Pondělí 31.8.2009

 

Překvapilo mě, jak je jednoduché natočit video digitálnám foťákem a pak jej umístit na youtube, odkud je možné jej stahovat na web. Pokud má foťák funkci kamery, pak stačí otočit kolečko volby na piktogram kamery a cvaknout jako když se cvakne foto. A už to frčí. Nechce to moc přibližovat zoomem, nejlépe je, když je člověk poměrně nedaleko od natáčeného objektu a nechce to moc trhavé pohyby. A pak zase cvak nebo stisk OK a je hotovo. Přenést video do PC je úplně stejné, jako přenést fotografii. Pak se stačí jednoduše registrovat na youtube a vložit tam video z PC podle jednoduché nápovědy v češtině. A je to. Výsledek je v dolní části – mé první fotovideo. Je sice nekvalitní a děj taky nic moc, ale co by člověk chtěl hned napoprvé.

Naše zahrada, jak je na videu vidět, je ve fázi velkého třesku, který se chýlí ke konci. Tam kde jsme měli travnaté plochy jsou betonové dlaždice, tam kde jsme měli kytky a keře jsou túje. Naštěstí v části, která navazuje na dům, travní plocha většinou zůstala a je zde místo i na pár keřů a kytek. Je tak, mladí mají jiný vkus a jiné potřeby, podle kterých realizují své představy. Když jsme zakládali zahradu na holém prostoru, byl můj první záhon jahodový. Konečně budeme mít tolik jahod, že s nimi nebudu muset šetřit, pod heslem – nechme to dětem. Moje koncepce zahrady se ubírala cestou poplatné tehdejší době. Čeho máme nedostatek. Meruněk a broskví. První stromy byly tedy 2 meruňky, 2 broskve. Dnes už zůstala jen jedna meruňka, která ještě stále rodí. Také dostatek růží do vázy se mi zachtělo. Růžový keř, který se rozrostl ze dvou růžových stonků od kolegyně a další z jednoho stonku z růže, kterou jsem si koupila, bez pár let, před třiceti lety (omamně voní a je pomerančové barvy), mě celá léta poctivě zásobovaly, společně s ostatními, již zakoupenými keříky různých odrůd, i když jsem se něco nazlobila s mšicema a zelnýma housenkama.

Stále mám ráda růže ve váze, ať je váza křišťálová, nebo porcelánová. A můj muž to ví, proto je léta letoucí stříhá a do váz na krbovou římsu ukládá, byť je římsa čím dál víc zakrámovaná a moc důstojný rámec růžím neposkytuje…

A jak dopadly švestkové knedlíky?  Nepřekonaly slávu knedlíků babčiných, ale byly také dobré…

 

6 thoughts on “Pondělí 31.8.2009

  1. Takže Natálka je mi už také jasná a ta žena co se tam mihla, dedukuji, je její maminka, čili nikoliv Vaše dcera, nýbrž žena vašeho syna, čili Vaše snacha (jméno opět neznámé). Natálka v hlavní roli zaválela bezvadně, pohybový i hlasový projev byl úchvatný. Zahrada, swimming-pool i flora svědčí o movitosti majitelů, neudivilo by mne ani malé letišťátko na helikoptéru. Prostě, Naďo, Vy se máte!Že jste zvládla z voleje natočit video se nedivím, Vy totiž zvládnete každou techniku. Zatímco já se tady čílím, sakruju a nadávám, protože už zase se dějí v mém PC nadpřirozené jevy, asi zavolám papežovi, aby až poletí do Prahy se u nás stavil. Z ničeho nic mi napolo přestal fungovat program malování a já nevím proč??? Panel nástrojů se smrsknul na malou nudličku, takže nevím kde je které tlačítko. Bez programu malování jsem namydlenej jako kat Mydlář. Ani syn zatím neví co to je, že mi to nedá pokoje? Do toho žena řeší problematiku nové navigace a já který se nevyznám jí mám radit…

  2. Ano Mirku, ta žena je matka Natálky, Jana. Ohledně movitosti majitele to nebývá tak jednoznačné :-)). Co se týká Vašeho programu, tak to jste se musel někde ukliknout. Zkuste na ten malý proužek panel nástrojů dvojklik. Nic jiného mě na tu dálku nenapadá…P.S. Navigace do auta je fakt bezvadná, jeli jsme s ní do Chorvatska a suuupééér.

  3. Naďo, marně se snažím doklikat tvého videa…jsem trubka. co neumí anglicky a neví, kam kliknout…ach jo…a já jsem táák zvědavá na tvoje video. No, už půjdu spát, dneska jsme strašně pracovali a navíc jsme museli nový kotěcí domeček hodit do štoku, ty malý mršky se z něj snažily vylézt, ač to vypadalo zcela jako nemožné, tak se jim to začalo dařit.

  4. Mirko, nepřeháněj!Zuzko, možná máš jiný prohlížeč než Explorer, jinak si neumím vysvětlit, že jednoduše neklikneš na šipku uprostřed obrázku ve čtverci????? (nebo je to obdélník?)

  5. no vidíš, teď mi to už šlo! Nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu…ale bazén máte super a \\natálka je krásná holka, což je ve vaší rodině tradicí

Zanechat Odpověď

