Emilka, Vánoce a Tonda

babkaTento víkend jsme s trpaslíčkama uklízeli a přerovnávali skříň s nádobím a zásuvky s příbory a vším možným (i nemožným) v kuchyňské lince, a já  jsem i žehlila – vše v pořádku (kdysi Emilčin žehlící dobrý skutek, který byl po zásluze potrestán)! Protože ty moje děti finišují s pečením objednaných 430 kg vánočního cukroví, což mají navíc k výrobě pro běžný provoz cukrárny,  a na domácnost jim zbývá jen tolik času, kolik spotřebuje sprcha, pád do postele a hluboký osmihodinový spánek.

Jejich Toníček – původně kotě, nyní již kocour lovecký, našel v neděli ráno svazek pírek z divoké kachny, který si schovala malá Terezka z výhry v tombole. Tonda si jasně pamatoval, že takhle nějak voněl i ten kousek křídla, který mu Honza z kachny dal, a zuřivě věřil, že když se prokouše tím pitomým peřím, někde tam, do paďous, ta kača přece musí být!! Ze strachu o jeho žaludek jsem se mu pokusila tu péřovou kytičku vzít, ale vrhl se na mě s ještě větší zuřivostí, než na imaginární kachnu; všechny zuby a drápy zaťal, kam jen na mě dosáhl, strašlivě vrčel, fousiska zježená.

No, nakonec jsem vyhrála – to peří nesežral, ale krev mi z rukou přímo crčela a já byla celá šťastná, že se nerozhodl skočit mi do obličeje. Přídavné jméno „zdrápaná“ by mě neminulo. Taky už naprosto dokonale zvládl základní přesunovací postup – následuje mě přede mnou. Zvlášť zdařile mi ovíjí kotníky, když nesu v rukou tác s nádobím nebo nádobou plné horké tekutiny nebo podnos se skleničkami. Vždycky jsme měli doma kočku, ale nikdy to nebyla kočka domácí, vždycky venkovní, a navíc já nejsem „kočková“, ale život mě nutí alespoň se seznámit se všemi úskoky, které Tonda vymyslí. A být na ně připravená – tedy, dokud ho nenapadne něco zbrusu nového.


Kocour knihomol

Obrázky vygůglovány.

8 thoughts on “Emilka, Vánoce a Tonda

  1. Emilka zase nezklamala, je to virtuoz na hraní s písmenky. 🙂 Živě si představuji, jak si Emilka nese ke stolku zaslouženou kávičku a Toník jí ovíjí kotníky. Takovou slovní zásobu bych chtěla mít a když bych ji měla, chtěla bych ji umět tak krásně použít. 😀

  2. Od srdce jsem se zasmála, ale když se to vezme do důsledků, Emilka to málem odnesla životem! S ovíjením zvířete, tedy našich psů, kolem kotníků mám také zkušenosti a nejen s ovíjením, mám je neustále pod nohama, když uslyší šustot papíru nebo zvuk krájení něčeho k snědku, už jsou tu a neustále loudí! Já trnu denně hrůzou, abych to neodnesla těžkým ublížením na svém zdraví následkem zakopnutí a pádu!! Takže pozor na ty naše miláčky, jsou to v podstatě zákeřné potvory! Těším se na další Emilčiny příhody.

  3. Doufám, že se Emilka osmělí a přispěje sem svým komentářem, těší ji Vaše uznání a že se Vám její příhody líbí. Tak uvidíme 🙂

  4. Hlas lidu – hlas Boží – ale když já nevím, jak se taková reakce zdehle-mehle zasílá! (Zvuková kulisa – kvílení, jako když se dosmažují karbanátky.)
    Děkuji Vám všem příznivcům známým i neznámým, protože nic člověka tak nepotěší, jako dobré slovo – a že už něco pamatuju!
    Děkuji Nadě za obětavé a nesobecké úsilí a vřelou podporu.
    Tak – teď to zkusím poslat, i když myslím, že moje jediné štěstí je v tom, že když něco člověk pokazí na PC, nevysune se ze skrytého úložiště okovaná bota a nekopne ho do čela.

  5. Tak tohle Emilčino vyprávění má své grády! Je potřeba být připravena, vždy připravena a na vše připravena :-). Ale s trochou smutku musím říct, že mě mrzí, že náš Míša už se mi pod nohy neplete. Snad tam nahoře těší někoho jiného …

  6. Je vidět, že je předvánoční čas, proto Vás komentující moc oceňuji a děkuji Vám za to, že jste si našli čas na návštěvu mého blogu a Emilky.

Zanechat Odpověď

