Sobota 26.9.2009

Zas je tu sobota, dny pádí jako splašené, zase jsme konci blíž… Ne, tak takhle ne, trochu optimizmu by to chtělo. Venku svítí slunce, je teplo, jen ranní a večerní friška s létem už nemají nic společného. Však parné léto není nekonečné, jeho vláda skončila, teď se vlády chopil pestrý podzim, na chvíli z těch úmorných veder obživneme, abychom se pak uložili k zimnímu spánku, hovění si u krbu, kamen či ústředního topení, jak kdo, někdo i v přírodě u otevřeného ohně a také u trubního vedení v teplovodním kanále… Někteří z nás, jak velí tradice hezky naberou na váze, aby ty zimní mrazy přestáli chráněni svým sádlíčkem. A opravdu něco na tom je. Když člověk vidí ty anorektické bytosti, jak se choulí do pěti svetrů, kožichů a stejně se chvějí zimou, tak my, co jsme festovní, nám stačí blůzka s krátkým rukávem a teplý kabát, abychom v klidu a pohodě přečkali postávání při čekání na MHD i ve větších mrazech. Svetříky přibereme až tak při mínus 25 stupních Celsia.

Je pravda, že čím jsem starší, tím více je mi zima na hlavu a tudíž, paráda, neparáda musím na ni něco mít. Možná je tím, že na stará kolena ubývá mozek a tak se nám více v hlavě prohání větřík při nižších teplotách. Já s tím mám odedávna velkou potíž. Mně prostě na hlavě skoro nic nesluší. Přičítám to brýlím, protože když mám na hlavě cokoliv, stane se ze mě moucha v nadživotní velikosti s mimořádně vyvinutým nosem. Jsou typy, jako jsou mé vnučky, nebo Hana Maciuchová, které si na hlavu vezmou cokoliv a vše jim sluší, některé modely pak jejich pěknou tvář i vylepší. Jen jako pětileté holčičce mi k naondulovaným lokýnkám slušel červený klobouček ve tvaru pouštní přilbičky, ale v rádiovkách všech možných barev jsem asi vypadala jako chudobka…

Vyzkoušela jsem na hlavě kde co, když už jsem si myslela, že tento model by šel, tak mi zeť při nastupování do jeho auta sdělil, že tedy neví, jestli s ním pojedu, protože si není jist, koho to vlastně veze… Vyzkoušela jsem v obchodech kde co a představte si, jediný model mi opravdu pasoval a to jsem ani nemusela mhouřit oči. Byl to klobouček ve tvaru vojenské lodičky. Tak to ne, lodičku  jsem si nekoupila, to by bylo už příliš…

Posledním modelem co snesu na hlavě, aniž by se za mnou lidi otáčeli s údivem co to právě kolem nich prošlo, je model ve tvaru rybářského klobouku, který si můžu různě na hlavě vytvarovat. Samozřejmostí je, že jsem jako první z tohoto modelu odstranila infantilní, koženou červenou mašličku. Zakoupený model je praktický, dobře se pere a má zateplené dýnko, takže v hlavě teploučko, žádný průvan.

 

    Zde není co dodat, obě jsou kloboukové typy                    Věc nevídaná, bez brýlí a v čepici…

                                                                                              v roce 1972 se synkem v technickém muzeu

4 thoughts on “Sobota 26.9.2009

  1. Cha, Vy si tak můžete stěžovat na mrznutí hlavy, a co já plešingr takřka vlasoprostý, já musím na tý kebuli něco nosit ať je to cokoliv a ať už v tom vypadám jakkoliv idiotsky. V zimě kvůli zimě a v létě kvůli pálícímu slunci. Pošlu vám fotku z Paříže, jak jedeme s manželkou po Seině a slunce pálí jako zjednaný a já sebou nemám nic, takže manželka mi vyrobila papírovou čepici a studentky sedící za mnou se mohly ztrhat smíchy…

  2. Sím, sím, já se taky hlásím, že mi na stará kolena začíná omrzávat hlava a musím něco na ní nosit a vypadám děsně! Fotku nemám, protože to bych asi neunesla, aby mě tak viděli moji milí přátelé z blogu…

  3. Mirku, já tedy nevím, ale na fotu jste jako roztomilý Večerníček… :-)Mirko, určitě zas přeháníš 🙂

  4. já na hlavě nesnáším jakoukoli pokrývku, ale mám naštěstí dost vlasů. Když je nejhůř, tak mám kapuci na bundě i kabátě, což doporučuju. Vlasy nesplihnou, uši nemzmrznou.

Zanechat Odpověď

