Výběrové řízení

V únoru jsem od dětí dostala k narozeninám  bezdrátový set – klávesnici s myší. Žádnou plečku, ale dobrou značku ve střední cenové skupině. Stejnou značku jsem měla dlouhá léta na minulé klávesnici, která už směřovala do míst, odkud již není návratu.

 

Měla jsem radost, ale dlouho ne. Na té věhlasné značkové klávesnici se začala odlupovat písmena. Hezky pomaličku mizela, až zmizela docela. Dvakrát jsem ji reklamovala, pokaždé to trvalo celý měsíc, konečně mi podruhé vrátili peníze.

A nastalo výběrové řízení. U mě je takové řízení bezúplatné, nakonec o korupci by se ani nikdo nenamáhal, od toho jsou jiné cenové hladiny, tam se dna nedohlédne. Každý ví, že na trhu jsou mraky možností, základní výběr je drátový nebo bezdrátový a solo nebo set. Další dělení je značka a pak cena. Pro experty samozřejmě důležité hledisko, co co umí.

Já měla jasno, bezdrátový set. Mezi značkami jsem vybrala značku Microsoft a vyhledala na netu všechny typy bezdrátových setů, které se zde prodávají. Vyškrtla jsem nejlevnější a nejdražší a držela se mírně nadprůměrné ceny. Přečetla jsem hafo recenzí a já se zamilovala do Microsoft 7000. Došlo na srovnávání cen. I když jsem našla obchod, který nabízel tuto nádheru za nejpříznivější cenu, pořád to bylo hodně.

Rozumně jsem si zdůvodnila, že nejsem takový expert, který by využíval všechny funkce, co set obsahoval, že by to byla jen marnivost a s těžkým srdcem jsem šla níž na Microsoft 6000. A další recenze a další cenový průzkum. Našla jsem tu nejvýhodnější cenu a než jsem set objednala, ještě jsem se vyzkoušela, jestli jsem opravdu tak rozumná a sedmitisícovku opustím.

Dost se to ve mně pralo, vymluvila jsem si, že 7000 je nová verze, že bych tedy neměla kupovat verzi nižší, ale 6000 jsem si zdůvodnila tím, že je prověřená a podle recenzí jí moc setů v podobné cenové hladině nesahá ani po ctrl, alt. Chvilku jsem laškovala i s tím, že si cenu jen doplatím, tak bych si tu sedmitisícovku dopřát mohla, ale toho ďábla pokušitele jsem zahnala i bez svěcené vody a kříže a děj se vůle boží, tu šestitisícovku objednala.

Co Vám budu povídat. Vyšoupla jsem ji z obalu a byla to láska na první pohled. Láska se stupňovala, když jsem ji instalovala, protože návod byl pro úplně momentálně zaostalé a pochopila by to i krátce cvičená opice.

Když mé prstíky přejely poprvé po klávesnici a já poprvé uchopila zvláštně tvarovanou myšuli, bylo jasné, že jsme si byly souzeny. Klávesnice tiše ševelí, na dotyk je příjemná a její podložka pod ruce je jak sametová. Nemám ještě vyzkoušené všechny funkce, ale ty co mám, tak spokojenost.

Při nákupu jsem se jen tak ze špásu zeptala prodávajícího hocha: „Co myslíte, udělala jsem dobře, že jsem si ten set pořídila?“ Ubezpečil mě, že jsem si vybrala v té cenové hladině to, co patří mezi nejlepší kousky. Když jsem to vyprávěla Katce, tak mi na to řekla: „A co jsi čekala, že by ti řekl jinýho?“

Mnooo, uvidíme časem, ale myslím si, že mé výběrové řízení klaplo.

Myš má u palce tlačítko s lupou. Je to příjemné.

