Čtvrtek 27.8.2009

 

Napsal mi blogový kolega z Lidovek, abych mu poslala nějaké informace o programu Ancestry na vypracování rodokmenu . Ráda jsem mu poslala link ( http://www.slunecnice.cz/vyhledavani/?qs=ancestry&search.x=38&search.y=14)  na stažení a přidala informaci, že si musí program osahat sám, že je opravdu jednoduchý a když mu vyvstane nějaký konkrétní problém, ať mi ho pošle, že se jej pokusím vyřešit. Genealogie… Je to docela vzrušující činnost, bohužel jsem s ní měla začít dříve. Ale je to tak, člověk odkládá určité věci napotom a napotom se mizerně dohání. Program umožňuje i vkládání fotografií, popis různých informací o zpracovávaných datech jednotlivých lidí, krásnou provázanost, umožňuje výstupy jak v podobě stromu, tak seznamu a také umožňuje určité statistiky, jako např. hlásí kdo má kolikáté výročí a kolik je mu let s přesností na den, nejmladší a nejstarší osobu v rodokmenu jak u žena a mužů, tak i společných, zkrátka umí toho dost a je velmi příjemný. Já sama jsem zpracovala jeho pomocí asi 170 vzájemně provázaných osob až do 18. století, ale bohužel převážně jen ze strany matky. Otcova větev téměř celá chybí a nejsem schopná ji  dohonit. Stále tento úkol tlačím před sebou. Je příjemné se v těchto zápiscích rochat. Bohužel jsem už musela dopisovat i data úmrtí a to i u mladých lidí.

V elektronické podobě mám také velmi zdařilý program na kuchařské recepty (http://www.stahuj.centrum.cz/podnikani_a_domacnost/databaze/kucharky/recepty-doma/ ), který je možno doplňovat vč. jak vkládáních svých receptů, tak i pouhým kopírováním z netu s možností vkládání fotografií jídel či obecně, prostě fotek. Hezky se v něm hledá a docela ho využívám. Je ovšem špatné, když si usmyslím podle této elektronické kuchařky něco dělat a vypnou proud. To aby ĎAS  spral.. :-))

Dnes jsem babička na plný úvazek. Nejen s vařením, ale i s odpoledním  hlídáním Natálky. Je to radost, ale i docela vyčerpávající činnost. Už to není jako když byly větší holky malé, to jsem byla o moc čipernější.

 

Dnes k obědu: Polévka hovězí s fridátními nudlemi, vařené hovězí s tatarkou a bramborami a jak jinak, ještě jedna z mála posledních okurek ze skleníku v zakysance. Inu tak, Zuzko a Jiří…

6 thoughts on “Čtvrtek 27.8.2009

  1. Podobný rodokmen zpracovává naštěstí můj syn (My Heritage) a já mu jen dodávám fotky a data, takže je naděje, že to bude někdy dokončeno. Jinak vlastní PC nemaje a na tomto půjčeném notebooku mě to moc nebaví, jelikož to nemá možnost e-mailu a hlavně to nemá myš, takže je tu jen takové to šmrdlátko, které funguje pouze sporadicky, to znamená, že se nikdy hned na poprvé netrefím do místa kde chci kliknout a naskočí mi tam něco jiného a pak zase pro změnu ještě vůbec nekliknu a ono to klikne samo, je to prostě k zblití… A tak jsem se po dlouhé době aspoň dostal zase k malování a už mám půl obrazu hotovo!…

  2. Milý Mirku, ten program My Heritage zásluhou Lídy V. z diskuse Lidovek už taky znám, ale je to na principu Facebooku, kdežto Ancestry je soukromé. Máte moc šikovného synka, nejen úspěšného lékaře, ale ještě genealoga… Jinak jak vidím, tak všechno špatné pro něco dobré, alespoň něco namalujete. To pécéčko je hrozný žrout času.

  3. zrovna mi naskočil skype od tebe, ale já ti nejdřív musím napsat do deníku. Konec okurkové sezóny je zde, to je tedy díra v jídelníčku! A co se týče větve rodové, tak my měli až do doby vzniku příjmení, ale táta to půjčil nějaké své pacientce, která se ukázala být naší prapraprapříbuznou, no a umřel a já nemm větev…

  4. Ahoj, tak já jsem tohle nikdy moc nesledovala (rodokmen), až táta přinesl ze své strany takové rozsáhlejší povídání o své rodině až do italských předků. Ale jen jsem si to přečetla, ani do paměti jsem si to moc neukládala. Až před časem jsem se začala trochu zajímat o své evangelické předky ze strany maminky, ale protože už nikdo roky z její strany nežije, tak jsem to brzy musela "uzavřít".

  5. to je zvláštní, že to chytí skoro každého, také jsem jednoho dne vyplnil několik okének v My Heritage a pak ještě asi třikrát dalších pár okének, když jsem zjistil, že popisuji jen matčinu větev (kde je první veřejná zmínka o nějakém praprapradědovi, co byl pudmistrem), protože z otcovy strany neznám a nikdy jsem neviděl naprosto ale naprosto nikoho (až úchylné, pochopil jsem, ale jeho matka brzy ovdověla a s otcovým otčímem měla další tři jeho sourozence, vztahy tam asi byly nerovnoměrné a tak otec co nejdříve tu rodinu opustil, aby se k ní už nikdy nevrátil), tak když jsem zjistil, že vlivem této nevyváženosti se mně strom života vyvrací jako šumavský smrk při vichřici, že se to větví přímo strašidelně, protože se lidé rozvádí a berou jako běžícím pásu, jsem tuhle činnost prohlásil za pošetilou a zapomněl (opravdu zapomněl) přístupové heslodnes kolem poledne odjíždíme na dovolenou, se zastávkou v Bratislavě, kam po třetí hodině přiletí Anniččin syn a nalodíme ho, chtěl bych za světla být venku z Maďarska, protože se s nimi málo domluvím za světla, natož za tmy, no a pak už hurá do nejoblíbenější destinace všech Čechůvčera probíhaly poslední nákupy a tak jsme si jen řekli: "Budeme dnes vařit anebo…" a moudře zvolili to anebo, vsadili jsme do útrob menu z hotelu Grand, vyýhoda malých měst, vše je koncetrováno do velice malého kruhu, který se i pěšky dá přejít za půlhodinku, ale to hlavní je v okruhu čtvrthodinky plaché chůze, vybavuji si žert, který jsem hojně aplikoval, když mě v polední přestávce někdo známý pozdravil a připojil zdvořilostní floskuli, tu nejpitomější otázku ze všech: "Tak jak se vede?"v anglosaských zemích už tu otázku vyžvýkali a vzali jí všechnu citovou náplň natolik, že znamená jen zcela neutrální pozdrav, my se to zatím jen učíme, a tak jsem jim každému posloužil (a zde musím předeslat, že se po městě pohybuji rychlostí kráčejícího exkavátoru, kdyby totiž kráčející exkavátor uměl složit ruce za prdelí) úžasně vtipnou odpovědí: "Já si teď namísto oběda chodím zaběhat!"tak vás tady všechny pozdravuji a přecházím plynule do chorvatštiny "Kako ste?" (jak se vede?)

  6. Milý Jiří, přeju šťastnou cestu, krásný pobyt a šťastný návrat. Doufám, že nám napíšete jak jste se měl :-)). Dívky, jak se máte? :-))

Zanechat Odpověď

