Emilka nastupuje

babka Kdo je Emilka Aberlová?  Emilku jsem už představila na svém blogu “brut”, zdehle – klik . Nejnovější informace, kterou jsem o ní zjistila je, že jí vnoučata říkají – “Stará hrošice” –  Stará hrošice jsem pro svoje vnoučata od té doby, kdy jsem jim předvedla, jaké vlny dovedu udělat, když skočím do bazénu na zahradě.

Mno, nevím, vlny jsem neviděla, ale neshledávám s hrošicí žádnou podobnost, ovšem známe dětskou fantazii.

Vzhledem k tomu, že Emilka píše nadstandardně a odolává škemrání, aby si otevřela svůj blog, rozhodla jsem se, že si ji s jejím svolením, nastěhuji jako hosta do svého deníku a založím jí rubriku – “Z notýsku Emilky Aberlové”.

Dnes, jako první v Deníku české babičky, její postřeh –

Rozdílný pohled

Určitě ho někde ve svém okolí máte a znáte – nadšeného modeláře, který vytváří dokonalé, plně funkční a obdiv i závist vzbuzující modely vlaků a celých nádraží, malých letadel s dálkovým ovládáním nebo jiných strojů a zařízení. Jenom výběru komponentů a samotnému nákupu věnuje, kromě značné částky peněz, i spoustu času, a když radostně roztetelen přinese úlovek domů, nic ho od něj neodtrhne. Ostatně, něco podobného jsem viděla na vlastní oči i já, když můj vnouček dostal loňského roku pod stromeček opravdu velikou LEGO stavebnici – jeřáb, který byl, když ho zeť za tři dny dokončil, vysoký snad 40 centimetrů.

Nedávno mě pán, který vytrvale dvě hodiny na hřišti na kraji města testoval vlastnosti svých modelových letadel a jak dlouho to trvá, než mu úplně zmrznou nohy, dovedl k zamyšlení, v čem ještě jsme tak rozdílní – my, muži a ženy.

Představila jsem si totiž takovou, no, řekněme statnou čtyřicátnici, která se takhle v sobotu ve tři odpoledne sebere i s celou výbavou, usadí se na dětském hřišti a dá se do toho.

Z kočárku vytáhne větší a menší panenku (chodičku a tu celuloidovou), oběma třikrát převleče šatičky a přečeše vlásky, jinak uspořádá vnitřek kočárku, aby mohla z plastového nádobíčka „jako“ servírovat čaj a bábovky čerstvě upečené z písku a bláta. Potom je dá spát a pustí se do doplňování garderoby. Ze zbytků a odstřižků střihne na nové šatky a za pomoci rafinovaného stahovacího stehu vyrobí nařasené sukně. Po svačině jede, ohnutá do hlubokého předklonu, s kočárkem domů.

Jsem přesvědčena o tom, že hlas veřejnosti by byl jednohlasný: pán má ušlechtilého koníčka, vážené hobby či tak nějak podobně; ale ta ženská, to je prostě magor.

Co k tomu dodat? Je tak!

kocarek

Ilustrační obrázky z internetu

35 thoughts on “Emilka nastupuje

  1. Teď jsi Naďo, uhodila hřebíček na hlavičku. Takle jsem se nad tím ještě nazamýšlela, protože i já, zpitomělá celospolečenským náhledem na danou věc, jsem si to mužské hračičkování, vysvětlovala jako ušlechtilou zábavu. Až tvůj příměr mi otevřel oči a kromě toho, že jsem se upřímně zasmála, ti musím dát 100% za pravdu. Díky za osvětový článek! 😀

  2. Premiéra! (světla se rozsvěcí a očka taktéž)
    Tak to je dokonalý postřeh 😀 O to více se směji a válím, že jsem samo modelářem a vím moc dobře, jak ušlechtilý a podivínský koníček to je. I to LEGO bylo mým průvodcem v mrňavoucnosti! Ale ty ženské… ty jsou prostě jinde 😀

  3. tos, Naďo, udělala geniální věc, konečně si Emilčiny postřehy přečte víc lidí! Tenhle její postřeh způsobil, že si musím jít namalovat znovu oči.

  4. * Blanko, Emilku to určitě potěší!

