Sobota 14.11.2009

 

Před nedávnem našel můj muž krabici s mýma natáčkama. Kde ji objevil víbůh, asi hledal něco úplně jiného, což určitě nenašel, zato objevil ty natáčky, které by jistě nikdo ani v budoucím století nehledal. Co s tím? Chodím kolem té krabice, vyhodit mi to připadá škoda, takovou vzácnost už nikde nekoupím, ale na druhou stranu, kdo to kdy ještě na vlasy namotá? Rozum mi říká, šup s tím do popelnice, ale ta nostalgie… A to prosím nejsem nijak zvláštní kramárnice a s mým mužem se vůbec nemůžu srovnávat.

Ďjó natáčky na vlasy…  V natáčkách se často i spalo, a někdy, když se natáčka uvolnila, pak měl otlačenou část těla i můj muž. Bylo k vzteku, když špatně upevněná natáčka zapříčinila na usušených vlasech nepěkný zlom od upevňovací gumy či sponky,  který nešel začesat a to ani tupírováním. Účes pak vypadal samozřejmě nedokonale.

Při sušení fénem  bolely ruce, ač se střídala levá s pravou, později se prodávaly takové nafukovací helmy, které suplovaly ty velké, plechové z kadeřnictví. Ty lepší plechové z kadeřnictví měli časovač i spínátko, to kdyby horký vzduch začal pálit, aby se krásychtivá dáma nepřiškvařila. Ty co ty technické vymoženosti neměly, tak jsem vždycky na chvíli z pálící helmy vystrčila zchladit hlavu ven.

Udělat účes podle minulé módy nebylo jen tak snadné. Chtělo to spoustu grifů, od piva místo tužidla až po klovatinu místo laku na vlasy. V ještě dřevnějších dobách to muselo být ještě náročnější. Stačí se podívat na účesy filmových hvězd, jak umné jsou všelijaké lokýnky, ruličky, pěšinky i bez pěšinky. Takový účes korunoval klobouček, vytvarovaný tak, aby do účesu hezky zapadl. Dnes aby člověk klobouček na dámské hlavě pohledal. Dobrá kadeřnice udělá na vlasech takový střih, že účes drží nejméně měsíc, i déle, protože vlasy jsou střižené tak, aby do sebe hezky zapadaly a držely formu.

Ale co s těma natáčkama? Zatím jsem je nevyhodila, ač bych určitě měla. Našla jsem jim neutrální místo. V odkládacím prostoru v sedačce.  Kdyby po nich někdo toužil, věnuju je zcela zdarma, i s tou síťkou…. Stačí říct.

9 thoughts on “Sobota 14.11.2009

  1. Naďo, o takové natáčky bych měl zájem – ovšem pokud bych k nim také dostal vlasy, protože natáčky na pleš se bohužel ještě nevynalezly. Ale jinak nezapomenu jednu krásnou lady, projíždějící vedle mne ve sportovním otevřeném autě po pobřežní komunikaci v Cannes s natáčkami na půl hlavě a když jsme oba zastavili na červenou, vytáhla rychle další chybějící natáčky a frisůru si než přišla zelená, dodělala. Zatleskal jsem jí, ona se na mne usmála a pak to osolila, aby se její vlhké vlasy rychleji usušily. Chytrá úspora času!…

  2. Také se k natáčkám nehlásím, neb jsem je nepoužívala nikdy (nedávno mi naše Pája s nádechem kritiky sdělila, že mám stejný účes od základky :-)).

  3. Moje sestra si natahovala vlasy na plechovky a spala vsedě. Ráno měla vlasy natažené, do večera zase zvlněné. Takové perpetum mobile…

  4. Jo, to ještě nebyly žehličky na vlasy. Ale stejně, je to vždycky o tom, že každý chce to co nemá. Ty kudrnaté chtějí vlasy rovné a ty s rovnýma kudrnaté…

  5. vetešníci z nás mají radost, když si čtou, kolik toho doma ještě máme a co v budoucnu skončí jako předmět jejich byznysuposlala mně známá jeden odkaz a mně to nedá, abyhc se nepodělil, buď se jedná o půvabnou mystifikaci autora té reportáže nebo o další paranoickou hysterku, které jak známo, dokáží být úžasně přesvědčivé, ostatně posuďte sami, vlastně bych vás neměl ovlivňovat, abyste si mohli udělat obrázek samihttp://dotsub.com/view/b0fb7146-8477-4851-910d-d68fc90b6f6dteprve potom vám mohu napsat, co jsem jí odepsal

  6. Po rozkliknutí odkazu se mi ukáže video, které se nechce spustit. Ani se mu nedivím, včera jsem hloubkově čistila PC, aby se zrychlilo a stal pravý opak, ach jo, ale už to řeším.

Zanechat Odpověď

