Čtvrtek 20.8.2009

Jednoho krásného, ale úplně obyčejného dne počátkem srpna, který nevypadal, že by se mohlo něco dít zvláštnějšího než jindy, dí naše dcera: “Počítejte s tím, že asi tak od 12.srpna pojedeme všichni do Chorvatska. Doktoři dovolili přesun, vždyť má s sebou zdravotní sestru, je to do soukromého domu, všechno je k mání, jídlo si budeme dělat sami, Petr sežene auto pro 6 lidí a jedeme.”

Nastaly horečné přípravy. Nejdůležitější byly 2 kufříky léků a injekcí, a hned v závěsu základní jídlo a pití, ale opravdu jen to nejzákladnější, však nejedeme na poušť. Dědouš dostal chuť do života, do oka jiskru a nám dalo hodně práce vytrhnout mu 2 kufry z rukou, které pamatovaly předválečnou dobu, na nichž si s láskou lpěl. Rozhodla jsem 1 velkou tašku na hygienu a potraviny a vypůjčený kufr, od zcestovalých mladých, na oblečení pro oba. Co je tak asi potřeba k moři… Bože, jak jednoduché je odjet do zahraničí. Koupila jsem HRKy, pojistila zdravotně oba dva, vyndala z kufříku pasy, pár Euro a mohlo se jet.

Nakonec se auto pro 6 k velké radosti Kristýny nesehnalo, tak jsme jely velkým autem pro 5. Kristýna zůstala u druhé babičky a nijak se netajila tím, že se jí nastalá situace docela líbí. U moře už letos s rodiči byla, tak co. Mojí největší starostí byla Ela. Dostal ji na starost syn s rodinou. Jak  to doma přežila, jak jsem to bez ní přežila já? Jak jsme se měli? Tak to až zítra. Prozradím jen jedno – bylo to bájo. Jsem po cestě ÚZ, i když Petr jel skvěle, bezpečně a rychle.

K té Hvězdě: Přeci Hvězda jede na jih… Pamatujete ten film?

K obědu bude: Co dům dá, moc toho není…

6 thoughts on “Čtvrtek 20.8.2009

  1. Vítám Vás, Naďo!Záhada zmizení paní N.D. vysvětlena! Ovšem nové záhady vznikly: Kdo vlastně jel a kdo ne? Co je to HRKy? Co je to ÚZ? Jsem z toho docela perpétní…

  2. Bezva, bezva, vše odtajněno! Hurá! A ptám se jako Mirek: na HRKy a ÚZ. A s tou hvězdou jedoucí na jih jsi to nalíčila parádně.

  3. No vida, vše je odhaleno! A přitom indicie byla tak jasná, že, Hvězdo? Jen my, tupci, jsme to nepochopili. Co je HRKy nevím, ÚZ bych myslela úplně zničená :-)už se těším na podrobnosti z cestxy, doufám, že sis psala cestovní deník české babičky se všemi podrobnostmi!

  4. Tak popořádku: Jela Katka, Petr, Karolína, můj muž a já. HRK je Hrvatská (Chorvatská) kuna (tedy Chorvaská měna, drobné jsou lipy) a ÚZ je jasné, Zuzka to odhalila. úplně zničená… :-)))

  5. HRKy a Ojra (německy) už máme připravené, ještě pár dní a vyrazíme také, jezdíme na stejné místo, malá vesnička Promajna mezi Baška Voda a Makarska. Celý týden se zase budu snažit usnout na vodě, je to můj dlouholetý sen, chodím každé ráno ráno rozvalovat se na olejovité hladině za východu slunce, když potopím i uši, slyším šustění a cinkání kamínků ve spodních proudech, uspává to ale nezdařilo se mně ještě usnout natvrdo, letos tedy další pokus…P.S. Také jsem jezdil bezpečně a rychle, jenže jsem už ve věku, kdy jezdím spíš pomalu a nebezpečně, ale zato jedu přes Maďarsko a tak je to krátké, za půlden jsme na chorvatských hranicích a tam už jen ta jejich nudná dálnice, z níž sjedu až na posledním možném sjezdu. Pak ovšem si to vynahradím, musíme k moři přes hory a ty výhledy jsou úchvatné, leč nebezpečné po té dálniční ukolébavce.

Zanechat Odpověď

