Čtvrtek 5.11.2009

Odstup satane, aneb banka dobračisko a jiné plky pro dnešní den.

  Dnes mám úřední den. Vyřizuji rozpis inkasa pro ostatní “podnájemníky”, příkazy k úhradě a také již od včerejška pilně diskutuji o spotřebě plynu u nás doma na milém serveru, kde se podobnými problémy zabývají ostatní diskutéři, kteří jsou z oboru nebo jen tak. Je to fajn, docela se mým problémem ty dobré duše zabývají a děsí se našich čísel z faktur. Pomáhají mi rozlousknout problém, kde je pes zakopán, protože naše spotřeba plynu pro rodinný domek odpovídá spotřebě plynu při vytápění středně velkého zámku. Jsem zvědavá na co přijdou, když nic, tak mě jeden z nich inspiroval k velkolepé myšlence, že se poohlédnu po datech o elektrické vytápěcí možnosti ne jako ÚT, ale jako přímotopy. Mohla bych tak lépe regulovat náklady na teplo. Uvidíme.

Při tom úředničení a placení přes interbanking jsem měla ve svém bankovním hospodářství nabídku předschváleného úvěru ve výši 122 000,- Kč, se 16 splátkami po 8 750,- Kč. Sice by navíc dostali nějakých 15 000,- Kč, ale nebylo jasné, zda by to byl pro ně jen jediný příjem navíc, nebo zda by hrály roli nějaké poplatky za vnucené výpisy. Srdečně mě rozesmáli, jaká jsou dobračiska, že mi dávají takovou důvěru, ale kdyby se zahleděli s rozumem na mé příjmy a schopnost splácet, tak by i Natálka viděla, že to tedy není vůbec v souladu. Možná mají banky nějaké navazující toky na exekuční úřady a úředníky, protože tomu jinak nerozumím. Už tak je ke mně banka laskavá a vstřícná, že mi každý měsíc půjčuje nějaký ten peníz, byť to nedělá zdarma a tak mě napadlo, že tímto vlastně přispívá stát na jejich zisky. No důchod je přeci ze státních peněz, no ne? Moje banka je prostě dobrák od kosti a řekla si, že by můj věčně mínusový účet mohla alespoň dočasně zaplácnout a přispět mně na vánoční dárky. Jinak to nevidím.

Zatímco se dnes ekonomicky realizuji, kolotá kolem mě život v plné rychlosti, co je dneska zajímavé, po tom zítra ani pes neštěkne. Za pár let se jednoho dne ale všechny zprávy a zážitky zabalí do uzlíčku, popíchají špendlíčkama a bude z nich sluníčko. Sluníčko vzpomínek, které nás za těch pár let bude hřát a my budeme říkat, třeba jako já: “Jo tenkrát, tenkrát když jsem si ještě pamatovala hesla a piny, to nám bylo ještě hej!”

8 thoughts on “Čtvrtek 5.11.2009

  1. Tak jsme chtěli dnes vychytračit "dušičky" a řekli si, že půjdeme na hřbitov až tam nebude takový frmol. A on byl! Asi proto, že tam právě probíhal pohřeb, všechny parkplacy obsazené, nakonec jsme se vtěsnali někam až na konec a holt všude lidí jako na papeže, tak jsme to brzy zabalili a jeli na Chodov nakupovat. Ale i tam plno, já už nevím kdy a kde je vlastně volno? Teprve doma je klid. Jinak, Naďo, slovo role se skloňuje podle vzoru duše…

  2. Inu Mirku, vzor duše jsme nebrali, ale přesto děkuji, máte pravdu. Takovéto pumy většinou vychytám když si to po sobě přečtu. Tentokrát jsem si nepřečetla…

  3. jojo, ten tvůj poslední odstavec by se měl tesat do kamene., je skvělý. vykřičník. micinka usnula azabrala si k tomu moji ruku, takže nemůžu ještě furt psát ty velký písmena….a vykřičníky….

  4. Technická : Také gramatika má svůj vývoj, dnes jsou vzory žen. rodu žena-růže píseň kost; vzor růže nahradil strší vzor nůše. Soužka musela dětem napřed vysvětlit, co to ta nůše byla a podprahová asociace s poezií : "Bába s nůší, pod plachetkou hnáty křivé….. je přece jenom výrazně rozličné od asociace : Manon je motýl, Manon je včela, Manon je růže hozená do kostela. PINY si pamatuji, mám na to memotechnickou pomůcku a ta se nezapomíná !Zpátky do silencia!

  5. Taky mám bb seniore mnemotechnické pomůcky, ale až i jich zapomenu :-))).Zuzko, Zuzko, ty kočičí mamino :-)))

  6. sláva, třikrát sláva a hosana!!! Praha se projevila z přívětivé stránky a na magistrále v osm ráno jsem místy zařadil i dvojku, přesto odpoledne jsem ji raději nezkoušel a z Kobylis (zeměměřického ústavu) se raději vydal po pražském okruhu, byť to bylo delší, předpokládám, že časově kratší, to jsou paradoxy dneška, a večer jsem ještě odvezl svou ženskou do Zlína k nějakému šarlatánovi, který jí ulevuje od bolestí páteře nějakými masážemi a přikládáním rukou, no raději se nepídím kam a na jak dlouho ty své všemocné pracky přikládá… no ale chtěl jsem jen říct, že osm nebo devět hodin za volantem by unavilo i profesionála, natož našeho dědynka, který se unaví prostým pozorným vnímáním vlastního metabolizmupiny a hesla miluji, protože na ně nemám mnemotechniku nýbrž "chochmes", který spočívá v tom, že například jako přístupové heslo používám pořád jedno slovo, které jednou napíšu jak zní, někdy dvakrát za sebou, jindy jednou bez a vzápětí se zmáčknutím některé "deformující" klávesy jako jsou "shift" nebo "second funkcion" u číselných kódů zase volím zvar na číselníku, třeba u mobilu pro odemknutí obejdu klávesnici do tvaru písmene "L", jen v práci musím mít v přístupovém heslu oboje, velká i malá písmena a k tomu číslice, a pro jistotu ještě znaky, tak tam jsem musel zapřemýšlet ale také jsem nalezl kombinaci, která je variabilní (musíme si hesla pravidelně měnit) a přesto zapamatovatelná a principiálně vlastně pořád stejnátak a už půjdu do práce, příjemný den přeji vespolek, milá společnosti a domácí paní zvláště, s pomyslnou hučkou v ruce se loučí dědynek, kterému pátek zvedá náladu sám od sebe

  7. Milý dědynku, je fajn, že na Vás byla Praha přívětivá, potěšilo mě to. Vaší paní musíte dopřát nějakou povyraž, když ji tejraj záda, a když jí to pomáhá, tak není o čem diskutovat. Já budu muset přehodnotit svůj vztah k léčitelům, i když masáže jsou regulérní pomoc stávkujícím zádům. Já se kdysi snažla v práci vymýšlet přístupová hesla v co nejkratších vzdálenostech písmen na klávesnici, jako např. kolo, ale pak to zpřísnili a 2 písmena stejná nemohla být, tak jsem hodně experimentovala :-))

  8. Pro mne to platí taky, mnemotechnické pomůcky je vynález. Ale jak píšeš, Na´do, až zapomeneme i ty… U nás zase přišel doplatek elektřiny, další jobovka k té mé středeční pokutě, ale to jsme aspoň nějak (doufám, že my) proelektrizovali (máme ty přímotopy, šetřím jak se dá, přes den v bytě skoro mrznu – a tolik doplácíme!)

Zanechat Odpověď

