paralympiádu, jste sice vítězem ale zůstáváte postiženýmpan Werich právě o boji s hloupostí řekl svá nejkrásnější moudra, takže každé další slovo s hlupákem, navíc s neinformovaným hlupákem, protože na tohle téma se vyslovilo a vypsalo mnoho lidí, kteří u toho byli a byli s panem Jenem důvěrní, takže věděli, zač je jeho života loket, takže každé další slovo mimo slova obdivu, je zbytečnénáprstek se dává na prostředníček nebo prsteníček a jehla se pomáhá tlačit boční stěnou válečku, nikoli tou ploškou na temeni náprstku, proto je strupatý jako golfový míček z naprosto stejných důvodů, jinak by stačil dolík na tom temenikaždý, kdo nakupuje z katalogu ošacení, si takové zacházení zaslouží, s mou paní nakupujeme velmi často a docela rádi (za ni nemohu mluvit, ale já s ní chodím docela rád), protože mě často překvapí taková docela prostá věc, totiž že kousek, který na věšáku vypadá líbezně, po oblečení na tělo ztratí takřka všechen svůj půvab, no a samozřejmě naopak, prostě konfekce je šita na nějaký univerzální model těla a každý musí hledat, než mu něco sedí jak střihem, tak barvami, kolik krásných topíků jsme už zklamaně pověsili nazpět, protože na těle vypadaly jako pytel, a to prosím moje paní má bříško, ze kterého se mužští jsou schopni pominout, tady si dovolím zavadit slovem o minulý text, já se z jejího bříška pomíjím každý den už deset let, takže na slovech paní tělocvikářky přece jen asi něco bude, a to prosím moje paní cvičí už jen velmi málo a dodnes čerpá ze své sportovní minulosti stejně jako já, jenže ona byla gymnastka a já zápasník ve volném stylu, takže odtud plyne kontrast mezi našimi postavami, zkrátka chtěl jsem říci, že kousek, co na katalogové fotce naaranžované na modelčím těle vypadá jako dokonalý artefakt, bude po vybalení z krabice vypadat jako humpolácky sešitý hadr podivných barev a nepravděpodobného střihu, který navrhl čínský návrhář v opiovém snu, což také bude pravdavidíte, na Pavla jsem úplně zapomněl, že se zveřejňuje na blogu, je to přece jen už doba, co jsme spolu sedávali u nás v rockovém pubu u piva, tehdy jen pilně sváděl ženu mého přítele, který zase pilně sváděl svou kolegyni, a Pavel přitom ještě stihl pracovat na svých publikacích a pravidelně psal své ekosloupky do okresních formátů, u nichž působil v redakční raděmějte krásný víkend všichni, co sem chodíte na kafe, tenhle kofein nám kupodivu dělá na srdíčko dobře a tak se není nutno nijak omezovat

  3. Tak Jiří, já to taky vezmu popořádku. To přirovnání diskutujícího je pravdivé a trefné, o tom bezdebaty nic. Jen já vždycky podlehnu jít do předem nevyhraného boje…Ohledně zásilkových služeb. Věřte nebo nevěřte, ale zde je možná trefa, i když ze své zkušenosti bych to v % neuhádla. Je fakt, že šly některé věci zpět a pár je jich ve skříni nenošených, ale také mám od zásilek i docela povedené trvalky … :-)). Pan Bezděčka je jeden z mála, který svým blogem drží nějakou kvalitní laťku na Lidovkách alespoň trochu na úrovni. pár dobrých tam je, ale jinak je to samá politika a tlach… Jenže jemu se to píše, když je renomovaný spisovatel…Jinak Vám tuhle známost závidím, taky bych se s ním ráda kamarádila, u mě už nic víc nehrozí :-))

  4. Ten náprstek je dobrý na pošoupnutí jehly skrz látku, ale já ho taky nepoužívala. A v našich hrnečcích jsme taky měli poklady!

  5. Tak doháním, co jsem díky prodlouženému víkendu nestihla. Na Tvůj blog, Naďo, jsem si nechala nejvíc času.Nerada bych vyvolávala nějakou polemiku, tak jen stručně můj názor na pana Wericha – trošku mým obdivem k němu už před mnoha lety pohnul Karel Kryl, takže ho nevnímám jako hrdinu, ale jako všetranného umělce, ovšem s lidskými chybami.P.S. A jsem ráda, že má upozornění na pana Bezděčku už k němu přivedla více dobrých čtenářů.

Zanechat Odpověď

