Čtvrtek 10.9.2009

 

Nedávno jsem psala, jak se cítím v davu samých bab, i když v zaměstnání jsem s tím neměla problémy. Tak jsem si to zase užila. Přihlásilo se prý 1650 studentů nad hrobem, takže nás svolávali v různé dny a hodiny. Na včerejšek připadlo písmeno D, E a F, na dnes G a H, což se týká mé spolužačky.

Zástupy dychtivých studentek (studenti – muži, v této části abecedy – 2) štěbetajících před zavřenými dveřmi posluchárny č. 18 byl neskutečný. Jen představa, že na oboru (Dějinný běh a smysl První a Druhé republiky česko-slovenské), na který jsme se se spolužačkou přihlásily to bude s počtem mužských lepší, mě trochu chlácholila.

Všem nám bylo několikrát (!) zdůrazněno, že index se podepisuje na straně, která je v modré barvě, tak to snad nikdo nezkonil. Mně všechno pořád padalo z rukou na zem, dokonce na poslední chvíli jsem si všimla, že se mé potvrzení z banky o úhradě kurzovného válí kdesi pod lavicí, tak jsem ho zachránila, všechno hezky předložila a šla jsem domů, na tramvaj. Tak jsem zase studentka. První přednáška je 16.10.2009.

Nevím, zda mě putování Prahou tak zničilo, ale v noci jsem nemohla spát. Jako vždy mě spolehlivě uspala empétrojka s hlasem pana Filipovského, čtoucího Bylo nás pět. Jenže asi za dvě hodiny vzhůru a ne spát a ne spát, někde dlouho štěkal pes, slyšela jsem klapat Katku po schodech s následným startováním auta, jela do nemocnice. Tento týden, vč. soboty a neděle má mimo každodenní pracovní povinnosti službu na telefonu, a to ji můžou odvolat třeba uprostřed nákupu, mytí vlasů, či jiné činnosti a samozřejmě i v noci.

Je krásný den a my ho zasvětíme nakupování, ale nedá se svítit. Už jsme všechno, co jsme před týdnem nakoupili, vyjedli. Já nevím, stále nakupujeme a stále tu nic není, jak to dělají v jiných domácnostech? Že bychom tak moc jedli? Ba ne, asi jsem si stále ještě nezvykla (a že už bych tedy měla s sebou hodit), že dříve jsme v rámci chození do práce s podobným nákupem holt vystačili déle, protože jsme přes den jedli mimo dům.

 

Dnes k obědu: Polévka knedlíčková, hovězí plátky na kapary s rýží, rajčata.

5 thoughts on “Čtvrtek 10.9.2009

  1. Mňa by teda Poláček neuspal, Rampepurdo rampepurďácka. Bola to naša obľúbená knižka vždy, keď sme prišli do Uherského Hradišťa na návštevu k strýkovi. Keď neskôr vyšla, kúpila som si ju. Dodnes si pospevujem "Já jsem z jaké čeho, z jaké čeho čí co". Jediné, čo sa mi nepáčilo, bolo jej televízne spracovanie, lebo tam dali niečo, čo nebolo v origináli a bolo to dosť trápne. Ozaj, a niečo zaujímavejšie na štúdium nemali? Napríklad počítače, fotografie ap.?

  2. Ale Blanko, třeba zkusit, možná bys taky u Poláčka usnula, je to jako s pohádkami. Už nejsi napnutá jak to dopadne (:-)), tak Tě hlas hezky uspí, i když tedy p. Filipovský někdy pěkně huláká… Myslím, že povídání o počítačích a fotkách nikdo zatím do mluveného slova nepřevedl, asi to nikoho nenapadlo… :-)))

  3. Tak to jsi už faktická odvážná školačka. S těmi muži v zaměstnání můj postřeh a zkušenost – v mládí jsem měla více spolupracovníků mužů, pracovala jsem na Středočeských státních lesích. myslivečci byli moc fajn a cítila jsem se mezi nimi dost dobře, akorát jsem toho musela stihnout moc a časem jsem potřebovala zvolnit. Tak jsem přešla do Státní banky, tam už bylo více žen, ale muži ještě byli. Obdobné to bylo v IPB, tam už bylo jen pár mnohem mladších mužů a zakončila jsem svůj pracovní běh ve školství, kde bylo mužů jak šafránu a obvykle mnohem, mnohem mladších. Ale právě tak, jak postupně muži ubývali, tak jsem si nacházela kamarádky mezi spolupracovnicemi a s některými se přátelím dosud.

  4. Jaj, tak ja som nemyslela na rozprávky o počítačoch a foťákoch, ale ako študijný odbor či to nemali.:-) Ale mňa by neuspalo ani rozprávanie o technike, to skôr tie dejiny.:-)

Zanechat Odpověď

