Pátek 2.10.2009

Zase se mi potvrdilo, že jen málo stárnoucích mužských je nad věcí, nemyslí si, že jsou středobodem světa a řeší situace s humorem. Situace: Skrumáž před pultem s teplým jídlem v hypermarketu. Nakupujeme nějaké potraviny a až přijedeme domů nebudu mít čas nic k jídlu chystat. Pohled jsem zafixovala na grilované kuře, které se mi zdálo nejlépe ugrilované a když se na mě prodavačka obrátila co si přeju a já jsem vymrštila prst, abych ji navigovala, pusu jsem neměla čas otevřít. Z druhé strany se nasupeně ozval pán, jestli si myslíme, že on tam stojí jen tak z legrace, že  byl na řadě dřív než já. V takových situacích se nikdy nedohaduji kdo kde byl dřív, tak i zde jsem se omluvila, že jsem pána přehlédla a řekla jsem prodavačce, že počkám. Ta se také omluvila, řka, že jej také neviděla. Upozorňuji,  že  za tím pánem už nikdo nebyl, takže mně třeba mohl i galantně dát přednost. Tento zatím ještě něco načuřeně brblal a tak jsem se omluvila podruhé s nasazeným úsměvem č. 3. Když i potom mlel svoji – nojo, jsem tak malej, že jste mě obě přehlédly… Vzala jsem vozík a odjela pryč. Pán se chtěl prostě hádat a to já ne. Chvíli jsem nakupovala ostatní a pak jsem se k pultu vrátila. To mé vyhlídnuté kuře na mě stále čekalo a tak konečně skončilo v mém košíku.

Dnes přišla faktura za plyn za celoroční vyúčtování. Je to o infarkt nebo hledání nejbližšího stromu a konopné oprátky. Každý rok si říkáme jak v zimě budeme šetřit, žádné oblečky jako na pláž, ale ponožky a svetříky. Tak dvaadvacetistupňový provoz by stačil…  příští týden přijde servisman, hezky s ním plynové hospodářství proberu a nad kotel dám ceduli: Kdo pohne nastavenými parametry na kotli, platí celý nedoplatek za plyn. Tak, doufám, že ostatní přejde chuť podporovat bumbrlíčka plynárny.

Faktura je plná položek, ze kterých jde hlava kolem. Pro normálního člověka by stačilo napsat spotřeba x cena za jednotku a bylo by vymalováno, ale oni ne, i tu spotřebu ještě přepočítávají nějakým koeficientem, člověk aby na to měl vyšší plynárenskou. Inu, je to zase marketingový tah. Kdyby si vzal člověk konečnou cifru, ve které jsou schovány ty divné položky, jako komoditní složka ceny, či stálý měsíční plat za přistavenou kapacitu, pak by se možná zjistilo, že je vlastně cena za jednotku plynu mnohem vyšší, než nám plynárny namlouvají.

Našla jsem si ceník plynáren č. 1/2008. Myslím si, že by nad ním hodně dlouho dumala i návštěva mimozemšťanů s vyšším vývojem stupně civilizace, která by chtěla poznat zvyky pozemšťanů…

Ano, tak takto bychom určitě srazili náklady na teplo…

10 thoughts on “Pátek 2.10.2009

  1. Musím nás,pány tvorstva, zdvořile,nicméně s důrazem bránit, neboť podobné typy jsou rozesety od Šumavy k Tatrám a bez rozdílu pohlaví.Mám na to osvědčený recept: "Madam, koukám, že nám oběma brečí doma batolata. Dám Vám s klidem přednost, já mám doma jednu babču na hlídání, ode mne neutekla pro vrozenou slušnost, dobrotu a laskavost" Zabírá to, ve spojení s úsměvy č.3 ( zpravidla v Lídlu;) nebo č. 8 ( v Globusu.) v průměru v 9 případech z deseti..MHD nejezdím a my venkovani jsme přece jenom k sobě vstříčnější, než obyvatelé stolice.

