Středa 23.9.2009

 

Dnes je krásný den, je škoda ho trávit u počítače, ale zapletla jsem se do diskusí na blogu Lidovek a najednou bylo poledne. Vařeno jsem měla, tak jsem diskutovala až se ze mě kouřilo. Zároveň jsem si uvědomila, že jsem zase úplně zbytečně podlehla tomuto fenoménu, že to nemá vůbec cenu a že člověku, který tvrdí, že za Husáka nebylo k dostání nic a pak to rozšíří na svobodu a podnikání, když mu napíšu, že to tak úplně nebylo, že to vidí černobíle, tak napíše, že byly fronty na chleba… a nakonec mě nazve krávou, nemá cenu cokoliv psát. Zase jsem se nechala zbytečně nachytat. Písemný projev je jeden z nejhorších, protože chybí mimika a dovysvětlení třeba v půlce věty. Pak se člověk nemůže divit, že lidi čtou i to, co tam napsáno není, ale to co si myslí. Zase jsem poučená a tak to snad chvilku vydržím bez diskuse, jenom těch pochvalných komentářů se nevzdám.

Další diskutující použila argument, že kdyby tenkrát… a tak jsem si vzpomněla jek je kdyby ošidné. Kdysi jsem přemýšlela, kdyby zde nebyl takový režim, zda bych šla na průmku do Mejta, zda bych se vůbec setkala s mým mužem a kdo ví co bych vůbec dělala. Kdybychom se s mužem sešli, tak jestli bychom měli svoji stavební firmu a já tam v ní dělala paní účetní, či podobnou činnost, jak by to asi vypadalo.

A ejhle. Ta doba nastala a tady se projevilo, že jsme byli nemluvňata v podnikání, že můj muž nebyl vůbec k podnikání předurčen, je přímý, nezáludný, pravdomluvný a naivní přesně jako Vinnetou nebo Mirek Dušín, což by určitě vyšlo najevo, kdybychom žili v době nepřestřihnuté jiným režimem. Znali bychom podmínky a svět podnikání od mala, takže bychom se určitě do podnikání vůbec nepustili. Mluvím v množném čísle,  já jsem však nepodnikala, byla  jsem vždy zaměstnanec, ale mužovo podnikání se mě samozřejmě dotýkalo. Nastala hurá doba, každý kdo se uměl podepsat na živnostenský list si myslel, že podnikání je stupeň ke zbohatnutí a taky to, že co na tom je, že on to umí. Jenže co si hned tak každý podnikatel neuvědomil, že mimo znalosti ve své profesi, i když byly na dost vysoké úrovni, musel mít také určité podnikatelské buňky. Takový podnikatel musí mít odhad na lidi, umět se učit novým zákonům a podnikatelskému zázemí a hlavně nesmí hned každému věřit. A tak to dopadlo jak to dopadlo. Můj muž brzy naletěl jedné jisté osobě, která mu nevyplatila slíbené peníze za práci a materiál, a tím pádem ani on nemohl dostát všem svým závazkům. Písemnou smlouvu s tím člověkem neměl, dal jen na sliby. Ta rána byla tak veliká, že s podnikáním nepřežil, i když se o nějakou záchranu pokoušel, udělal další chyby, navíc dostal infarkt, vše se vezlo a už se nevzpamatoval…

A tak jsme si vyzkoušeli to kdyby…

 

6 thoughts on “Středa 23.9.2009

  1. Chystáme oslavu, tak jsem se dostal k PC až teď. Velmi krátce řečeno- s názory J.H., jeho jednoduchostí( nechci říci primitivismem) se nedá nic dělat. Stejně nesouhlasím s Vaší argumentací pod jeho blogem. To je ale úděl blogů- zjednodušení až do nemožnosti a na druhé straně možnost projevit se různým psavcům- až úchylákům( nemyslím teď Vás).:Pokud by platila slova dr.Strossmayera a nadnášení, pak některé vývody J.H. by mu zcela jistě zajistily doživotní zaměstnání- dělal by raketoplán. Jeho primitivně materialistický pohled na svět, neznalost vývoje, historie a souvislostí a z této polohy prezentované názory musí řadu lidí ( mne zcela určitě) doslova urážet. Pro něj jednoznačně platí slova J.W.: Nejhorší je srážka s blbcem!- já dodám, i když se tváří jako mistr světa. Nechci to psát na blog,, i když , jak jsem se všiml, jste s J.H. "per du". Jen dodám- ve svém působení jsem se setkal s řadou techniků, o kterých se dá říci, že měli skutečný přehled. Doplním ještě. Psala jste o svém pobytu v BRD. My tam měli řadu příbuzných,,byla možnost porovnávat,kam který režim kam směřuje a co přináší normálním pracovitým lidem ( bez podepisování úpisů). Je to na dlouhou diskuzi, ale absolvoval jsem za Gorbačova i 3 týdenní soukromou cestu po CCCP. Dál ani nechci pokračovat. . Na závěr zdvořilé : Pustit se do diskuze a na černobílé reagovat zase jenom černobíle- to je skutečně ztráta času. Máte pravdu- s tou ztrátou !

