Pondělí 10.5.2010 – The young ones

 

Slovo marihuana ve mně vyvolává představy zločineckého podsvětí s pochybnými podniky (česky řečeno – pajzly), zahulené kouřem z marjánky, které hulí postavy s násilnickým výrazem v obličeji, nemravné děvy a vůbec různě pochybné existence. A vida, budu muset revidovat své představy:

MIAMI (USA) – Konzumace marihuany u seniorů ve Spojených státech výrazně stoupá. Vyplývá to z průzkumů úřadu pro zneužívání drog a pro duševní zdraví, který hlavní důvod vidí v tom, že do důchodcovského věku nyní přicházejí takzvané květinové děti 60. a 70. let.

Je mezi nimi i osmaosmdesátiletá Florence Stiegelová, která kvůli artritidě trpí bolestmi v zádech a v nohou a při chůzi se opírá o hůlku. Marihuana jí prý pomáhá podstatně víc než jakékoli prášky na spaní a ona nechápe, proč by si člověk v jejím věku nemohl "dát jointa". Hezky strávený večer pro ni znamená sklenici červeného vína, výtisk The New York Times, poslech vážné hudby – především Bacha – a dýmku marihuany.

Vypadá to, že jsem na tom podobně jako Florence, jen s tím rozdílem, že jsem o dost mladší, místo červeného raději bílé, místo The New York Times čtu raději knížku, místo Bacha raději Beatles a o hůlce začínám vážně přemýšlet. Myslím, že to mezi námi nejsou tak velké rozdíly, abych se nezačala pídit po marihuaně, protože bych ještě ráda běhala světem po svých a ne v kolečkové židli. Ibalgin je mi na nic, nezhubnu a nezhubnu, možná kdyby mi někdo rozbil pusu, tak co s tím? Jedině marjánka mě postaví na nohy. Možná mně to zlikviduje vodu z kolena bez kuchání. Prý se někde rozdávaly seniorům (příšerné pojmenování pro nás starší) semínka a návody pro pěstování. Zase jsem nebyla ve správný čas na správném místě se správnými lidmi.

Mám s tím ale problém. Jak tak kolem mě běží kampaň zn. “Issomádle”, tak si nejsem jistá, jestli to není akce – “dejme starým do vlastních rukou zbraň pro sebedestrukci”. Po nahlédnutí do Facebooku na stránky mladých – “Jejich revírem je Kaufland, jejich tempo je vražedné – DŮCHODCI!”  bych se ani nedivila. Motto této stránky:  JEJICH PROTIVNÍCI JSOU MLÁDEŽ, VYSOKÉ CENY A SCHODY.  DŮCHODCI Z ČR BUZERUJÍ, HLEDAJÍ SLEVY A SEDÍ V AUTOBUSECH VE DNE V NOCI.

Čtěte se mnou vtipy, které jsou na této stránce (i s jejich překlepy):

Lubor Pilník: Na přechodu pro chodce drtí tatra důchodce,důchodce se v krvi válí,kola # tatry
nezahálí,černé brýle,bílá hůl,dělal machra neuhnul.

Marcela Mikušová Vaňková: a já to znám ještě jinač :-D….na přechodu pro chodce,drtí tatra důchodce,černé brýle,bílá hůl,slepec blbec neuhnul

Jarka Seligmann Popelari odvazeji kontejner. Blizi se stara Prochazkova s odpadkovym kosem a vola: "Doufam, ze nejdu pozde?" "Ale kdepak, naskocte si!"

Zuzka: Dost Je ti smutno? Nikdo tě nechce? Nikdo tě nemá rád? Nikdo tě ani nepolíbí? Nikdo tě nepohladí? Chceš pochovat? Tak nám zavolej! My tě pochováme.
Tvůj pohřební ústav.

Filda Spálenka Rymo: Jejich revirem je kaufland, jejich tempo je vrazedne, jejich protivnici sou vysoke ceny a schody, hledaji slevy ve dne v noci, jejich ukolem je otravit nam zivot

Možná se po nějakých semínkách marihuany poohlédnu, třeba pilným hulením budu pak vidět svět v růžovějších barvách, možná bude můj krok křepčí a budu moct rychleji uskakovat z cesty těm, co mají důchod v nedohlednu a stěžují si, že se jim staří pletou do cesty.

5 thoughts on “Pondělí 10.5.2010 – The young ones

  1. Tahle akce je typickým příkladem zástupného problému, jak jsem o něm zrána psal v souvislosti s Vaší zahrádkou, Naďo. Vysledoval jsem, že v minulosti, kdykoli odbory státních zaměstnanců vystoupily z přítmí a požadovaly zvýšení platů, okamžitě odstartovala mohutná kampaň o úplatcích ve státní správě. Investigativní novinářstvo dokonce na základu údajů, vycucaných nejspíš z prstu, sestavovalo žebříčky úřadů, kde se nejvíc „bere“. Každý z úředníků, s nimiž jsem v našem resortu a ostatně i jinde, měl možnost hovořit, by rád nějaký úplatek přijal, kdyby mu byl nabídnut. Jenže nebyl a přesto novináři vědí, kolik se kde bere.A tohle je stejné. Protože havaruje sociální systém, přičemž marné pokusy o jeho záchranu budou spočívat v tom, že se sáhne na školství, na zdravotnictví, na důchody, je potřeba dotčené lidi zaměstnat přemýšlením o jiných tématech, než je otázka, kdo nebo co to způsobili. Zda prohnilá politika nemorálních představitelů, nemravné příjmy bankéřů, či zda jsme opravdu tak neschopní, že nám musí vládnout cizí kapitál.Výsledek je spolehlivý, všichni vstoupili do občanské války staří versus mladí a namísto, aby v jednom šiku stáli před parlamentem a žádali řešení nebo aspoň vysvětlení, předhánějí se navzájem v urážkách a osočeních. O popových ikonách a jejich morálce, s níž shánějí peníze na splátku hypotéky vem kde vem, ani nemluvě.S travičkou mám jen málo zkušeností, jako lék ji znám jen z literatury a netu, a jako náladotvůrce jsem ji použil stěží dvakrát třikrát. Já nemám rád, když se směju jako idiot a nevím čemu. Můj smysl pro humor má jaksi jiné parametry a nevejde se do něj smích pro nic za nic a už vůbec ne smích vtipům jako byly v pátečním představení. Můj smích je jako mé štěstí, musím si ho takříkajíc vyrobit, vymyslet, a pak pozřít, abych si ho užil. A navíc jsem vždy měl obavy, že když přijdu k náladě takhle lacině, nebude se mně příště chtít smích pracně vyrábět a použiju opět syntetiku. Zkrátka mám obavu, že mně zleniví hlava jako mnoha jiným vyhulencům. Ale jointa před spaním sama v osiřelé manželské dvojposteli si dávala i jedna z mých uplynulých lásek. I ona tvrdila, že tráva je velká, ale já jsem já. Vlastně Vám ji vřele doporučuji, jen si ji nesázejte až k té cestě, nechte si ji hned u domečku, jinak o ni můžete přijít ze známých důvodů.

