Sobota 22.8.2009

Prší, je teplo, počasí pro krásné útulno. Jenže zatím se mi nedaří nějaké útulno pěstovat. Dovařila jsem, poobědvala, vypila kafčo s nanukem Míšou a Elu mám za zády. Je načasovaná na svoji procházku. Než se projdeme, třeba už začne zase svítit sluníčko. Od televize ke mně doléhají zvuky filmu Škola základ života – proč byl chlapeček bos… chlapeček byl bos, protože neměl botičky… prosím pane profesore Čuřil mě zul… Sice můžu tyto filmy vidět pořád, nikdy se mi neokoukají, ale také mně už stačí je jen poslouchat a obraz vidím před sebou. 

Za týden jdou děti do školy. Obě naše holky do nové školy. Kristýna na gymnázium a Karolína na jinou základku, protože měla paní učitelku, která zaspala dobu. Kristýně přišla ze školy přihláška k zářijovému stmelovacímu a zároveň poznávacímu zájezdu do Paříže. Její nadšení nebralo konce. I moje, protože když se Kristýna raduje, tak to já musím taky :-)). Když jsem šla do prváku na průmku, jelo se tak akorát na chmel, nebo se šlo na brigádu. Já mám nejvíc ze všeho za zlé minulému režimu, že nás zadrátovali, odřízli nás od světa, zabránili nám v rozšiřování obzorů, poznávání, že rozhodovali kdo a kam může za hranice. Těžce se provinili na mě a mé generaci. Na stará kolena se některé věci prostě dohnat nedají…

Karolína má trochu trému, přijde už do hotového kolektivu dětí a ty někdy nového spolužáka  přijímají hůře. Snad se brzy začlení, od toho jsou tam také učitelé, aby byli nápomocni při přijetí, do již zajetého kolektivu.

Také Natálka má jít poprvé do školky, a to je pro mě velká neznámá, jak se bude projevovat. Holčička je to  kurážná, bystrá, dost samostatná, na všechno má odpověď, ale přeci jen je hodně fixovaná na svoji mámu.

Dětem začínají povinnosti a nám končí televizní opakovačky a prázdninové intervaly v MHD. Ani se nenadějeme a zase tu bude podzim, brzy tma, vybalíme kabáty, teplé boty a budeme se zase těšit na jaro. Alespoň já, i když mám ráda barevný podzim, nemůžu se po zimě dočkat jara. Čím jsem starší, tím víc. Jenže mezi těmito obdobími nás čekají vánoce. Vánoce, zlatý důl obchodníků.

 

Dnes k obědu: Polévka drůbeží s kapáním, přírodní řízky na paprice a rajčatech s americkými brambory. A taky zakysaná okurka, však už dlouho nebyla. 🙂

5 thoughts on “Sobota 22.8.2009

  1. Toto je Vaše zlatá věta, Naďo: Já mám nejvíc ze všeho za zlé minulému režimu, že nás zadrátovali, odřízli nás od světa, zabránili nám v rozšiřování obzorů, poznávání, že rozhodovali kdo a kam může za hranice. Těžce se provinili na mně a mé generaci. Plně se ztotožňuji s Vámi, Naďo. Bohužel, my pamětníci, těm mladým stále jenom vyprávíme o komunizmu to, že byl nedostatek toaletního papíru a fronty na banány, což byla proti tomu zadrátování hranic úplná prkotina a právem pak ti mladí řeknou: "A co má bejt, použiju noviny a vo banány stejně nestojím…"

  2. Naďo, myslím, že opravdu nejtěžší to teď bude mít Karolínka. Musíte ji povzbuzovat a zkusit vymyslet nějakou párty nebo něco "stmelovacího". Ony jsou děti někdy opravdu dost rozdělené do uzavřených part a upřímně – na učitele moc nespoléhej. Přála bych Vám takové, kteří si dětí a jejich reakcí normálně všímají. Samozřejmě věřím, že změna školy projde v pořádku. Moje úvahy jí ale netlumoč – spíš povzbuzovat, budovat silnou a přátelskou osobnost …

  3. Mám stejné pocity i zkušenosti jako ty, souhlasím s tebou i s Mirkem. A Mirka má, bohužel, taky pavdu, na učitele moc nespoléhej. A ty dva hrnečky jsou moc pěkné.

  4. Tak uvidíme, jak to s tím začleňováním půjde. Karolína je nekonfliktní človíček. Na paní učitelku tak trochu spoléháme, protože se Katce jevila moc dobře a proto Karol přemístila zrovna do této školy. Škola má i dobrou pověst. Koťata rostou jako z vody, ale asi to bude z mlíčka :-)).Máte pravdu Mirku.

Zanechat Odpověď