  2. bb seniore, hrozně mě štve, když lidi zapomínají a všechno šmahem odsuzují a říkají, všechno bylo špatně, proto jsem docela zlehka zareagovala. Zajímalo by mě, kdyby to nebylo pod článkem JH, jaký komntář byste sem napsal. Nevím co znamená "per du", ale na jeho články, pokud reaguji, tak povětšinou nesouhlasně, ale v tomto případě jsem reagovala jak jsem výše napsala. Musím také říct, že jsem jeho článek nečetla pozorně, ani jsem jej nečetla celý. Do diskuse jsem se dostala jen na tu poznámku Pepe, že za Husáka nebylo nic. nebudu se pouštět do debaty o té době, ale je fakt, že je velmi krátkozraké říkat, že všechno bylo špatně (kde by např. teď lidi bydleli, kdyby se nepostavily paneláky? Jiná otázka je jeich vzhled a kvalita) a dnes je všechno úžasné. Není to pravda!

  3. Nikdy jsem netvrdil, že tehdy bylo všechno špatně, zrovna jako netvrdím, že teď je všechno dobře. Jenže- zrovna Váš argument o panelácích má stejnou vypovídací hodnotu, jako řada tvrzení J.H. Každý vládce od nepaměti si klade něco za něco. Jak jednoduché- naplň lidu ty nejzákladnější potřeby- jídlo ( to ovšem nebylo v dostatečné míře, ale na jeho nedostatku měla podíl i opačná strana), a bydlení. Tím se jaksi zavřela lidem ústa- i když za cenu nízké kvality a nepochopitelného rovnostářství. Proč se nestavěl všude systém Nielsen, daleko kvalitnější, než( myslím) TOB 06- za přesnost neručím. V potravinářství jsem dělal, co bylo,za jakou cenu, kdy a pro koho, vím velice dobře. Když vezmete lidem svobodu- projevu, názoru, cestování, výběr vzdělání(na př. jazyků už na ZVŠ), možnost dalšího intelektuálního rozvoje- na př. studium v zahraničí, musíte alespoň nějak uspokojit základní potřeby. Otázka nestojí, zda nebylo skoro"fšecko"- to není pravda, otázka stojí, zda bylo alespoň to, co mohlo být. Skutečně ale blog je zjednodušený pohled malé výseče společnosti, navíc, bohužel ještě její části, která má značný sklon k exhibicionismu a většinou si nějak kompenzuje jiné problémy. To bylo jenom ve zkratce, O J.H. v roli raketoplánu – v tomto hodnocení nejsem ochoten ustoupit ani o píď. Bohužel, je dnes typickým představitelem velmi nekvalifikovaného ( to je eufemismus) pohledu značné části současníků. Zrovna tak, jako ti, pro které bylo všechno špatně- aniž by uvažovali o možnostech a souvislostech. Po boji je každý králem, většina zůstane stejně jenom králíčky. Obojí přístup je z hlediska vývoje a budoucnosti více než nebezpečný ! Na konci jenom námět k zamyšlení : Co by bylo, kdyby tehdejší vládci v systému kolektivního vlastnictví omezili, nebo skoro zastavili bytovou výstavbu ? Je řada variant, já vím o té základní: nespokojenost s režimem- všech,, mladých zejména ; i těch z různých důvodů mlčících !

  4. Nevím, o jakou diskuzi šlo, hned se podívám, byla jsem doteď celé odpoledne pryč. Pochopila jsem, že šlo o pana Hermánka. K jeho osobě bych chtěla říct (při vědomí toho, že bb seniora si vážím a vím, že pana Hermánka rád nemá): je to mluvka a občasný provokatér a chvástal – ale má rád lidi (a ženy zvláště :-)), to se pozná. Takže – ačkoliv jsem chtěla pana Švejnara, mám raději pana Havla, fandím zeleným, o autech nevím zhola nic, paní Jacques jsem psala osobní dopis, protože mi jí bylo líto, chtěla jsem blob a hájila jsem pana Kaplického – vlastně mám skoro na vše jiný názor, než on, tak mě někdy i rozesměje, často zaujme a nejčastěji namíchne – ale to, že má rád lidi, u mě prostě boduje.

  5. Když už jsme se tak hezky "rozkecali", tak pro pí. NULLI- Moje profesní znalosti naznačují jiný závěr. Pan. J.H. má v první, druhé i spoustě dalších pozic především rád sám sebe a svoje pohodlí,včetně materiálních statků v osobním vlastnictví a ženy do této kategorie řadí jaksi automaticky. To je můj závěr z povzdálí, nemusím být 100% v obraze. Určité léčení si vlastních mindráků,, pro to je u uvedeného pána řada hmatatelných důkazů- ale kdo si je neléčí? Chtěl bych vidět některé lidi Vašimi brýlemi, žel, nedaří se !

  6. bb seioore, považuji si Vás a proto s Vám o nakousnutém tématu nebu dále diskutovat, protože nejde o téma,ale o JH. Také na "kdyby" nemohu reagovat, už jsem napsala proč ne. Kdyby jsou chyby. Na téma kdyby bychom mohli rozehrát hodinové rozpravy a k ničemu. Skutečnost je vždy na 99% jiná. Mirce děkuji za její názor, je velmi pozitivní a já to cítím podobně. Také jsem na tom se svými názory na témata, které píše JH stejně jako ona. Nakonec na blogu se všichni berou moc vážně, jakoby se něco tím plkáním vyřešilo… Jen jedna výjimka je na blogu, kterou beru vážně a to je o Lojzíkovi Mackovi. A Mirka má pravdu, J.H. baví lidi hecovat, a určitý druh humoru nezapře. Takže bbseniore, mějte se fajn.

Zanechat Odpověď