27 thoughts on “Výběrové řízení

  1. Ó ta klávesnice je opravdu moc krásná, pěkně tvarovaná do obloučku, aby prstíky neměli honičku při úhozu na písmenka a myška je skutečně nevšední. My máme „noťáska“ a písmenka na klávesách jsem dosti zdavastovala svými dlouhými nechty. Ovšem tady je asi výměna nemožná. 😦
    Tak ať ti nová technika bezchybně slouží! 😀

  2. To tedy Naďo zírám! Návod k obsluze klávesnice? To existuje? Ni, nic. Já se držím zavedeného totalitního hesla „Český inženýr návody nečte“ a toto se také držím.
    Jinak i já jsem s klávesnicí a myškou naletěl. Bez výběrového řízení jsem koupil ten nejlevnější bezdrátový set a po pár měsících mi zůstávala viset klávesa „Backspace“, takže jsem s úspěchem smazal docela velké části textu.
    Ale reklamovat něco, co stálo čtyři stovky (bez DPH) mi připadlo jako ztráta času a tak jsem si bezdrátovou myšku nechal a koupil asi za 250 USB klávesnici. Tou člověk nehýbe, takže proč by měla být bezdrátová?
    Ale ještě jsem si musel koupit replikátor USB portů, protože klávesnice a myš zabraly všechny oba dva USB porty na notebooku.
    Docela dobrá zábava, kasička na peníze a žrout času jsou tyhle počítače. že?

  3. vidím, že jsem ošizená o rozkoše výběru a používání elegantní klávesnice, neb mám notebook…ale myšku mám bez ocásku, na baterky a je taky moc elegantní!

  4. * díky, Jarmilo a Jarko 🙂

    * Ach jo, Jirko, zase nečteš, ale skenuješ. Návod k obsluze klávesnice v textu není. Je tam psáno o instalaci, ynženýre :-). Na tento set se dodává CD s jeho instalací, kde je krásně na obrázcích znázorněno např. to, kde máš hledat přesné označení klávesnice a kde myši, neboť jest to CD univeszální pro více Microsoft výrobků …
    Já s klávesnicí hýbat hodlám, neboť ji večer budu k sobě brát do postele, ale ne kvůli tomu, aby jí v noci nebyla zima, ale kvůli surfování na netu, např na FB 🙂

    * Jo Zuzko o tohle jsou notebookáci ochuzeni, ale zase mají jiné vymoženosti, třeba když chtějí koupit foťák nebo televizi, vysavač či mobil 🙂

  5. Na obrázku to vypadá moc pěkně, elegantně. Víc nemůžu říct, protože tomu moc nerozumím, ale ze zkušenosti vím, že v některých elektroprodejnách jsou na tom mladí prodavači podobně jako já. Ať ti klávesnice s myšičkou dobře slouží.

  6. * Jo, Pavle, a už jsi nějakou naučil? 🙂

    * A litujete, Oto? 🙂

    * Heleno, tohle je velmi dobrá firma Mironet, tam já tyhle věci nakupuji leta. Prodejna je internetová a já si zboží vyzvedávánm osobně. Za ty leta mě nezklamali. 🙂 A díky za přání.

  7. Mne sa páči, ako sa vieš z takých vecí tešiť. Ja som podobná. Kedysi asi pred ôsmimi rokmi som si cestou na stretnutie s kamarátkami, ktoré sa konalo asi tak raz za štvrťrok, kúpila novú myš a potom som celé posedenie hypnotizovala hodinky, aby utekali rýchlejšie, lebo som sa už nemohla dočkať, ako si myš vyskúšam.
    Súčasnú klávesnicu mám už asi 5 rokov, priala som si na Vianoce takú, ktorá má podsvietený displej a pretože som poslúchala, Ježiško mi ju doniesol.

  8. Jo, Blanko, máme to podobné a úplně chápu jak jsi nadskakovala abys už mohla rejdit s myší. 🙂 Ovšem s podsvícenou jsi proti mě hvězda 🙂

  9. Nee, do míst, odkud není návratu? Snad do Křemíkového nebe?
    Věta tvojí kamarádky Katky, milá Babičko, je více než pravdivá 😀 To je mi obstrukcí s výběrem klávesnice… ale já to mám podobně. Vždy se sáhodlouze, rozhoduji, co ano a co ne a proč a jestli si to mám koupit… Mnohdy ke koupi ani nedojde. Já si neumím moc dělat radost, ale o to větší ji mám z dárků nebo tehdy, kdy si ji skutečně udělám.

