Čtvrtek 3.9.2009

Nebelvír, Zmijozel, Havraspár a Mrzimor. Do takto nazvaných kolejí bradavické školy rozděloval klobouk nově přišedší žáky, jejichž povahové rysy vyzkoumal, když si ho žáci (studenti) nasadili na chvíli na hlavu. Klobouk byl velmi moudrý, když u Harryho váhal mezi Nebelvírem a Zmijozelem (protipóly – dobro – zlo), protože mnohdy se vlastnosti, které vedou k opačným životním postojům prolínají. Jako např. ctižádostivost, píle, vytrvalost, chytrost apod.. Takové vlastnosti se mohou objevit  jak u zločince, tak i u spravedlivé osoby.

V životě se vždycky najde někdo, kdo rozhoduje co s námi, či kam s námi. Ať je to ten povolaný – rodiče (taky to vždycky nevyjde), či jak dříve rozhodovala strana a vláda, protože většinou o schopnosti šlo až v druhé řadě. Harryho Potera jsem objevila díky Jiřímu Lábusovi (zase Jiří!), který celý první díl nahrál na několik kazet audio úplně sám,  přesněji, zahrál všechny postavy a to i pěvecký sbor. Bylo to od něj senzační dílo, které velmi podněcuje představivost – fantazii a tu dětskou několikanásobně. Všechny postavy vytvořil s úžasným citem a já nic lepšího z mluveného slova pro děti z poslední doby neznám. Z Harryho Potera se mi líbil 1. a ještě tak 2. díl, ty další jsem už nemusela, byť jsem ještě viděla ten 3. Ano, absolvovala jsem je všechny 3 s Kristýnou ve filmové podobě v kině, filmy se mi moc líbily, ale na ty kazety od Lábuse nedám dopustit. Proč jsem si vzpomněla zrovna dnes na Harryho Potera? Ani nevím, snad pod vlivem toho výběru kloboukem. Dívky už prožívají první dny v nových školách, vybraných rodiči a vypadají zatím spokojeně, někdy i nadšeně. Zejména Kristýna bude asi ta nadšenější, takže se výběr škol asi vydařil, i když nechci předbíhat a chválit dne před večerem. Zato Natálka přišla ze školky s odřeným nosem, protože jak je jejím zvykem, chtěla být kdesi první a tak se natáhla až na nos. Kde měla ruce, to nevím… Připomnělo mi to jejího tatínka Dana, když mu byly tři roky a my se vraceli ze školky, utíkal přede mnou s trakařem, zakopl, upadl a nevím jak to udělal, ale výsledkem byl rozseknutý jazyk podél, takže vypadal jak zmije. Krve teklo proudy…

Odpoledně bude natáčet od Muzea foťákem Václavák a pak v kavárně na dámské jízdě…

Dnešní denní zápis má dvě podoby, ta jedna je jako úvodní na jednom jistém webu, zaměřená na představení mé osoby. Od zítřka však budou mé zápisy na obou webech stejné. O tom druhém webu až někdy příště.

Dnes k obědu: Polévka pytlíková, pečené vepřové společně s bramborami, rajčata

7 thoughts on “Čtvrtek 3.9.2009

  1. Harryho Pottera z principu nesnáším, ale přiznávám se bez mučení, že jsem kromě několika upoutávek neviděl nic, ani jeden díl, ani jednu stránku. Tím je samozřejmě moje kritika bezcenná. Ale svěřím se Vašemu deníčku s mým problémkem:Včera se mi stalo něco, co mě dost zamrzelo, šlo o starý kamarádský vztah. Známe se dávno, tak nějak odjakživa a protože máme narozeniny oba v neděli a pouze o týden od sebe, domluvili jsme se v červenci, že se sejdeme. On však neměl nikdy volný termín, na rozdíl ode mne je neustále zaúkolováván, jednak dosud pracující manželkou (různá zařizování něčeho, nákup něčeho, zalévání něčeho a všeobecná údržba domu a zahrady), jednak dcerou (výroba různých klecí na různé živočichy) a jednak vnoučaty (hry, zábava, sport atd.). Před týdnem mně došla trpělivost se stálými odklady termínu, že jsem mu navrhl, aby si vybral jeden den v tomto roce a já za ním přijedu, máme to k sobě jen 25 km, tak to by v tom byl čert, abychom se nesešli. On nadšeně souhlasil a doplnil návrh, že vyjedeme od nich jeho autem do jedné pěkné restaurace, kam mne zve na oběd. Jako termín si vybral dnešek 3. září. Pro jistotu jsem ho včera zavolal a zjistil, že on zapomněl na naše ujednání, a že se právě připravují k odletu na dovolenou do Řecka a divil se že volám…Resumé: I když si říkám, že on za tu sklerózu nemůže, tak mi to jedno nebylo. Já proti zapomětlivosti bojuji tím, že si všechny termíny píši na kalendář, čili je to i od něj určitá nedbalost a lhostejnost, takže nevím jestli jsme ještě po těch 58 letech opravdu kamarádi a jestli se mu třeba nevnucuji…?

  2. Jo Mirku, toť otázka. Takto z dálky se zdá, že si Vás už moc nepovažuje a nějakou oslavu nestojí, ale i ta skléroza může být ve hře. Asi bych to přešla a vyčkala až se sám přihlásí. Buď se dočkáte nebo se nedočkáte. Bylo by to smutné, ale i to se stává. Zase naopak lze ve stáří najít nové kamarády jako já…

  3. Tak já mám důvod k těšení se (co se dozvím o novém webu), ale také k zapřemýšlení – jak poradit Mirkovi. Ale asi bych neporadila lépe než Naďa. Nebo bych ještě jednou zkusila se spojit. A Harryho Pottera neznám, tak jsem mimo diskuzi o něm.

  4. Zapomněla jsem přidat poznámku o hrnečku. Já si je, Naďo, také vždy prohlížím, ale asi ne dost pozorně. Tak se omlluvám, ale až dnes jsem si uvědomila, že měníš i pozadí fotografovaných objektů – a je to zajímavé tudíž nadrihou.

  5. Ještě jedna malá gramatická zajímavost: slovo "brambory" má dvě možnosti jednotného čísla, jednak ten brambor a nebo ta brambora. Záleží čistě na krajových či rodinných zvyklostech s jakým rodem budeme brambory používat i požívat. Pravidla českého pravopisu připouští oba rody. Já jsem zvyklý jíst mužské brambory a tak bych napsal: …pečené vepřové společně s brambory… Naďa má patrně raději ženské brambory a proto napsala:…pečené vepřové společně s bramborami… Ale, čert vem gramatiku, hlavně když to jídlo chutnalo – a od Nadi určitě ano!…

Zanechat Odpověď

