Úterý 20.10.2009

 

Vlezdoprdelkování. Zůstává mi rozum stát nad tím, že se najdou osoby, které uvěří, že jsou úžasní, nejlepší, nejkrásnější, nejchytřejší a další nej. Každý je něčím výjimečný, někdo méně, někdo více a ten kdo je výjimečný nejvíce bývá povětšinou skromný. Více-méně o sobě pochybuje celý život, takže na vlezdoprdelkování nereaguje tak, jak by si (nový pojem) rektální alpinista přál. Budiž řečeno, že tito alpinisté mají úspěchy hlavně u ješitných mužů, ale i ješitná žena se najde, která je přesvědčená, že nad ní není a svým vlezdoprdelkům, když jí pochlebují, ráda věří a když má moc, tak je po zásluze odmění.

Ale konkrétně. Přidala jsem si mezi přátele (je to termínus technicus) na Facebooku jednu známou osobnost a ona mě přijala. Vcelku jsem nevěděla co od toho očekávám, myslela jsem, že se bude prezentovat zajímavými myšlenkami nebo tak nějak podobně. Jeho vstupy jsou ale pro mě jednotvárné, buď fotí rostliny co vidí na zahradě (některé fotografie jsou hezké) nebo jídlo, které vyrobil, či více-méně oblečenou mladou partnerku (možná mladičkou?). Fotografie doprovází vznešenými texty, které mají budit nádech umění. Mnozí se pod těmito fotografiemi a průvodními texty ve svých komentářích rozplývají, aby bylo vidět, že i oni jsou vznešení a umělecky zaměřeni. Je mi to jedno, stále razím heslo žít a nechat žít, ale také to, že se mohu vyslovit se svým názorem. A taky jsem to udělala.

Pod jednou fotografií s jedním ňadrem, jsem napsala, že tato fotografie nepatří do kategorie umění, ale do kategorie pohledů vilných staříků. Vzhledem k tomu, že jsem se ne již nejmladší známé osobnosti dotkla hned dvakrát, trochu jsme podiskutovali. Zklamal mě. Čekala jsem jiskrné a vtipné poznámky a zatím jen výpady, vytáčky, na mé konkrétní a adresné názory neodpověděl a když tak vyhýbavě a stáčel hovor jinudy, tedy tak, aby bylo patrno, že já jsem ta hloupá a on tak geniální. Naše diskuse skončila nijak.

Dočkala jsem se také názoru jedné jeho zastánkyně a tento Vám zde překopíruji. Byl určen mně, tak nemám černé svědomí, když ho zde uvedu. Vím, že je to vytržené z kontextu, ale cosi to předvádí. Nedotknutelnost známé osoby, se závěrečným pochlebem. “Paní Dubcová, otázka co je a co není umění vyplývá logicky ze subjektivního vnímání a proto není možné vynášet objektivní soudy. Pokud podle Vás tato fotka nepatří do kategorie umění, tak si to někam napište, ale pak si za tím názorem stůjte. Můj názor je, že pan doktor je umělec, fotka je velmi umělecká, ale na rozdíl od Vás to nebudu vydávat za obecný soud. Pane doktore, rozkošný moučníček :-)”

Tak tolik o vlezdoprdelkování.

9 thoughts on “Úterý 20.10.2009

  1. Také si myslím, že to není hezká vlastnost. A zkusím popřemýšlet, o kom že je řeč, jsem zvědavá …

  2. Nemusím, nemusím, já ho viděla! A ještě Ti řeknu, že jsem si původně myslela, zda to není ten druhý, ale pak jsem se zarděla, že Tě tohle moje podezření určitě není hodno. Ale víc nenapíšu, nechám rozjetou tipovací soutěž (pokud to ostatní vědí hned, tak se přiznávám ke své neznalosti)

  3. Ne-ne, NULI, já myslím, že to není ani ten první ani ten druhý, ale – pozor na toho třetího! To jsem rozluštil na základě lidové moudrosti: Když se dva perou, třetí se směje…!

