Středa 26.8.2009

 

Hlídala jsem chvíli naší Natálku a nestačila jsem se divit jejímu slovníku. Nejdříve jsme si krásně hrály, já s plyšákama dávala rozhovory, že má jeden krásné tričko a kam který pojede na jaký výlet, malá to se zaujetím sledovala, pak to zkoušela po mně a moc se jí to líbilo. Na řadu přišly knížky, její nejoblíbenější princezny. Pohádky o nich umí úplně zpaměti a když jsem něco zvorala, tak mě hbitě opravila. Ona sama mi vyprávěla, že musí jet za princem, ale to jsem  jí rozmluvila, že princ musí přijet za ní…

Natálka vydrží u pohádek na DVD hodiny, dokáže sledovat celý film, trvající téměř dvě hodiny v jednom zátahu. Je mi to s podivem na tříleté dítě,  to má málokteré dítě takový sicfljš, aby vydrželo. Neumím odhadnout zda je to dobře či špatně. Taky by nebylo nic platné chtít cokoliv na tom měnit, protože jen její rodiče rozhodují co a jak bude a na mně je jen babičkovské nevychovávání. Hry příjemně probíhaly do té doby, než přišel synek, tedy její tatík a povídá. Neumí “K”,  místo “K” říká “T”. Natálko řekni kůň a z drobných rtíků barvy zralých malin se ozvalo – děláš si snad prdel? Zůstala jsem stife a začala jsem mravokárnit, že takto malé holčičky nemluví, ale ona se smála a moc se jí to líbilo opakovat. Tak to se budou ve školce divit. Nějak jsme toto extempore přešly a dál si hrály, když se od taťky ozvalo, do prdele, sakra… Při montáži skříně si skřípnul prsty a takto emotivně zahovořil. No a pak má to dítě normálně mluvit…

A co další hvězdy, ozdoby našeho domu? Hezky se dovedou pohádat, dokonce i poprat, mlátit dveřma. Tuhle jsem na ně vtrhla, že jestli se nedohodnou tak vyšroubuji pojistky a budou mít po počítači. Přestaly, bez pécéčka není možné jim žíti, ale kdyby nepřestaly, tak bych s těma pojistkama měla honičku, protože dneska už se asi nešroubují…

 

Dnes k obědu: Polévka včerejší, mírně naředěná :-), masová směs dvou barev podle mě s těstovinami a naše oblíbená trvalka – okurka v zakysance.

6 thoughts on “Středa 26.8.2009

  1. Mám jednu takovou vzácnou fotografii z dávných dob mého dětství, byly mi necelé dva roky, vůbec si to už nepamatuji, ale z té fotky a z vyprávění mé matky se dá vyrozumět, že jsme byli s mátí na procházce za Turnovem, na jehož okraji jsme bydleli, byla tam krásná rozkvetlá louka, muselo to být na jaře, protože právě kvetly pampelišky, muselo být teplo, protože máti v letních šatech sedí v trávě a já mám krátké kalhoty. Od těch pampelišek jsem si zprasil ručičky a právě jsem je, značně znechuceně, ukazoval matce, dlaněmi nahoru a s prstíčky roztaženými do pěticípých hvězd, jsem pravil: "Lučičky maňač!" (ručičky umazané). To mi zůstalo po celý život, vždycky jsem byl fajnovka a nechtěl jsem se matlat v něčem mazlavém a do teď se o mně traduje, že jsem takzvaný estét. Kdo tuto na postřeh geniální fotku fotil zůstane už navždy nevyřešeno, foťák jsme neměli a otec by to ani neuměl…

  2. Teda, Na´do, to jsem se pobavila – a nejvíc s těma pojistkama. V současnosti se fakt nešroubují, ale jen se "hodí dolů" a je vypnuto. My máme v paneláčku troje – pro barák dole pod schody, pro jednotlivé byty na chodbě na patře a pro jednotlivé okruhy v bytě uvnitř bytu. Vím to dost dobře, protože v našem bytě jsou pojistky každou chvíli "dole". Roky tvrdím, že máme blbě udělanou elektriku, občas mi dá nějaký elektrikář zapravdu. Ale zrovna tenhle týden jsem se teda pobavila – zazvonil na mne vzdálenější soused (z našeho patra, ale na druhé straně), asi třicetiletý muž, žijící v našem paneláčku dobře 10 let. A jestli prý nevím, kde mají elektriku (hodiny) celého bytu, že jim vypadly pojistky v celém bytě. Tak jsem mu to ukázala, s otevřenou pusou. Ale na druhou stranu jsem na sebe byla pyšná, že toho tolik vím!

  3. Mirku, Vaší záhadnou historkou jste mi připomněl pouliční fotografy. Ty fotky z Václaváku nebo třeba z Parku kultury JF dělané těmi fotografy mají úžasnou atmosféru zachcené chvíle. Moc lituju, že takovou fotku nemám… jo a tu Vaši fotku, až budete mít své pécéčko doma, mi prosím pošlete, moc by mě zajímala…Mirko, jsi dobrá, máš úžasný přehled domácí techniky. Elektrika je pro mě nebezpečná záležitost, bojím se i vyšroubovat prasklou žárovku. Ale vím kde máme centrální zavírání vody a plynu :-)).

  4. Viktorka to zas hovorila naopak – namiesto "tr" bolo "kr" – kri, seskrička, Takry. A namiesto "dr" bolo "gr" – gržať, grevený.Tiež vydržala dlho pri telke, poznala v troch rokoch všetky postavy telenoviel, chápala dej a nemalo to na ňu žiadny negatívny vplyv – naopak, bola na svoj vek veľmi vyspelá, teoreticky vedela, čo to je antikoncepcia či tehotenský test a čo sú mariachi.:-)

  5. Tak to jsi mě Blanko potěšila, myslím, že Natálka má také znalosti nevídané. Já jsem byla s výchovou velmi konzervativní (a u synka mi to bylo jedním časem k ničemu), Natálka si určuje svá pravidla a to na mě není. Jí kdy chce, mnohdy co chce, spí přes den a večer taky kdy chce. To u nás to bylo jak na vojně. Myslím si, že mantinely co a jak má dítě mít. Ale to je zase jiná písnička než o čem píšu já i ty.P.S. Co jsou mariachi?

  6. Mariachi sú členovia pouličných hudobných skupín v Mexiku, ktorí spievajú napríklad pod oknom krásky, ktorú miluje hlavný hrdina a tak jej objedná nejaké nočné ľúbostné spevy. On tam potom pod tým oknom stojí, priblblo sa usmieva a dúfa, že tie prachy neoplieskal zbytočne, ale že sa mu vyvolená niečím odplatí. Mariachi chodia spievať v mexických krojoch a na naše pomery ich spev vyznieva dosť falošne.:-)

Zanechat Odpověď

