Pátek 28.8.2009

 

Milý deníčku dnes Ti chci napsat o lécích a jedné úžasné lékárně a taky jak na mě zase skočila nostalgická chvíle.

Tak popořádku. Jak jsem Ti už psala, jednou, dvakrát do roka doktoruju. Z toho také plynou recepty. paní doktorka mě napsala recept na Inhibace plus, tříměsíční balení. Jejich kontrolní databáze na ni vyplivla hlášku, že takové balení neexistuje, ačkoliv jej mám doma. Napíši Vám tedy 3 balení a změnila recept. Mně to bylo jedno, ani jsem nemukala. Doma jsem si vzpomněla, že tento lék má dosti velké doplatky, protože léky na tlak a odvodnění mají takto poplatky všeobecně vyšší, neb je potřebuje čím dále víc lidí, je to od velké a známé značky, a ještě ke všemu velmi výhodný lék, neb jsou to vlastně 2 v jednom.

Vzala jsem telefon a obvolala pár lékáren, kolik že tak asi kde, abych něco ušetřila. V té na kterou jsem sázela nejvíce mi skutečně řekli nejmenší obnos, a ještě mi podali podrobné informace, že poplatek také záleží na počtu balení. Na ta 3 balení vč. poplatku za lék to vyšlo docela nevelkých 144,- Kč. Jinde byli dražší, tak jsem se vydala to této. Zažila jsem takovou míru překvapení, že jsem málem netrefila ze dveří. Nejen, že má lékárna špičkový interiér, to má dnes skoro každá druhá, nejen, že má vlídné magistry, ale ještě mi sami od sebe dali jen to jedno tříměsíční balení, které samozřejmě existuje a ještě ke všemu to balení bylo jen s 50,-Kč doplatkem. Jako samozřejmost mi naskládali všecky léky do pytlíčka a sdělili mi celkovou cenu sníženou o 30,- Kč za recept. Jelikož jsem platila kartou, vysolili mi 30,- Kč za recept na dřevo. Omdlévala jsem a jak říkám, téměř jsem netrefila z lékárny ven, jak jsem byla v šoku z lidské invence, ochoty a podnikatelského umu.

Snad pod vlivem takového zážitku, který by měl být samozřejmý, ale bohužel není, skočilo na mě nostalgické rozjímání při pokračování po cestě do pekárny pro Cvrčovický chleba. V místech pekárničky stával obchod s názvem Slon (Středisko levného … nákupu) a byl to 1. porevoluční obchod na Hájích  se vším všudy. Daly se zde koupit takové skvosty, jako dříve absolutně nevídané, jako bylo kompletní vydání všech dílů Káji Maříka, různý porcelán, keramika, svíčky, obrazy a obrázky, prostě všechno možný, já už nevím co všechno. Zpočátku se tam dokonce tvořily i fronty. V kočárkárnách vznikaly prodejničky potravin, nápojů a cigaret, oblečení, prostě sídliště ožilo. Cesta z práce byla pestrá, bylo na co koukat a taky bylo po ruce nakupování. Kousek od nás jsem chodila do “salonu” kosmetiky. Kde je dneska tomu všemu konec. Jen málokde něco zůstalo a tak je zase sídliště jako noclehárna, i když už ne tak docela jako dříve. Zásluhou malinkých lidiček je sem tam v obchodování živo.

P.S. Včerejší hlídání Natálky dopadlo dobře až na ztrátu jedné kytičky. Neuhlídala jsem moment, kdy Natálka nasypala do akvária nezjištěné množství sušeného krmiva. V tubě nezůstalo nic a jeden sumeček měl sušené i na hlavě…

 

Dnes k obědu: Polévka včerejší, lečo s Cvrčovickým chlebem.

10 thoughts on “Pátek 28.8.2009

  1. Je to krása, když potkáte takovou úžasnou lékárnu, jen houšť a větší kapky! O tuto radost z příjemných nesamozřejmostí, je člověk v jiných zemích, kde je to samozřejmostí – okraden. Buďme proto rádi, že nám tu bolševíci zanechali rozvařené mezilidské vztahy s nenechavými lidmi. Já mám ku příkladu denně znovu a znovu radost, když ráno najdu na parkovišti své auto celé a nepoškozené…

  2. Tak jsem chvilku volná – a hned šupky hupky na Tvůj blog a pak na bigblogera. Já Ti nevím, jak je to s tím balením. Maličko mě napadá, že doktoři mají třeba nějaký prospěch z toho, když napíšou 3 balení (jestli si třeba jako nenapíšou 3x návštěvu, no, nerada bych někomu křivdila, to je hrozmě snadné, ale mám podobnou zkušenost). Můj pan doktor mi při poslední návštěvě také napsal čehosi 3 menší balení a důrazně mě upozornil, ať chci ty 3 balení (já mám léků víc, takže to bylo 3x 3 balení). Ve dvou případech ani jiné balení neí, to mám už za ty roky vyzkoušené, v jednom případě existuje jedno veliké, kam se ty tři malá vejdou. A to právě nechtěl, abych si kupovala. tak já poctivě v lékárně – prosím Vás, ale já potřebuji ta 3 malá (když jsem viděla, že vyndává jedno velké). A lékárnice na mě: To ne, to byste zbytečně doplácela víc, to my dáváme 1 velké. Tak jeden nebo druhý měli zájem na "svém" balení. Nebo – a to je třeba to nejzřejmější řešení, které mě teď napadlo – doktor nesmí to velké balení napsat, pacient si musí chodit pro ta malá, ale doktor to obchází tím (aby pacienta zbytečně nehonil), že předepíše narát 3 malá …

