Neděle 11.10.2009

 

Fotografie, kterou jsem ozdobila minulé povídání mě inspirovala k dnešnímu mudrování. Nevím jak velká, ale určitě dost velká část obyvatelstva z nedostatku pohybu tloustne a krní, proto někteří z nich hojně navštěvují posilovny či jiné tělomučení. Takové cvičení dříve provozovali lidé jen z čiré zábavy, páni k pěstování svalů a paní a dívky k obveselení a sdružování. Dnes je to o nutnosti nejen mít krásné tělo do pozdního věku, ale i pro zdraví. Znám výjimky, jako třeba maminku jednoho příbuzného, která zemřela ve vysokém věku (téměř 90), když posledních, asi dvacet let nevyšla z domu, a byla tak objemná, že ji později museli na lůžku obracet dva. Tím já se utěšuji.

Ale zpět k té inspiraci. Zařídila bych si penzion v horách bez elektriky, s vodou jen ve studni a pouze s kamny. Samozřejmě by byl pobyt jen pro otylé nebo obézní? Pro obojí. Ráno by bumbrlíčkové hezky vstali za kuropění, museli by v domě roztopit kamna, uvařit na nich snídani a poté se vydat do vesnice (či městečka) na nákup. Pak by vařili oběd, odpoledne štípali dříví, chodili do lesa na šišky na topení a večer zase hezky upravili večeři. Jednou týdně by je čekalo velké prádlo hezky na valše, máchat v potoku a ždímat růčo. Uklízení penziónu by bylo v jejich režii. A to by v tom byl čert, aby za měsíc hezky nezhubli.

Večer by také provozovali zábavu z vlastních zdrojů (písně, tance – hlavně tance, vyprávění, hraní na hudební nástroje). Místo dobrou noc a dobré jitro by vesele sborovým hlasem volali:

Sláva naší píli, z hubnutí všichni šílí. Štěstí, zdraví, dlouhá léta, to je to, co tady vzkvétá.

No a kasírovala bych hezky předem…

Eva a Adam

12 thoughts on “Neděle 11.10.2009

  1. tééda, ty fotky jsou, fůůůj! Ale nápad je to dobrý, jen nevím, jestli bys tam ty tlusťochy dostala, na takový galeje. Ještěže bys inkasovala předem!

  2. Ta žena za volantem je opravdu, ale opravdu pěkně kyprá, ta by mohla v tom Vašem horském penzionu tím poprsím mlátit poledne. Ale ta Eva z ráje je určitě půvabnější nežli leckterá hubená manekýnka. Adam s těma čitelnýma nohama je ovšem jednička…

  3. No, já vím, že ty fotky jsou hrozné, dnes jsem s tímhle povídáním dost kvaltovala, protože jsem celý den hládala Natálku a to je šichta jako blázen, takže jsem v rychlosti popadle z google co nabízel…

  4. Naďo, to mi děláš schválně! Už jsem si tak nějak v duchu říkala, že vypadám docela jakž takž (při těle, ale nééééééééé tlustá), když mi před chvílí přišly fotky z naší včerejší návštěvy od synovce. A tam teda jsem tlustá. A když si tiše nadávám, tak otevřu Tvůj článek – a ono je to o tlusťoších a tlusťoškách! Tak – zvedám se od počítače a jdu něco dělat!!!!

  5. viděl jsem fotografii fitcentra odněkud z USA, kde měli ti sportovci vedle asi šesti či sedmi schodů z ulice ke vchodu také eskalátoreček neboli schody pohyblivé neboli takzvané běžící, zřejmě aby se před cvičením neunaviliváš projekt mě minul o pouhý rok, do naší podhorské vesnice zavedli elektřinu jediný rok před mým narozením (autobusovou linku ještě později) a máte hlubokou pravdu, já si nepamatuji, že by někdo z mých předků byl tlustý, to je hudba až let šedesátých a pozdějších, kdy už byl život i tam o mnoho pohodlnější

  6. Mirko, ty už jsi zde známá, že přeháníš :-)))Jiří, napadlo mě, proč ten eskalátorek, oni mají všude (prý) vstup pro vozíčkáře, nakonec i oni mohou chodit do fitka. Co?

  7. Jsem bytostně přesvědčen, že plánovaný penzionek nebude obsazován, typy, které by charakterizoval následující výjev: Kolem "letště" s trůnící dámou oděnou pouze do náušnic, pobíhá obdivovatel. U popisu dámy se vyhnu odvolávce na Wericha a jeho popisu "kredencióznosti" ( abych nezavdal příčinu k ledasčemu), použiju charakteristiku vlastní. Dáma by se dala popsat slovy "kór a ještě pulentní". V soustředných kruzích obíhá nadšeně tleskající mužíček, 50 kg živé hmotnosti i s postelí ( váhy ne,to už se nepoužívá), vydávající nadšený ryk : "Todle všechno je moje, jenom moje, heč !"Ponechme mu bláhový pocit jedinečného vlastnictví, pádlo JUDra, pardon, jádro pudla je ve využitelnosti penzionu !

  8. Trochu pozdě jsem našla tento článek. Naďo, já se k Vám hlásím. To by se mi líbilo. Podobnou dovolenou jsem jednou absolvovala, leč tehdy jsem byla jako lunt. Myslím tak polovina toho, co dnes. Udělám cokoli, abych zhubla, jen ne sport… :o) (nevadí mi plavání, chození, břišní tance, ale ten aerobic je fakt ujetý) Jinak slovo bumbrlíček je skvělé. Jo a pokud byste našla způsob, jak zhubnout sezením na prdeli, prosím, dejte mi vědět.

  9. Milá Moniko, taky jsem našla příspěvek později, je smůla, že zde není technicky vyřešeno oznámení o příchozím komentáři jako třeba na idnes. Skvostně jsem se pobavila tím Vaším koncem. Rozhodně Moniko budete první, které svůj objev zašlu. Hned potom si půjdu pro Nobelovku :-)))

Zanechat Odpověď

