Pondělí 24.8.2009

 

Je krásně, jsem zvědavá, zda se mi podaří vyštvat naše dívky od počítače, aby si šly užít prázdninového dne venku. Já jsem dnes obešla akrobatický tělocvik, který hrozil při lovení empétrojky zpoza postele. Nejsem žádné béčko, po obhlédnutí zapeklité situace jsem vymyslela strategický plán na její záchranu.

Na dobrou noc teď používám povídání pana Horníčka, které jsem si stáhla do empétrojky. Nasadím “uši”, zavřu oči a poslouchám jeho melodický a příjemný hlas, který mě spolehlivě přenese do spánku. Jako včera, usnula jsem ani nevím, ve které polovině věty. Ráno jsem vylovila sluchátka a ještě trochu dospávala. Co jsem vyváděla, to tedy nevím, ale empétrojka byla na zemi za postelí, v tom nejnepřístupnějším bodu. Vzhledem k mému objemu a pidiprostoru kde spíme, musela jsem volit tu strategii vyprošťování. Nejdříve jsem zvedla matraci, pak celý rošt, smetákem jsem odsunula krabici s čímsi co máme pod postelí a pak jsem smetákovým tahem posunovala empétrojku až k mému dosahu. Bylo to dost napínavé, protože i manipulace s takto užívaným smetákem hrozila odbouráním starožitného lustru. Zvítězila jsem, aniž jsem riskovala zaklesnutí v prostoru mezi postelemi. Teď mi ale dochází, že jsem až tak důvtipná nebyla. Stačilo zavolat Karolínu, tak se protáhne i mezi plotovými plaňkami…

Musím se pustit do vyhledávání dalšího mluveného slova ke stažení, je to moc příjemné. S posloucháním příběhů se dostavují pocity, které jsem zažívala jako holka s nalepeným uchem na rádio. Je to lepší jak televize, i když ji ze života nevytěsňuji…

 

Dnes k obědu: Polévka květákovohovězí, vepřový plátek a hranolky se zeleninovou oblohou.

6 thoughts on “Pondělí 24.8.2009

  1. Můj táta nikdy moc televizi nemusel, "na stará kolena" ji nesledoval vůbec, ale rádio – rádio to jo. Na noc, do sluchátek a mluvené slovo … Jinak mám kvanta pěkného mluveného povídání na kazetách (nakoupené do kazetového magnetofonu), od pohádek přes pověsti až k tomu Horníčkovi. Jenomže Ti to neumím přehrát. Ale někdy, až pojedu do Prahy, tak bych Ti to mohla přivézt – ale vlastně – máš fungující kazeťák, z kterého by sis to přehrála?

  2. Já mám plný kufr audiokazet a občas si něco přehraju, hlavně mé záznamy z dovolených, ale i vlastnoruční pohádky pro vnoučata a spoustu hudby, kterou jsem si natáčel v době kdy ještě neexistoval můj PC ani mobil. Tím pádem už jsem nazastihl nové vynálezy jako MP3, protože to vůbec na nic nepotřebuju. Ale včera jsem koukal na TV na "Anglické jahody" a ještě dnes si to pustím ze záznamu znovu, moc mě to nadchlo…

  3. já pro mluvené slovo chodím sem:http://www.rozhlas.cz/leonardo/audio/?p_dat_from=25.07.2009&p_gt=1&p_po=-1&p_kat=-1&p_st=-1&dni=31dá se tam poslouchat, dá se tam stahovat, je to tam prima ve společnosti těch chytřejších, než jsme my samiprorokuji, že Vás omladina kolem přivede k víceúčelovému stroji, já jsem si pořídil motorolu EM330 a nedám na ni dopustit, je cenově přijatelná – 2700 Kč, má 3,5 mm jack, podporuje microSD karty, hraje nejméně deset hodin v kuse, telefonuje, fotí a má obstojně vybavenou kancelář, netřeba pak mít těch mašinek několik, stačí jednavšechno jsem rozdal, jak vinyly, tak kazety, knihy, fotky, mám už jen asi tři stovky těch nejoblíbenějších originálů CD, stejně je neposlouchám, protože na každý den si najdu na netu něco nového, co jsem ještě neslyšel, líbí se mně žít dnes…

  4. hihihi, teda, to se ti povedlo, směju se při představě tvého aerobického cvičení! A to mluvené slovo je fakt moc prima, pokud vynalezneš někde na internetu hru od Arnošta Goldflama Dámská šatna, vřele doporučuju, strašná sranda a moje sestra tam exceluje. Pokud se ti to nepovede, neva, mám na dvd a poskytnu.

  5. Mirko, díky za nabídku, ale i my máme nějakáké ty kazety a LP s mluveným slovem, jenže to neumím převést do formátu mp3. Tu empétrojku jsem dostala od syna dodatečně k narozeninám a na usínání je skvělá, protože je miniaturní.Mirku, v tom filmu mě zaujala hlavní představitelka – mladá dívka, protože vypadala a hrála to tak, že jsem jí uvěřila, že je z doby šedesátých let. Naopak tam bylo dost nepřesných scén tehdejší době neodpovídajících, ale odpustila jsem jim to.Máte pravdu, Jiří, taky spíše objevuji nové, ale můj muž, počítačový analfabet, žije postaru a ty staré pecky si přehrává ze starých vinilů a CD a že jich tehdy posbíral, i v Polském kulturním domě na rohu Jindřišské a Václaváku, tam se dalo na tehdejší dobu sehnat dost desek s jazzem, který zde nebyl vítán. V Polsku nebyli tak prudérní…Zuzko, rozhodně to DVD chci, nabízím výměnou za Maratón (už ho mám pro tebe zkopírovaný). Okurky musely nějaké narůst, tuším, že dnes to bude…

Zanechat Odpověď

