Úterý 15.9.2009

 

Koupili jsme sprchový kout, úžasná příležitost, za tu cenu, kdo by nekoupil. A tak synek, který byl pověřen jeho zabudováním, že když nový sprcháč, tak že i nový obklad. Obklad koupil a obkládá.  Těším se z toho, protože původní obklad byl z nouze bez možnosti výběru. Koukala jsem, co má za pomocné fintičky, o kterých se nám kdysi ani nesnilo. Sice si myslím, že dobrý řemeslník dokáže provést svoji práci i bez nových vymožeností a ten špatný špatně i s nimi. Ob čas vidím, když hoši něco budují, jak teď vše o moc snadnější. Např. takové šroubování. Vezme elektrický šroubovák, udělá vrrr a je zašroubováno. Co různých úhlů, šablon a šablonek a jiných blbinek, lepidel, lepicích pásek, zkrátka udělátek, co řemeslné a hlavně kutilské práce usnadňují.

Kdysi jsem byla služebně v Troisdorfu, kousek od Bonnu a mužský – kolegové ze zaměstnání, mě zatáhli do místního Hobby. Posvátně hleděli na nablýskanou mechanizaci, obkladačky atd., tajil se jim dech a pak za pár marek, co dostali jako cestovné koupili alespoň nějakou blbost. V obchodě se vyjímali jako malé děti v hračkářství. Můj muž, když i u nás bylo k dostání všelijaké nářadí v kufříčcích, vrtačky a sekačky, nevěděl co dřív koupit a měl z toho převelikou radost.

Z Troisdorfu jsem přijela nadšená ne proto, jaké jsem tam viděla zboží, které neměli ani v Tuzexu a při tom to bylo zboží denní spotřeby, ale jak se k sobě lidé chovali. Byli neuvěřitelně vlídní, v obličeji se jim zračil klid a pokoj, nikam nespěchali, byli ochotní přispět pomocnou radou a i když já východní analfabet německy neznala, snažili se mi pomoci i tak, posunky a názorným příkladem. Město bylo krásně upravené, čisté, moc se mi tam líbilo. Zde jsem také poprvé viděla to, co mělo teprve do naší země dorazit a to, že brýlové obroučky byly dražší než přenosná televize a v marketu si lidi televize, rádio aj. zboží kupovali jako housku na krámě, zatím co u nás to byla událost ze specializovaného obchodu.

Všechny tyto vymoženosti se k nám dostaly…

Hotel Kronprinz, ve kterém jsem při návštěvě Troisdorfu bydlela. Přesně v takovém pokoji a po návratu z města jsem dlouho do noci koukala na tu spoustu programů v televizi (u nás v té době nevídané), která byla přímo proti mé posteli…

Dnes k obědu: Polévka včerejší, přírodní řízky na houbách s knedlíkem.

3 thoughts on “Úterý 15.9.2009

  1. Patřím do té kategorie, kde i s největším vybavením udělám věc špatně. Jsem nešika. Přitom moje maminka byla nesmírně zručná, šila, pletla, vyšívala, navrhovala …

  2. Připomnělo mi to vzpomínku dávno zapomenutou. Když jsem za Dubčeka směl opět vycestovat, byl jsem na služební cestě v Londýně. Moje ex-manželka Jiřka mi dala za úkol, abych ji dovezl podvazkový pás, tady prý nebyly. Předposlední den cesty jsem tedy vyrazil do ulic, abych tuto věc zakoupil. Měl jsem u sebe posledních 7 liber a netušil jsem, že nejdražší ulice v Londýně se jmenuje Regent Street a tam jsem se zrovna octnul. Vidím výlohu s dámskou módou a vpadnu tam. První, co mne udivilo, že tam nejsou žádní kupující, ale to už se odněkud vynořily tři krásné slečny a rovnou ke mně, co si jako přeji? Nevěděl jsem jak se anglicky řekne podvazkový pás, takže jsem to jenom ukazoval a ony ihned pochopily a ta jedna mne odvedla ke drěvenýn leštěným schodům, pokrytým jakousi kožešinou a vedoucím do prvního patra. V tom momentě jsem pochopil, že jsem v luxusním obchodě a že tedy na to nemám. Slečna mi začala ukazovat na různých pannách všemožné krásné podvazky a já jenom zabreptal, který je ten nejlevnější. Ona mi ukázal model za 7 liber. Okamžitě jsem ho vzal v nádherném válcovitém futrálu a kámen mi spadl ze srdce. Manželka pak pouze litovala, že se s tím pasem nemůže ukazovat na ulici, byl prostě báječný a v Česku navídaný…

  3. Mirko, tu maminčinu šikovnost zdědili Tvoje děti ne? Bývá to tak, že přes koleno…Mirku, vím o čem mluvíte. Vždycky jsem si potrpěla na perfektní a krásné prádlo :-)))

Zanechat Odpověď