    A bezdrát nemám nic, jenom mozek. Ten mám neuron-connected a myšku i klávesnici mám obdrátovanou, jak se sluší a patří na Alfa Centaurské zaostalé civilizace, které místo technologií snaží vykoumat patent na zaručenou dobrou náladu. 🙂

  10. Moc hezká klávesnice, držím palce, aby sloužila a písmenka ani číslice se neodlupovaly. Taky chválím pěkně napsaný článek, je vidět, že z koupě klávesnice a nové myšky k počítači se dá udělat pěkná povídka. 🙂
    (Navíc ti chválím, že sis dala opravdu práci a bezhlavě nekoupila první šunt, co by ti nabídli!)

  11. Já žasnu, Naďo, jak se dovedete přímo mazlit s klávesnicí a myší. Je vidět, že jste virtuos, který zbožňuje své stradivárky, zatímco já v tom PC vidím jen prostředek komunikace, který mě často naštve, protože neposlouchá má přání a naopak se osamostatňuje a dělá si co chce…

  12. nevím proč při čtení pořád tvých textů pořád čekám nějakou výtržnost, teď třeba něco ve smyslu, že jsi klávesnicí praštila lupiče či tak něco… moc hezky napsané, až mi přijde škoda, že vlastně o nic nešlo než že sis koupila klávesnici a myš….? co mě pořád nutí u tebe číst mezi řádky???
    hmmm…. přemýšlím, přemýšlím…. asi v tobě cítím nějaké netušené psací obzory – tak vzhůru do toho!!! mně prostě Nudle nestačí, chci další knihu!!!!

  13. No já ti Naďo na rozdíl od mnohých palce nedržím. To bysme museli oba mít palce strašně dlouhé, abysme si je mohli přes půl zeměkoule držet. A potom, kdybych ti ten palec držel, jak bys mohla do té klávesnice ťukat? Čili místo palce ti přeju hodně úspěchu v klávesování a myšení.
    Já mám klávesnici, kterou jsem koupil před lety v Praze a sice proto, že když přehodím toggle switch na českou diakritiku, vidím přesně, kde jsou písmenka s nabodeníčky, jak to roztomile nazval Mistr Jan. Ale běda? Tam, kde je na české klávesnici „Z“ tam je na americké „Y“ a naopak. Takže když píšu dopisy českým dívenkám jako třeba Zuzaně tak jí překřtívám na Yuyanu a Yvonu na Zivonu. Tak svět odplácí…

  14. * Milé MCHS, ne kamarádky, ale dcerky mé, Katky, což samozřejmě nemůžeš vědět, neboť tato informace je známa jen mým letitým 🙂 čtenářům. Doufám, že patent na dobrou náladu již brzy pronikne do široké veřejnosti i pozemské 🙂

    * Díky, Vendy, doufám, že bude spokojenost na delší čas, proto jsem si tak pohrála s výběrem.

    * Mirku, je to tak jak píšete, to jen takoví blázni jako já, si dokážou s pécéčkem i popovídat 🙂

    * Petro, nikdy bych lupiče nepraštila klávesnicí, to bych jí nemohla udělat, možná jedině v pominutí smyslů, jako jsem to udělala s balíčkem, který přivezl pošták a na kterého skočila naše chlupatá bestie, která využila mé nepozornosti s nezavřenými dveřmi. Mydlila jsem jí tím balíčkem až jsem ji zahnala domů. Pošťák byl statečný, nehnul brvou. Ela mu nic neudělala, ale stát se to mě, tak mám infarkt jasný. Až dodatečně mi došlo, že jsem mihla obsah balíčku odepsat, bylo-li tam něco křehkého, což jsem netušila, neb to byl balíček pro synka … A s obzorama se uvidí 🙂

    * Mirko, ohledně tiskárny, nevím zda máš zvlášť skener, ale jestli ne, tak uvažuj o tiskárně multifunkční. Já mám např. Canon MP 610 (ale určitě jsou na trhu i další verze) a umí toho hodně. No, určitě máš své poradce …

