Čtvrtek 1.10.2009

 

To se mi zase něco povedlo. Kristýna přišla ze školy a dala mi zásadní otázku: “Babičko, jaká si myslíš je ve Francii měna?” Co mě zkoušíš, říkám já, když jsem Ti včera dala 20 €, tak asi eura ne?

Včera navečer odjížděla Kristýna na výlet ze školou do Paříže a já jsem jí chtěla den před odjezdem vylepšit kapesné, takže jsem sáhla do “štrozoku” a věnovala jsem jí ten obnos, aby se poměla. Ještěže ve škole probírala svoji finanční situaci s kamarádkami a Ty ji upozornily, že si jenom myslí, že drží v ruce Eura, ale ve skutečnosti, že jsou to Kuny. No téda, hezky jsem se přehlédla, ale ani ona si toho nevšimla, ačkoliv obojí měnu samozřejmě zná. Při představě, jak v Paříži suverénně platí Kunama jsme se hezky zasmály. Vůbec jsem si nevzpomněla, že nám tento obnos, který jsme plánovali na kafe při jízdě zpět z Chorvatska zbyl, protože jsme nakonec stavěli až v Rakousku. Chybku jsem napravila a Kristýna do Paříže odfičela.  S místem odjezdu to  bylo taky dobré. Odkud jedete – dím já, z ulice Boženy Němcové – dí ona. Přemýšlím a nemůžu si uvědomit, kde je ulice autorky Babičky. Ptám se tedy, kde to je? Nevím, odpoví mi Kristýna v pohodě, má na to přeci lidi, však to táta s autem najde, tak co by si s tím lámala hlavu…  Nedá mi to a pátrám na internetové mapě.  No jasně, ulice je přesně za rohem jejich školy…

Naše expertka odjela poprvé bez rodiny do zahraničí. Program mají našlapaný, tak dostala mnoho rad. Jednou z nejdůležitějších je rada dědy. “Koukej si nabít foťák, nabíječku nezapomeň doma a všechno foť, jako Japonci, Ti na zájezdech fotí úplně všechno a teprve doma v klidu své zážitky prožívají.”   

Nevím, nevím jak to všechno dopadne. Doufám, že se naše studentka vrátí alespoň s polovinou věcí co měla s sebou, je totiž většinou hlavou v oblacích…

Nikdo by nevěřil, že je možné si splést tyto bankovky. No vida, a já ano.

11 thoughts on “Čtvrtek 1.10.2009

  1. Takže dívenka dostala na útratu místo zhruba 500,- Kč jenom zhruba 70,- Kč. To je úspora 1:7, Naďo, s tím byste se mohla ucházet o místo na ministerstvu financí, Janota by po Vás skočil…

  2. hihi,to jsem ráda, že jsi taky taková popleta jako já…nicméně Katka si to určitě užije, Paříž je prostě jedinečná. Ovšem francouzi mají taky něco do sebe…tak bacha!

  3. Já bych možná řekla, že ve Francii se platí franky, takže to jsi proti mně aspoň měnu řekla správně! Ačkoliv se občas EU zastávám, vím o ní asi prd. Musím se polepšit. A tu Francii Tvé vnučce přeju – ale zároveň i kapku závidím. Doufám, že bude mít tak krásné zážitky, jako má známá, která tam byla před časem a Francie ji okouzlila.

  4. Ale sa majú dnešní mladí. Mesiac sa učili a už sa ide na výlet. My sme o takomto čase chodievali na polia zbierať zemiaky a tešili sme sa, že aspoň nemusíme do školy.:-)

  5. vidíš, já si ty tvoje holky furt pletu. To máš z tohio, že jsou všechyn od ká. ještěže ty jsi Naďa.

  6. prokrista, to jsou překlepy! To je tím, že je už fůra hodin a já vidím rozmazaně. iIkdyž by mi neuškodilo si zkontrolovat, co nadatluju, že jo 🙂

  7. Mirko, každému bych přála navštívit Paříž a se mnou jistě valná věšina těch, kteří tam byli… jela bych hned zase. Blanko, máš pravdu, taky chmel, to naše zlato se musel naškubat :-))). Jsem ráda, že se až tak, změnilo naše školství a taky doufám, že studijní zanícení a dosavadní úspěchy budou u Kristýny pokračovat, měla bych z toho převelikou radost. Ano Zuzko a poslední vnučka je od "N" :-))

  8. Jéééé, já bych tak jela do Paříže taky. Chtěla jsem si to letos nadělit s kámoškou k pětatřicátinám, ale nadělila jsem si soukromou univerzitu, tak mám utrum se sladkou Francií i sladkejma Francouzema. Si v knihovně půjčím maximálně Chrám matky boží a bude to. :o)

  9. Moniko, rozhodně si Paříž zařaďte hned za univerzitu, ale s manželem, s kámoškou tak akorát do kavárny .-))) …

Zanechat Odpověď