  3. Mirku, tak to máte opravdu dobrodružné. Máte to jako Hamlet, s malinkou obměnou – Je, či není? (auto na parkovišti) :-))Mirko, Všechno je možné, ale já mám spíše zkušenost s lékárnami, kde si mnou ručky nad poplatky a je jim šuma fuk Ti nějaké ušetřit…

  4. Když dovolíte- pár poznámek k tématu, jak jsem si je díky vstřícnosti mladého magistra ověřil osobně : Většina léků ( u mne podobný Vasocardin) je lékárnou nakupována dráž, než se pak objeví ve styku s nemocným. Pojišťovny pak dotují rozdíl oproti lékové vyhlášce. Ten ale dotují právě o těch 30.-Kč méně, ty už lékárna dostala od pacienta. Je tedy lhostejné, zda lékárna zúřaduje 30.-Kč jednou( za velké balení), nebo vícekrát ( za malé balení). Vždy dostane jen rozdíl mezi nákupkou a cenou stanovenou vyhláškou. Jediným výdělkem lékarny je pak nasazená marže, ta se ale ve vyúčtování mezi pojišťovnou a lékárnou vůbec neobjeví. Z logiky věci mi dokonce vychází, že pro výrobce i pro kupujícího by mělo být velké balení ve všech směrech výhodnější. Osobně ověřeno, protože mladý magistr- můj informátor mi vyjížděl účet přímo z PC ( koppie byla připravena ke zpracování pro pojišťovnu.) a tam se tento postup na jednotlivých položkách dal jednoznačně vyčíst. Jinou otázkou je, proč prosazovatelé reformy tohle nedokázali lidem polopaticky vysvětlit, proč vznikaly fámy. že si lékárníci- soukromí podnikatelé- strkají oněch 30.- Kč tzv. nadvýdělku do kapes. Jen těch 30.- Kč neputovalo z lékarny do centra a zase zpět, kde se při zúřadování vlastně vždy něco ztratí na vícenáklady.To pak také vysvětluje oněch 30.- za položku ! Nakonec mi vychází, jak přitroublé- a finančně nákladné bylo různé promíjení, nebo dokonce vracení (vč. papírové byrokracie). Mimochodem, jsem také pravidelným "pojídčem"bobulí, mám velmi kvalitního lékaře a ten mi přímo ukázal předpis, že nesmí napsat víc léčiv, než na 1/4 roku, bohužel, ani přes mojí argumentaci, že si tlak denně kontroluji a při jakékoliv výjimce bych naklusal. Ještě- jak mne nepřímo jeden bloger označil za vesničana, tak jenom jedna zkušenost : Ještě jsem se u nás "na vsi" nesetkal ani jednou s neochotou v kterékoliv lékarně a to si občas vyslechnu dialog- zpravidla pacientky a lékárníka/ce. Řeknu Vám, občas pozoruji, jak se lékárníkovi při diskuzi s jedovatou babou zřetelně rozsvěcí svatozář !

  5. Ještě bych dodal : Určitou roli budou zcela určitě hrát množstevní slevy. To je i vysvětlení boje za nákup přes lékarny nemocniční. U nás v kraji UL jsou nemocnice spojeny do jedné- Krajské zdravotní- pak velikost slevy je nabíledni. Ve skutečřnosti si zařízení kraje " mastí" kapsy na úkor pojišťoven. Těm pak chybí peníze třeba na nákladnou onkologickiu léčbu- a právě tyhle nemocnice o ně na tuhle léčbu "řvou" Druhou- zásadní problematikou se mi jeví fakt, že v podstatě jde o likvidaci drobné a střední konkurence. Ta třetí má paralelu s optimalizací školství. Vezměte obci školu, berete jí kulturního genia loci. (včetně vazeb rodičů, rodáků atd.). Zavřete, nebo donuťte zavřít na malém městě, lékárnu a výsledek- zprvu nepostřehnutelný- je tomu velmi podobný. Někde nám něco nedochází !.

  6. Máte to seniore zmáknuté, pro mě je to nějak složité. Musím si to přečíst ještě jednou. A za odkaz díky, podívám se.

  7. no vidíš, to mi musíš prozradit, kde ta lékárna je, i když mně připadá, že jsou všude na mě hodní, zatím jsem se speciálně v lékárnách nesetkala s neochotou.

  8. tak s tím davem zcela souhlasím, chápu tvoje naštvání, ale já si nemůžu pomoct, mě ten Paroubek strašně štve a v Reflexu tak trochu uhodili hřebík na hlavičku, protože Paroubek fakt zneužívá svou těhotnou ženu ke své propagaci a cpe ji všude. Jen nechápu, že jí to nevadí, mně je ona dost sympatická, ale narozdíl od ní by na mě Paroubek nesměl sáhnout prstem,byť by měl sebevíc sexy mozek.

Zanechat Odpověď