    * Jo, Zuzko, občas mám geniální nápady, ale málokdy to někdo docení. Díky za uznání, doufám, že Emilka bude pokračovat 🙂

  5. Dobrý postřeh, na druhou stranu už jsem viděl i ušlechtilé modelářky. A teď mne prosím s Emilkou omluvte, jdu shánět chodičku :-).

  6. Přeně, jak psala Jarka. Ani mě nenapadlo se nad daným tématem takhle zamyslet:) Nadšeného modeláře mám doma – pět minut letu, éro na cucky a pak hodiny a hodiny v dílně, kde se vše opravuje, aby se mohlo znova vzlétnout.
    Jdu vytáhnout svého čůracího panáčka Míšu (panenka od babičky, dovezená před spoustou let z Rakouska. Voda se naleje do ručičky, ta se následně mačká a Míša čůrá:) ) Díky Naďo, dneska strávím moc hezký večer :))) Regina

  7. asi máš pravdu… ale je to možná tím, že ženy jak dosáhnou určitého věku zvážní a co je nepraktické zavrhnou. ale jsou i výjimky, tady chodí jedna žena čtyřicátnice s panenkou, měl jsem ji i na blogu.

  8. Kdo si hraje, nezlobí a je jedno zda ve dvou či …sáti 🙂 ale popravdě, sednout si s košatinou a panenkou našeho mládí do parku a nebude to zrovna vedle Bohnic, tak asi se budou lidé otáčet a kroutit hlavou … ale pokud to Emilku uspokojí, tak se na lidské „kuky“ může pěkně vy…. 🙂 ale to záleží na povaze – pěkný víkend.

  9. Moje dcery dostaly před dvěma lety od Ježíška počítačovou hru Wii. Ta se hraje na televizní obrazovce a ovladač se přitom používá jako golfová hůl, tenisová raketa, volant nebo meč, podle toho, co právě hrajete.
    O víkendu u nás byli na návštěvě přátelé se dvěma kluky ve věku pěti a sedmi let, kteří o Wii nejevili moc velký zájem. Zato oba tatínci! Váleli jsme se smíchy, když jsme je pozorovali, jak „máchají mečem“, rozsekávajíce nepřátele na obrazovce, nebo se ovladače drží jako kormidla při řízení imaginárního motorového člunu.

  10. Postřehy paní Emilky se mi líbí (nahlédla jsem i do těch o dietě). Ženské to mají těžké, během péče o děti a docházení do zaměstnání na koníčky není čas a když už toho času je trošku víc, tak pokud babka nevypéká, neštrykuje nebo za sebou nevláčí hejno vnoučat, je svému okolí velmi podezřelá… Zvláště pak, když usedne k počítači, mžourá do foťáku, nebo se hodlá dále vzdělávat. Okolí to sice naoko ocení, ale jaksi jim to stejně nejde do noty. To se vycítí., vím to z vlastní zkušenosti. Těším se na další Emilčiny postřehy, ale také na tvoje, Naďo.

  11. * Ano, Barboro, Emilčin postřeh v praxi 🙂

    * Heleno na okolí se musí člověk vykašlat a dělat si sám co mu vyhovuje. Díky, že se těšíš, já k tobě také ráda chodím.

  12. Tak tomu se říká postřeh, nikdy by mě nenapadlo se na to podívat takhle :-). Ale je to vlastně pravda :-). Nejlepší je přizvat k takovéhle činnosti děti, to je pak omluveno vše. Já chci jít sáňkovat, tak se poptám dětí, abych nevypadala podezřele :-).

  13. Ratusko, ano, to je dobrá metoda, já jsem takto kdysi všem panenkám mé dcerky umyla vlásky, krásně je načesala, panenky vykoupala, vyprala jim šatičky, jo to bylo krásné hraní, Katka na to dodnes vzpomíná 🙂

