Sobota 17.10.2009

 

Včera to zase začalo. Dorazila jsem na filozofickou fakultu s velkým předstihem, tak jsem si zašla do buffetu na jídlo a pak nahoru do automatu pro kafe. Ačkoliv bylo víc jak půl hodiny před začátkem přednášky, babky (zase většina ženských) už se tísnily přede dveřmi posluchárny až nahoru na schody, jakoby tam dávali něco zdarma. Jsme hrozná generace frontových bojovnic stejně jako naše matky. Na chodbě jsem potkala svoji spolužačku s kafem, ulebeděnou na lavičce. Přidala jsem se k ní, pusy nám jely, však jsme se dlouho neviděly a tak jsme to musely dohnat. Řekla mi novinku, že jsem zmeškala předání osvědčení z kurzu “Národy a nacionalizmus” na fakultě sociálních věd, který jsme navštěvovaly vloni, což mě mrzí, ale zkusím to ještě napravit, tedy jestli se na fakultě bude tento doklad ještě nacházet. Nevím, jak mi to mohlo uniknout. Vedle nás seděl mladý studentík s notebookem a asi úpěl, možná si oddechl když jsme vstaly a šly do posluchárny. U vchodu nás překvapila kontrola indexů, ale pak jsme se dozvěděly, že ti ctihodní kmeti hezky podváděli, neplatili a na přednášky chodili. To nás tedy pobavilo.

Platící, řádní studenti U3V a zároveň frontoví bojovníci byli již usazeni a na nás vyšlo místo, kde jsme se Zdeňkou sedávaly při prvním kurzu, tedy při kurzu “Osobnosti filmové režie”, který jsme dotáhly až do Karolína s osvědčením (malý diplom). Já jsem byla v té době ještě přihlášená na “Divadlo a jeho svět”, ale přestala jsem tam chodit, protože mě to nebavilo, bylo to něco jiného než jsem od toho očekávala.

Tentokrát jsme se daly na přednášky s názvem “Dějinný běh  a smysl První a Druhé republiky česko – slovenské. Program zimního a letního semestru zjistíte, když poklepete na nafocený text. Úvodní přednáška byla skvělá, bodejť by ne, když přednášející po celý kurz je jeden z nejlepších v tomto oboru (ne-li nejlepší) pan Prof. PhDr. Zdeněk Kárník DrSc. Přednáší kouzelně mile, srozumitelně a je na něm vidět jeho zápal pro tuto vědu. Mám poznámek hustým písmem na tři strany sešitu  A4. Těším se na další pokračování a určitě nevynechám, jenom kdyby mě sklátila nějaká choroba, nedejbůh. Když jsem tam tak seděla a před začátkem přednášky se rozhlížela, napadlo mě, jak je možný tak velký zájem, na stará kolena tolik dychtivosti se něco naučit. Vyšlo mi, že se zde projevilo i to, že za minulého režimu bylo studium na vysokých školách dost omezeno a tak moje generace dohání, a už nedožene to, co jí bylo odepřeno. Dalším z důvodů by mohlo být, že staří lidé nechtějí být doma sami a ještě se něco zajímavého dozví.

   

12 thoughts on “Sobota 17.10.2009

  1. Mám asi blbý prohlížeč, ten rozkliknutý list nepřečtu. Ale to osvědčení jo. Jsi opravdu dobrá, klobouk dolů. A není ten Hampl tam na tom osvědčení nějaký příbuzný Standy Hampla? A jak často se studuje? Jednou týdně? Osobně hodně vyvyšuji téma – ty by mě taky bavilo. Tak šťastně a pilně studuj a průběžně nám popisuj.

  2. Ještě že to není univerzita v Plzni, Naďo, to by vám tak lehce neprošlo, udělat si za rok titul a pak brát balíky v zaměstnání. Budu si stejně muset dát na vás pozor, PhDr. Dubcová!…

  3. Mirko, rozhasila jsem si scanner (SW) a teď to dávám do pořádku, moc mi to nejde,proto mizerné čtení, není to tvým prohlížečem.Mirku, hezky jste mi vylepšil tu vzteklou náladu nad nefunkčním scannerem :-)))).

  4. Nechci " bejt za chytrýho za každou cenu", určitě se najde chytřejší Schauma, ale nascanovaný text, zejména u horších předloh se téměř vždy musí "dodělat" v nějakém fotoeditoru.(doostření, kontrast aj.) Faktem je, že jeden z nejlepších programů pro scanner- Vue scan to umí přímo nastavovat v základu daleko dokonaleji, než programy které většinou se scannery dostanete. Úplně nejlepší je použít SW typu ORC- má v sobě zakomponovano převod písma do té míry, že ho pak máte v editoru, tzn. můžete ho pak upravovat. Ty- až na vyjímky nejsou FW- ani Vue scan není FW. Pozor, nerozhoďte si zbytečně scanovací program, závada není na Vašem přijímači !

  5. bb seniore, právě to se mi stalo, rozhodila jsem si program. Já blbka jsem smazala scansoft omni page z PC a pak ho tam nebyla schopná z CD dostat zpátky. Něco na mě stále hovořil, já mu nerozuměla. Nějak jsem mu domluvila (pokus omyl), což trvalo 2 dny, přesto nechtěl pro změnu scynnovat vůbec. Nějak jsem to napravila, takže teď už na tom nebudu nic měnit. Já něco doupravuju ve windows writu (barvy, ostření apod), ale není to dokonalé. Je škoda, že si nemůžete přečíst co opravdu zajímavého nás čeká, ale už jsem z toho celá zondaná. Ještě ke všemu se zase PC děsně zpomaluje, musím defragmentit…

  6. Doporučím: Program CCleaner (FW-česky), spustit ,analýzu, překontrolovat a pak ho nechat běžet. Je spolehlivý na 99,9%. Snad nevysypávat Koš, pokud tam máte něco, co chcete v budoucnosti obnovit. Koš ale nezpomaluje PC, při nabíhání, ani při běhu si do něj PC "nehrabe".

  7. já jen zdánlivě mimo mísu, ale k pochopení ruské, pardon, ukrajinské, ti by mně dali, my je moc nerozlišujeme, ale je to jako říct Pražákovi "Ty Brňáku!" a jako omluvu pronést cool "Ale vždyť je to jedno!"no zkrátka jsem chtěl jen říct, že vedle téhle Xenie z ukrajinské soutěže talentů naše superstar, které mezi námi tak pracně hledáme, vypadají jako chovanci velmi speciálních zařízení s velmi speciální péčíhttp://www.youtube.com/watch?v=vOhf3OvRXKg

  8. a ještě jeden, jsem jí opravdu okouzlen, připomíná mně to rychlomalíře, kteří v cirkusech a varieté často v padesátých a šedesátých letech vystupovalihttp://www.youtube.com/watch?v=snOg1y0LQEQ&feature=related

  9. bb seniore, díky za rady, ccleaner mám a už to chudák taky nezvĺádá…Jiří, tak mně vystydlo kafe, jak jsem na ta videa zírala a zapomněla jsem ho při tom pít…

  10. Taky jsem na ta videa pana Jiřího "vejral u vytržení" a jediné, co mě vyrušilo bylo každonedělní klepání od těch nad námi, po vzoru Smutného muže: "Každou neděli dopoledne mlátila matka pěstí do stolu, aby si sousedé myslili, že máme řízky…"

  11. Jo, Mirku, my zase měli u babičky sousedku, která metlou šlehala mouku a volala, že šlehá šlehačku… :-))

Zanechat Odpověď