  2. Jiří, tentokrát s Vámi souhlasím ve všem, hlavně s tím umístěním sadby marjány. Ještě k té výstavbě na pozemku u komunikace Výstavní, kolmý na naši řadovou zástavbu. S těma patrama jsem to tedy přehnala, ale i tak je to hustý. Bohužel teď nemůžu najít stránky s modelem, tak alespoň popis: Obytný soubor Háje – podnět na úpravu ÚPn č. U 0761 MČ obdržela od MHMP OÚP žádost o vyjádření k úpravě ÚPn SÚ hl. m. Prahy č. U 0761. S žádostí byla doložena dokumentace Obytný soubor „Háje“, dokumentace pro úpravu míry využití území, kterou zpracovala spol. CENTRAL GROUP a.s. Navržená úprava spočívá v navýšení kódu míry využití území z E na G ve funkční ploše OC (čistě obytné) na pozemcích ohraničených ulicemi Výstavní, Exnárova, Otická a Štichova v k.ú. Háje. Investor zde navrhuje obytný soubor, včetně nových komunikací (vozidlová, pěší) a zpevněných ploch, doplněný sadovými úpravami. Soubor je rozdělen na objekty A, B, C, D a E, v parteru objektů je možnost umístění komerčních nebytových prostor, v ostatních nadzemních podlažích jsou navrženy byty – jejich počet není uveden. Objekty A, C a E při komunikaci Výstavní tvoří věže o max. výšce 18 NP, 16 NP a 14 NP. Z věže A směrem jižním vede křídlo o 7 NP, na jihu terasovitě ustupující na 5 NP. Z věže C směrem jižním vede křídlo o 6 NP na jihu terasovitě ustupující na 5 a 3 NP. Z věže E směrem jižním vede křídlo o 6 NP. na jihu terasovitě ustupující na 5 až 3 NP, podobně jako křídlo C. Objekty B a D o 5 NP situované podél komunikace tvoří spojovací krčky mezi věžemi. V podzemních podlažích jsou navrženy garáže. Příjezdy do garáží a současně vjezdy do území na obslužnou komunikaci jsou navrženy ze západu z komunikace Štichova a z východu z komunikace Exnárova. Při obslužné komunikaci budou situována povrchová parkovací stání pro osobní automobily. Vstupy do obytných i komerčních částí stavby budou převážně ze severu. Z jihu vytvoří stavba dva poloveřejné klidové prostory se sadovými úpravami. Výbor pro územní rozvoj a životní prostředí nemá námitky proti navýšení kódu míry využití území ve funkční ploše OC (čistě obytné), v území vymezeném ulicemi Výstavní, Exnárova, Otická, a Štichova v k.ú. Háje tak, jak bylo navrženo spol. CENTRAL GROUP a.s.

  3. Uf, to jsem si oddechla! Včera jsem "čistila" počítač a te´d jsem nebyla úplně hnedka možná v komentářích, tak jsem se bála, že jsem zapomněla heslo a tak. Ale ne. A oddechla jsem si hned napodruhé, protože jsem od rána věděla, že mám cosi nedokončeného – a nemohla jsem si vzpomenout, co to bylo. Já to ráno rozečetla, pak jsem kamsi musela – a bylo v mé paměti prázdno (bohužel, často tomu tak bývá :-).Ty víš, že já to s těmi mladými tak zle nevidím, provokačka patří k mládí, prudí mladí i staří, jen někdo je víc slyšet.Ale já raději ke Cliffu Richardovi. Byl to oblíbený zpěvák mé výborné kamarádky. Na mě byl moc slušný, já jsem v mládí (a vlastně doteď) měla raději písničky živé až živelné. A ta kamarádka byla také tichá, slušná, nenápadná. Ovšem role se téměř obrátily – zatímco já byla v mládí samý kluk a ona jen toho svého jediného; později začala mít hodně pletek a stala se z ní světačka a milovnice :-)) a já mám od svatby toho svého jediného … Ale Cliffa má ráda furt!

  4. Mirko, dala jsem odkaz na Facebook a přečti si to připsal p. Aleš Beseda … Cliff … na mě byl taky moc velký slušňák, ale toto byl film s touto titulní písničkou a na tu dobu byl film moc zdařilý. Pro nás, kteří jsme přišli k podobným nahrávkám velmu složitě bylo vidět film s živým Cliffem jako zázrak!

Zanechat Odpověď

