Pondělí 22.2.2010 – Třetízubec čekatel

 

Tak v pátek jsme se spolužačkou ve škole opravdu zlobily, rušily jsme dychtivé studenty, tedy hlavně a konkrétně jednu studentku, která seděla v lavici pod námi. Inu, jako za starých školních časů, kdy jsem jednou za rušení při biologii dostala pěkně vypečenou poznámku do žákajdy dokonce od inspektorky. Měla bych tu žákajdu najít, znělo tak nějak  “… a ani mé časté pohledy na ni jí nezabránily, aby přestala vyrušovat…”  nebo tak nějak. Vůbec si nepamatuji co tak strašně důležitého jsem musela řešit zrovna při biologii.

Nedalo se nic dělat, pan profesor sice nepřednášel stále stejnou látku jako minule a předminule, ale nějak se převelice věnoval historii zemědělství, která nám byla povětšinou obecně známa a to nás tedy nebavilo. Nejdřív jsme se srdečně chichotaly tomu, že spolužačka přišla do školy oslňovat vskutku krásným trikem, ale měla to triko oblečené naruby, čehož si všimla až při přednášce. Jsem už taková, že jsem to zjistila, až když mi to sama řekla, protože jsem si myslela, že je to záměr, že je to takový model. Jo, jo, smály jsme se a smály jako za mlada.

Pak začala spolužačka šustit papíry v kabelce a vyndala tiket na sportku. Ten naruby oblečený oděv ji inspiroval, že by mohla podat sportku, že bude mít určitě štěstí. Žádala mě šeptem, abych ji vysvětlila, jak se taková sportka vyplňuje, že to neumí, tikety má pro sousedku. Také šeptem jsem jí začala ujasňovat postup, ale zadrhla jsem se, protože jsem nevěděla vše. Poradila jsem jí, ať se raději zeptá na poště. Jenže, to už ta dychtivá studentka na nás ze spodního patra zle syčela, což má nadšená spolužačka ve své vidině zbohatnutí, přehlédla. Musela jsem zvýšit decibely šepotu, abych rozjásané spolužačce vysvětlila situaci a od té doby jsme si místo šeptání psaly, šly jsme do sebe, abychom nemařily druhým touhu po vzdělání.

Pečlivá studentka popsala několik stránek v sešitě, a jak jsem zjistila, tak i můj soused, co minule klimbal, byl nějaký čilý a také pilně zapisoval. Já jsem pokreslila stránku v sešitě několika obrazci různorodými, geometrickými a částečně vystínovanými, několikrát jsem na písemný dotaz spolužačky odpověděla rovněž písemně kolik je hodin, ale k zapsání zajímavých informací jsem měla tak dvě tři poznámky. Nezlobily jsme samy, jeden student, sedící šejdrem od nás, šustil pod lavicí novinami a četl si je. Inu, jsme specifičtí studenti. Prý nám, studentům třetího věku, mladí a řádní studenti z fakulty přezdívají – “třetí zuby”.

Ó jak výstižné, i když jsem sice příslušnice této skupiny, tak jsem ale zatím jako faktický třetízubec – čekatel …   

10 thoughts on “Pondělí 22.2.2010 – Třetízubec čekatel

  1. Tak se mně, milá Naďo, zdá, že se školními zážitky u nás dospělých neuspějete. My máme poněkud jiné starosti než vy, školáci. Počkejte, až budete velká, to Vás přejdou roupy.S tím „až budete velká“ jsem si vzpomněl, jak jsme s přítelem z vedlejší vesnice jeli přes půl té vsi k místnímu učiteli pro čerstvé klobásy a bůček, dostal jsem tehdy od kamarádíčka echo, že se to zrovinka vytahuje z udírny a tak jsem hbitě vsedl na kůň a vyrazil. Jen jsem ho nalodil a pokračovali jsme k onomu udícímu učiteli (jako byli řídící učitelé, tohle je udící učitel), abychom masíčko zastihli voňavé a teplé.Když jsme přijeli, tak onen pedagog-šaman otevřel dvířka udírny a začal vytahovat zahnědlé šrůtky horkého uzeného bůčku, notně prorostlého, celebroval s radostí tu svou mši obžerství, pozvedal a komíhal růženci klobásek k nebi jako kadidelnicí a napřahoval k našim nosům kusy masa jako monstrance k políbení, to byla bohoslužba, Naďo, kterou bych přál zažít politikům napříč politickým spektrem a zaručuji Vám jako že se Otesánek jmenuju, že by tam u těch dvířek našli společnou řeč katolíci s komunisty, environmentalisté s jestřáby, zkrátka, jak se říká na šachových turnajích, každý s každým.Auto mně vonělo česnekem a kouřem ještě týden po té, jako bývají v amerických filmech pro pitomce, co jim nedojde změna kostýmů a prostředí, titulky „one week later“ ale častěji „sixteen years later“ a z nohatého pihatého pulce se vyloupne Sandra Bullock nebo Julia Roberts v dobách své největší slávy, no ale o tom vlastně jsem nechtěl mluvit, já Vám chtěl jen říct, že to rčení „až budu velký“ použil ten můj kámoš, když se uvelebil skoro vleže v mém autu pro dospělé, on totiž je o hlavu a padesát kilo mladší a tak mu stačí dětské autíčko značky ford fiesta, já musel dát pryč octavii, neboť jsem z ní jaksi nepozorovatelně vyrostl a byla mně už malá, a tak když se ten můj osmdesátikilový střízlíček přítel uvelebil, prohlásil vážně: „Až budu velký, také si koupím velké auto!“ Já jen mlčky přidal plyn.

