Neděle 13.9.2009

 

Tak jsme se šťastně vrátili z Chotěboře, kde jsme byli i s naší Elou. Chovala se vzorně, akorát, že nám byla neustále v patách kam jsme se hnuli, abychom ji tam třeba nenechali a neujeli jí. Noc to byla děsná, protože to bylo ležení Záhořovo – ležení na prkně. Ta postel je tam rok od roku tvrdší. Jelo se krásně, nebyl téměř žádný provoz. Babča, co začala po 4.září svoji devadesátku vypadala čile, byla příjemná a byla ráda, že jsme přijeli. Vždycky to tak není, ale co, i já už mám své brouky a to jsem proti ní mladice. 

Mám z toho všeho smutnou a nostalgickou náladu, že všechno tak uteklo, děti jsou velké, dokonce i vnučky, až na Natálku, už nejsou žádná mrňata a že my dva s mužem jsme staří. Možná to bude tím podzimem, nebo tím, jak jsem se probírala starými fotografiemi. Říkala jsem si, že bych docela dala dohromady fotografie s dětmi v kočárcích, aby bylo vidět, jak se ta móda měnila, tak zatím tu jednu, co mi babča věnovala.

Vždycky jsem byla fanda na kočárky, pro jeden jsme dokonce za veliké zimy jeli do tehdejší NDR, musela jsem mít nutně na Katku sporťák Zekiwa. Vzali jsme s sebou babču, také proto, abychom měli dohromady více marek a tím mohli legálně kočár dovést. Už si nepamatuju proč jsme ausgerecht museli jet v zimě, ještě ke všemu tchánovým trabantem a v počasí, že by psa nevyhnal. Před hranicemi někde v Krušných horách kopec a fronta (no malá frontička). Nemohli dál, jen ten trabant hrdina jel a všechny předjížděl, ale posléze i on dofrčel… Vyhodili mě, abych šla auto roztlačit, co mi zbývalo, šla jsem. I já jsem byla jako trabant – hrdina, protože se skutečně auto zase rozjelo, jenže se nemohlo zastavit, tak jsem za nimi uháněla klouzaje ve sněhu bez kabátu. Dobře to dopadlo, nahoře mě naložili kapku omrzlou a jelo se dál. Babča vzadu lamentovala, jaký je blázen, že úplně pozbyla rozum, že s námi jela a byla roztomilá, protože jí kolem hlavy proletovala sněžná mlha, jak do trabantu zafukovalo (inu soudruzi z NDR neudělali chybu jen se lžičkama…).

Cestou zpátky na hranicích kroutili hlavou zase naši soudruzi celníci, kteří nechtěli pochopit, že u nás máme úžasné kočárky a na co tedy pro něj jezdím za hranice. Nepochopili, že se nám prostě unifikace nelíbila a mě jako kočárkovému fandovi už vůbec ne…

                                                                                      Dědeček našich vnuček, vezen jejich prababčou

 

Dnes k obědu: Polévka páteční, vepřový řízek s bramborem a šopský salát.

3 thoughts on “Neděle 13.9.2009

  1. Ten kočárek je pěkný, mrzí mě, že jsme všechny staré kočárky vyhodili. Teda – většinou moji rodiče, ale já mohla taky 1 – 2 zachránit. A na nostalgickou náladu zapomeň. Za domácí úkol Ti dávám zpracovat ten článek o vládě a důchodcích, jak jsi o tom psala u pana Jurčíka, já ho pak na bigblogeru uvedu (a prokliknutím k Tobě), co říkáš?

  2. Mirko, ten článek mám už dlouho v hlavě, ale nevím zda to k něčemu bude. Uvidíme, musím mít taky na něj klid. Díky za nabízený proklik…

  3. Už jsem to někde napsal nebo vyprávěl, jak jsem kupoval dceři Brigitce kočárek k Ježíšku. Nejdřív jsem ji chytře vyzpovídal, co by jí měl Ježíšek nadělit a ona jednoznačně si přála kočárek, a sice modrý. Inu, vydal jsem se do obchodu a krásný modrý kočárek jsem ukryl asi týden před Štědrým dnem do sklepa. Jenže 22.12. večer se mi dceruška svěřila, že by chtěla raději kočárek červený a napsala to už Ježíškovi, její dopis ležel na římse okna. Začal jsem jí vysvětlovat, že modré kočárky jsou lepší než červené, ale nic naplat, trvala na červeném. Operoval jsem s tím, že třeba Ježíšek už ten modrý kočárek koupil, ale ona argumentovala, že ten modrej může Ježíšek nadělit jiným dětem, ale ona chce červenej, takovej jako má Hanička. Věděl jsem jen jedno řešení: druhý den jsem koupil červený kočárek a dcerka holt dostala oba dva…

Zanechat Odpověď