  2. Ještě přidám jedno technické moudro. Teorie ( a v mém případě i ověřená praxe) říká, že snížení teploty o 1.stupeň Celsia znamená až 6% snížení nákladů na vytápění. No, a jeden svetr rozhodně vyjde levněji, než na pár tisícovek (pokud není od renomovaného"oblíkače",ten bych ale netahal doma. Topíme na 20, je ale rozdíl v pocitech, jak je venku. Při jasném mrazu stačí méně, při sychravu 1 stupínek přidat. Je to o pocitech !

  3. bb seniore, při střetu se starším pánem :-)) mám smůlu na ty, jak jsem je jednou nazvala – "militantní dědky". Nevím čím to je, asi tím, že Praha je tak anonymní a nějak víc se zde soustřeďují…Ty stupínky tepla… Kdybychom zde bydleli sami, tak se to dá uhlídat, ale ti mlaďoši, těm je pořád zima a při tom jsou doma v krátkých rukávech a tak se často vyskytují kolem kotle. Jenže tomuto bezvládí bude konec!!!

  4. Tak to jsem s tím topením také docela opatrnější, obvykle kolem dvaceti (když jsem sama doma, tak určitě max 20), akorát večer mužovi musím přidat několik stupínků (když leží u telky :-)). Ale topíme elektřinou, máme přímotopy a je to na byt 3+1 fakt pálka i tak. Plyn ale zlevňují, tak možná nemusíš tak drastická opatření přijímat :-)). Docela to vystihnul senior.

  5. Naďo, s tím krátkým rukávem se musím připojit. Když k nám přijdou mlaďoši, hned lifrují topení nahoru. Ale chodí po bytě jak v nejparnějším létě!

  6. Já si připadám jako člověk z jiné planety, protože ať přijdu do bytu kohokoliv a v roční době kterékoliv, je mi tam zima. Jenom doma se cítím dobře, máme neustále 24-25°C, což je ideální teplota (pro mne) Bohužel toto právě probíhající období je nejhorší, ještě není topná sezona, topení je studené jako psí čumák a já si musím přitápět v kuchyni otevřenou troubou a tady u počítače v mé svatyni, elektickým radiárorem. Jenom v ložnici netopím, tam je 20°C a to mi na spaní stačí…

  7. Paní Naďo, tak to jste vyjádřila velmi výstižně s tím stromem. Kdysi jsme se domnívali, že vinen je starý kotel. Máme nový. Pálka přišla stejná. To bude tím, že ještě část roku jsme topili tím starým, mysleli jsme si. Příští rok to bude lepší. Nebylo. Ale já problém vidím hlavně v manželovi, protože on se nehýbe a pak je mu zima a topí. Kdyby holdoval pohybu, měli bychom nižší účty, on lepší kondičku a bonusem by možná i zhodil…

  8. Moniko, zahoďte už tu paní. Jinak, také jsme kdysi měli podobné dojmy o starém a novém kotli. Já si totiž navíc myslím, že ti seřizovači kotlů jsou spřízněni s plynárnami a pak vzniká tak děsná spotřeba :-))))) Ale příští týden si to pohlídám .-)))Tak vidíte Mirku, ani nemusíte být z jiné planety, ale je to tím, že máte málo pohybu, jak říká Monika. Vsadím se, že ženě Jitce zima není, protože pečuje o Váš servis :-))) ( nemyslím to nijak zle, aby nedošlo k nějakému omylu !!!)

  9. aj!!! já se mám! jako majitel vysokotlakého potrubí jsem opocený permanentně a je mně hic všude, i v zasněženém lese mám propocené tričko, které jako jediné nosím pod rozepnutou bundu, nebýt v práci ke své funkci ještě kotelníkem pekelníkem, tak si začátku topné sezóny nevšimnu, vlastně kecám, všimnu, v zimě při sprchování víc studí vana, když si do ní sedám holou tváří, abych se do naší koupelny nějak seskládalale jak trpím v tom vedru o dovolených, to vám nepopíšu, protože byste si mysleli, že v hrdlo lhu…

Zanechat Odpověď