  2. Napovídání šeptem přinášelo ve škole často komické situace. To jsme jednou na gymplu psali komposici z angličtiny, jednalo se o životopis Williama Shakespeara. Byla tam, mimo jiné věta: W.S. byl pokřtěn tři dny po svém narození. Můj spolužák v lavici na mne sykl: "Jak se to přeloží?" A já mu pošeptal: "W.S. was baptized three days after his birth." On to napsal celkem správně až na jednu malou chybičku, místo birth napsal bird. Když to potom četl kantor, začal na něj řvát: "Chlapiku kulovatý, víš cos to tu napsal?Shakespeare byl pokřtěn tři dny po svém ptáku!"…

  3. Óóó, jak mi to připomíná dny, kdy jsem byla školou povinná! A jak se těším, kterak i já začnu chodit mezi třetí zuby! Vidím, že v určitých momentech opravdu na ěku nezáleží!

  4. Jiří, asi už nestihnu být veliká .-))) Ty klobásky mně připomněly klobásy, které kdysi vozíval nebo v balíku dostával můj slovenský švagr. Od té doby jsem tak dobré nejedla. Byly neuvěřitelně geniálně vychucené, nevím jakým kořením, ale byly prostě fantastické. I uzené jsem kdysi jedla fatastické, které si jeden známý dělal sám…Jinak, Mirku, přepis a přeřek v cizí řeči je ajncvajn! Myslím si, že Ty Zuzko, na U3V nebudeš mít vůbec čas :-))

  5. Oznamuji, že svatební fotopovídání se zde odehraje 28.2. a kdo by ještě měl chuť poslat svatební fota nebo příběh či oboje, stále je možnost.

  6. Pripojuji se k Mirkovi se svym trapasem. Prisla jsem do Ameriky ve svych 61 letech bez znalosti jedineho slova anglicky. Abych se domluvila, zacala jsem chodit do vecerni skoly na anglictinu. Bylo to jako v knize "Pan Kaplan ma stale tridu rad", kterou vrele doporucuji vsem, kdo ma spatnou naladu. Budete se smat nahlas. Ale zpet k me prihode : Rozbolely mne zuby a musela jsem k zubari. Zde neplati, jako v Cechach, ze clovek s bolavym zubem, kdyz prijde rano, je osetren bez objednani. Rekli mi, at prijdu pristi tyden a zatim beru prasky na bolest. Jenze za ten tyden jsem pekne otekla a kdz jsem prisla s opuchlou pusou k zubari, predepsali mi antibiotika na zanet a prijdte az je doberete. Takze dalsi tyden cekani s bolesti. Kdyz se do mne konecne pan doktor pustil {mimochodem velky fesak}, prvni, co bylo, se zeptal :"Jaky mate problem?" Chtela jsem mu rict, ze mam hrozny zuby. Jenze jsem nevedela, jak je mnozne cislo od slova zub, takze jsem mu oznamila, ze mam HROZNY CECKY. Pokazde,kdyz jsem priste k nemu prisla na osetreni, se uz ve dverich smal, kdyz si na muj vyrok vzpomnel.

  7. Tedy Lído, Vy jste mě dostala, směju se a asi nepřestanu. Kam, se na Vás hrabe "Pan Kaplan má stále svoji třídu rád". I tam jsem se smála nahlas, ale Vy jste je trumfla. Doufám, že Vám fešák doktor dal alespoň nějakou slevu …

  8. Bohuzel, Nado, slevu mi nedal, zrentgenoval mi 3 zuby a pak mi je vytrhl. Zaplatila jsem 750 dolaru. Mozna ze v tom byl i priplatek na jeho mravni zkazu. Nevim, jaky jsou zde zvyky, ale predpokladam, ze s hroznyma ceckama se tu k zubari nechodi.

  9. Ted jsem si vzpomnela, ze vcera tu v televizi davali reklamu, ze kdyz si date udelat novou drevenou podlahu v pokoji, tak Vam ji udelaji za den za 888 dolaru a k tomu zadarmo jeste v dalsich 2 pokojich. Takze za ty 3 vytrzeny zuby, kdybych si priplatila, tak mam v baraku nove podlahy. Takze ten fesak doktor mi nic neslevil, spis jeste prirazil. Asi je jemne vychovany a neni zvykly na takovy sprostarny.

  10. Jo, jo Lído, je to nepoměr, zatím co jste zaplatila za něco co Vám druhý vzal, tak jste mohla mít věc trvalé hodnoty .-)). To jsou ty paradoxy …

Zanechat Odpověď