  14. Na Emilku jsem se podívala, ta dáma má smysl pro humor! Bylo to perfektní završení všech hysterických pokusů o zeštíhlení a omlazení.
    Dietu, jakou Emilka popisuje, jsem viděla kdysi v jedné knize a zkoušela ji držet. Ano, dá se to vydržet. Ale nevím, jestli se to dá vydržet, když ženská dělá ve skladu, kde jí projde rukama několik tun výrobků. (Ano, tun, nikoliv desítek kil.)
    Nedávno jsem četla knihu Svět podle Prota a
    Na světelném paprsku (to byla dvoukniha v jednom balení). Byla tam zmínka o lékaři, který se dožil poměrně vysokého důchodového věku ve velmi dobré kondici. Udržuje se v kondici tak, že každé ráno ještě před snídaní uběhne deset kilometrů, v poledne udělá padesát kliků a před večeří hodinu plave. Mezitím hltá po hrstech vitaminy a minerály.
    A když někde je a usedne, nevydrží a usne. Spí, kudy chodí… Prospí divadlo, přednášky, dokonce spí u večeře.
    A jak poznamenal hlavní hrdina – říkal jsem si, jestli by neměl o moc víc životní síly, kdyby se tak neudržoval v té skvělé kondici.

  15. Ještě k dnešnímu zamyšlení – ano, je to tak. Sbírání známek, lepení modýlků, stavění železnic a hraní si s vláčky, to jsou všechno ušlechtilé koníčky.
    Sbírání panenek (i takové koníčky jsou) už se pokládá za výstřední a mírně infantilní. Natož, aby si dotyčná sběratelka s panenkami hrála…
    (Osobně se mi panenky líbí a kdybych je měla kde uložit, sbírala bych je také! :-))
    Doufám, že Emilčiny postřehy přibudou.

  16. Pročítám si komentáře, všechny se mi líbí, jen s komentářem Pavla nemůžu tak úplně souhlasit. Nemyslím, že ženy v určitém věku zvážní a začnou preferovat jen praktické věci. Buď ten nadhled a věčné mládí ta žena, ale jasně, že i muž, v sobě má a zůstane mu do smrti, nebo se už s tím vážnějším přístupem k životu narodil a byl v něm vždycky. Myslím, že se člověk léty až tak nezmění, znám staré třicátníky, ale i věčně mladé důchodce. 😀

  17. * Taky si myslím, Vendy, že zdravý člověk by to s tím zdravým životním stylem neměl přehánět. Něco jiného jsou lidé nemocní a těch je ke stáru povícero. Taky doufám, že mi Emilka nějaké své zamyšlení nebo životní zážitek pošle, uvidíme!

    * Jarko, máš naprostou pravdu, souhlasím s Tebou!

  18. Hezké ráno Nadi, vidím, že Emilka zaujala a tak já přidám také pár písmenek – myslím, že není rozhodující jaký má člověk věk na své koníčky, zájmy – jen bych řekla, že s věkem se mění a čím je člověk starší, tím víc se věnujeme tomu, co nám bylo dáno do vínku – alespoň u mne to tak je … neumím si představit, že bych seděla na zadku a koukala na TV – to je například poslední místo v žebříčku mých hodnot. Vše také závisí na zdraví a pokud o něj člověk pečuje zdravým způsobem, má i zdravý přístup ke svým koníčkům … tak přeji pěkný den, neboť i pozdrav je „slušnost“ 🙂

  19. Něco jsem našel.
    http://www.barbievnovem.over.cz/osobe.htm
    Srovnávám s článkem. Možná, že je to vyjímka. Možná dotyčná pouze, narozdíl od ostatních, přiznává a nestydí se, že má radost z hravé tvůrčí činnosti.
    I když paní Emilka to ve svém krásném povídání rozvádí až ad absurdum (…z plastového nádobíčka „jako“ servírovat čaj a bábovky čerstvě upečené z písku a bláta…).

  20. Pingback: 2010 in review « Deník české babičky

  21. Panenky mám,kočárek ne. Kdo jde se mnou ven ? Je mi 40, hrát si umím.Jo a do jara bych počkala, až zeleň trochu vypučí.

  22. Mila Nado, to byl vyborny napad s tou Emilkou. Takze ted mam krome Vas a Zuzanky treti oblibenou spisovatelku. Vase clanky pohladi na dusi a spravi nalau. A abych nezapomnela, cetla jste na blogu pana Kourila clanek Styptyz o jeho dvou slepickach a pod nim ten krasny komentar o uniformach?

Zanechat Odpověď