  4. no to jste si naběhla, Naďo, jedna báseň, dokonce báseň od jeho oblíbeného Keatse, víte, tihle lidé, když se uprdnou, tak to doprovodí citátem z Kierkegaarda jen aby jejich prd dostal hlubší smysl, i když zapáchá stejně jako větry kmána, dokonce bych řekl, že ještě hůře, když jsem si prohlédl jeho kulinářské exhibiceje to ryzí snob a kdyby tahle kategorie nebyla ještě vymyšlena, musela by se zřídit jen proto, aby bylo kam zařadit pana doktora…jeho fotografie jsou zcela průměrné ale objektivně je nutno přiznat, že je nevydává za umění, ale vehementně by se bránil, kdybyste mu je označila za koloraturu jeho samolibosti, soudím, že o nic nepřijdete, když na jeho nové stránky nezabloudíte…

  5. cestou do práce jsem o tom všem přemýšlel a dospěl k závěru, že on je vlastně předobrazem celé dnešní doby, kdy každý touží po predikátu za každou cenu a nikdo mu nevysvětlil, že vzdělání a poznání se dosahuje celoživotním procesem, nikoli tou krátkou epizodou ve škole, kterou dnes dokonce někteří zkrátili na absurdní minimumproto je kolem nás tolik hloupých lidí, tolik megalomanských dunících prázdných sudů, kdyby ten pán stál psychologovi za rozbor, nejspíš byste uslyšela toto: Infantilní postoj uraženého pubescenta, skrývající domnělou hlubokou křivdu, spáchanou na něm celou společností(přeloženo do češtiny: Já se mám báječně i když jste mně vzali mou vytouženou hračlu, – přeloženo do obecné češtiny: Když jste mě vyrazili z politiky, tak koukejte, jak báječně se mám, já génius, když nemusím do těch blbých schůzí a tam pracovat pro vás, tupé stádo!! Neplačte, sami jste si to zavinili!vybavíte si, Naďo, pana inženýra Zikiho z Páralovy Profesionální ženy? v něm Páral vytvořil archetyp naší právě drbané populární osůbkyno ale, stojí Vám ten parvenu za tolik času? nemáme ho už nazbyt, prominete-li mou drzost, myslel jsem to tak, že vy se musíte připravovat ke studiu a já na smrt…tak, a už to musím vypnout, neb máme nahlášenu odstávku elektrické energie, je skutečně zajímavé, že měsíc napřed nahlášená odstávka nejde udělat v úterý nebo čtvrtek ale ausgerechnet ve středu, v úřední den, kdy bude před dveřni všech úřadů v centru našeho města klít velké srocení lidu, nebo že by v tom byl politický záměr, jak je dnes módou, každou tupost proměnit v politickou zlovůli?tak mějte krásný slunečný den, já si ho objednal, protože odpoledne vezu Aničku na letiště, večer odlétá za mladým do Manchesteru, uvidím jestli mně přiveze nové manšestráky 🙂

  6. Ještě se přidám do diskuze. Já zase na panu doktorovi vidím, že vysoké IQ opravdu, ale opravdu není znakem inteligentního člověka. Jinak není co dodat, Jiří ho rozebral trefně.

  7. Jiří, hezky jste to vše rozebral, nedá se než s Vámi souhlasit, ale myslím si, že alarmující jsou kvality jeho publika. Tedy, abych byla trochu spravedlivá, ne všech. Myslím si, že osoba, o které hezky drbeme je na tom v porovnání s jeho zastáncem (dosud o něm zde nehovořeno) , ještě dobře. Pro mě člověk, který zahořel spravedlivým hněvem, který vedl až do absurdna, je jeden z výdobytků naší doby (má blog na iDnes, takže ho odsus znám). Smutný…, ale nedala jsem se :-))Tedy Jiří, jestli ten dav lidí, co dnes přijde vyřizovat cosi k Vám na úřad nevztáhnou na Vás svoji rozhněvanou pěst, tak to budete mít kliku. Možná se někde na blogu objeví o tom článek. Nejsem si jistá, ale jeden náš (stále říkám náš) bloger co je mimo výběr je ze stejného města jako vy… :-)Mirko, tuto pravdu, co díš, mi potvrzuje život hodně často.

Zanechat Odpověď