    * Honzo, tyhle záměny já pamatuji na počátku devadesátých let, kdy jsme ještě tyto klávesnice sami přelepovali, jo to byly dřevní, počítačové doby 🙂

    Tak vidím, že spřízněná duše, která chápe mé rozpoložení, žije až za hranicemi, takže můžu říct, že mí Žiliňané mi rozumějí 🙂

  15. Milá Naďo. Přidám i já něco jako komentář. 😀 Myslím, že jste neudělala špatně, neboť model 6000 jsem používal delší dobu a byl jsem s ním spokojen. Byl…..jenže já patřím k těm rejpálkům, co se potřebují občas rejpat i v Biosu a tady byl problém. Vše se „zapínalo“ až při spuštěném systému a bezdrát mi nedovolil spuštění Biosu. Pokaždé jsem musel honem vrazit do kompu ještě klávesnici s drátem. Poté jsem ji mohl odpojit. Toť asi jediná nevýhoda bezdrátového setu. Jinak jsem si ji „naprogramoval“ ke své spokojenosti a určitě se to povede i Vám a přeji pohodlné a pohodové ovládání a povídání si s Vaším kompíkem.

  16. To je tak krásný…. až oči přecházej. Neviděl jsem nikdy nic krásnější. A to nepatřím k těm , co přeháněj. Krása, ta mrška ošidná, ona sedí v oku majitele.Půjčím si teď taktovku , abych převzal roli tazatele .Promiňte mi prosím jednu malou otázku : Co muselo to stát? – Odpusťte, má všetečnost snad nevzbudí mrak nevole. To já jen tak- asi ze zlosti- když kouknu na mou myš a bednu s mačkátky. Tak už i Vy jste mě předhonila – věřte- nějak mi i u srdce píchne .A tak se těším na Mironeta a věřím, že se zázrak dostaví. Nashle a děkuji.

  17. Výborné, vypadá to krásně, už se těším na výsledky vaší spolupráce.

    Mimochodem, naprosto rozumím tomu, že si s počítačem povídáš, dělám to taky. Dokonce ho oslovuji a říkám mu Same, protože je SAMostatný, SAMolibý, je trochu SAMorost a v některých věcech SAMouk a SAMovolně mne občas přivádí v šílenství, takže máme kromě SAMetové spolupráce SAMozřejmě i italské chvilky. Tak věřím, že když už dnes máme ten sametový svátek, u vás doma bude sametová spolupráce s novým pomocníkem jednoznačně převažovat :-).

    • Petře, jsi fakt lepší, já se na jméno nezmohla a musím říct, že jsem své pécéčko někdy titulovala hodně nelichotivě, hlavně když bylo líný jak veš, i když jsem mu dělala pomyšlení. Musím na sebe prásknout, že jsem kdysi myší „drobně“ buchala do stolu a skřípala zubama, nadávky létaly vzduchem, ale teď co je po generálce máme vcelku korektní vztah, takže je většinou miláček 🙂

  18. Tak klobouk dolů, kdyby mi odcházela klávesnice nebo myška, asi bych s pláčem utíkala za bratrem, ať s tím něco udělá nebo mi vybere nové :-). Stačí mi vybírání nového mobilu, i to je pro mě utrpení :-D.

  19. Hm, tvarovanou klávesnici jsem zkoušela, ale nakonec jsem zvolila klasiku a myšku bez ocásku mám stejnou – jsem s ní moc spokojená, ale je třeba mít stále v šuplíku náhradní baterie, neboť je hodně nepříjemné, když uprostřed věty se nehnu z místa …:-)

  20. *Ratuska – máš vůbec nejlepší situaci. Mít poradce a ještě ke všemu poradce z rodiny, to je k nezaplacení 🙂

    * Natty, jsem vcelku zvyklá mít baterie po ruce, to není problém. Taky mám náhradbní, ocasatou myšlu i náhradní ocasatou klávesnici. Vyškolily mě minulé reklamace 🙂 A na tuto klávesnici nedám dopustit, ovšem jestliže je někdo přeborník a píše všema deseti, tak bůhví, třeba by mu nevyhovovala.

Zanechat Odpověď

