Jen počkej, zajíci!

100 Nevím co jsem minulému roku vyvedla zlého, že si mě tak podal, ještě v posledních dnech, než skončila jeho vláda, mi předvedl, že má dost síly mi ukázat, zač je toho loket. 3 dny před koncem mě skolil do postele a to tak, že si nepamatuji, kdy mně bylo naposledy tak mizerně. Do krku mi nacpal žiletky, zdvojnásobil mi nos a udělal z něj kapající kohoutek, do hlavy nasadil permoníky se sbíječkama a do kloubů umístil vrtačky.

Zvýšenou teplotu se nepodařilo prokázat, protože máme doma EU zakázaný rtuťový teploměr, kde se rtuť nehne dolů ani nahoru z konstantní sedmatřicítky, zatímco ten elektronický ukazoval podchlazení. Jiný teploměr na výběr nemáme. Ostatně je to úplně jedno. Mizerně s teplotou nebo mizerně bez teploty je pořád stejné mizerno.

To dříve v pracovním procesu znamenala zvýšená teplota poskytnutí neschopenky. Jakmile teplota nebyla, ani neschopenka nebyla. Tedy pokud šlo o nachlazení nebo chřipky. Možná mám takovou zkušenost jen já, ale moc bych za to nedala, že spousta ostatních měla podobné.

Obklopila jsem se všemi možnými léky, které se jen pomalu praly s přesilou, vítězily chabě, i když přeci jen pomaloučku, polehoučku. Reklamu na kapky do nosu mohli z fleku filmovat u nás, spotřeba papírových kapesníků byla gigantická. Ještě teď mi kape z nosu na klávesnici 🙂

S poťouchlým a nevlídným dědulou – rokem 2010 jsem se loučila bez lítosti, vítaje mimino – rok 2011, který se teprve narodil a nikdo neví jaký bude, jen horoskopníci ví své.

Novému roku se nedá nic slíbit, nijak ho podplatit, nijak si ho naklonit. Musím jej přijmout takový, jaký bude a doufat, že bude vlídnější než ten minulý. Jen některé věci můžeme ovlivnit, ale všechno ne. Já vždycky očekávala nový rok lepší než ten starší, ale občas se ukázalo,  že ten co uplynul byl lepší, než ten nový.

U Vás je to třeba jinak, možná jste měli svůj starý rok rádi a toho nového se bojíte nebo zrovna Vy se zase na nový rok převelice těšíte. Určitě se těší Zuzka. No jasně, je přeci Zajícová a  podle čínského horoskopu je rok 2011, rok zajíce.

Je to prý rok, který by nám měl přinést plná bříška a plnou spižírnu, ale také malé úspory. Rok zajíce bude dobromyslný, ale pochopitelně také dost náročný. Jedno čínské přísloví říká: „Zajíc je tvorem, kterému nikdy nechybí hlad a chuť pást se. Nikdy však z pastvy neodhání jiné.“ Rok zajíce nám přinese mnohé moudrosti

Tak to jsem zvědavá. Vítej dvoutisícíjedenáctý!

24 thoughts on “Jen počkej, zajíci!

  1. Tušila jsem, že Ti ještě pořád není dobře, ale tenhle článek napovídá, že by Ti snad přece mohlo být krapet lépe… Tak držím palce …

  2. U Tebe je přání „Do nového roku hlavně zdraví“ momentálně na prvním místě.Jistě se cítíš mizerně, neustálé proudy z nosu, kdy nevíš co dřív, jestli ještě držet u nosu ten starý kapesník nebo si honem vzít další……kdy jediné polknutí je nepředstavitelné utrpení……….
    Brzy se nám uzdrav marode,abys potom „neprorýmovala“ celý rok. No šup, usměj se trochu.Vždyť i úsměv někdy léčí. 😀

  3. Mirko, je to lepší, ale byl to zásah!
    Pavle, já vím, jak na Nový rok, tak po celý rok, takže honem ten úsměv!

    Jarmilo, děkuji.
    Těším se na Vaše články, během dneška musím obejít ty Vaše, mnou zanedbané, kvůli mé neschonosti 🙂

  4. Nadi, přeji ti krásný novoroční den a všechny následující, hlavně zdraví a lásku, štěstí a spokojenost. Vidím, že jsem přišla v pravý čas, protože zdravíčko je přece jen to nej přáníčko a tak ti přidám ještě babskou radu – v pelíšku vypotit, šalvěj na kloktání, 3 kila citrusů, spát a nehýbat se … 🙂

  5. Naďo, někdy se to stane, nemoc si nevybírá. My to máme dobré v tom, že nám už nikdo nenosí práci domů ( i to se mi stávalo) a tudíž se můžeme v klidu uzdravovat. Dívám se kolik blogerů je už po ránu v akci!
    Tak ať nám to letos dobře píše a fotí! Přeji ti brzké uzdravení.

  6. Díky, Natty a Heleno, taky jsem koukala, že jsem vstala poměrně brzy, ale mám radost, že je mi líp, jinak jsem byla úplná chcíplotina 🙂

  7. Taky máme teploměry oba a já raději používám ten klasický, neboď ten digitální podle mě, měří špatně. Vždycky je na něm o celý jeden stupeň méně. Takže, jestliže ukazuje 36°C, je už to zaručeně teplota zvýšená na 37°C. Ale jak píšeš je to vlastně fuk, protože když bolí celý člověk a z nosu je kapátko, je jednomu bídně ať to spečetí teplotou, nebo ne. 😦 Přeji ti Naďo, aby ti bylo každý den o něco lépe a aby se moribundus, co nejdříve odporoučel. 🙂

  8. My máme asi tři digitální teploměry, z toho jeden ukazuje konstantní teplotu 36,1 a zbývající dva se vždy liší nejméně o půl stupně. Přitom jak jsme pokusy zjistili, liší se ale i teplota měřená jedním teploměrem v levém a pravém podpaží. Čili se z toho stala možnost, jak zabavit nudící se nemocné děti – jsou vždy vyzvány, aby si naměřily a nahlásily všechny naměřitelné hodnoty – no a hned je půlhodinka pryč ..

  9. Krásné to zvíře. Zajíc.
    Snad se rok 2011 povede více než rok 2010, kvůli kterému jsme s mámou hodně dnů probrečely.
    Tobě přeji aby ti konečně někdo uzavřel nosní kohoutek 🙂

  10. * Jarko, díky, moribundus se mě drží jako klíště, ale už ochabuje 🙂
    * Jo, Evo, to je dobrý nápad, taky u dětí je správně změřená teplota asi dost podstatná. Nikdy mě nenapadlo, že by mohla být teplota pod levým či pravým podpaždím různá. Fascinuje mě taky obrázek ve filmech, kde si převalují teploměr v puse. Snad tam není ještě zvyk, že miminkům se měří teplota v zadénce 🙂 (tedy pokud možno tím samým 🙂
    * Zaychi taky jsem se minulý rok hodně nabrečela … přeji Ti, aby se to letos vyvážilo a byli jste s mamčou ve větší pohodě a smích převažoval 🙂

  11. Přeji brzké uzdravení a do nového roku pokud možno žádné teploměry (svůj poslední rtuťový jsem nedávno neopatrnou manipulací rozcinkl) a žádné slzy. Slzám štěstí, radosti a úlevy jsem ovšem z tohoto pravidla ochoten poskytnout kdykoli výjimku :-).

  12. Krásně jsi to, Naďo, napsala…Děkuju! A přeji ti brzké uzdravení! Ať se z pastvy (a je fuk, o jakou půjde) neodháníme 🙂

  13. Děvče moje, jak ses to rozhodla Nový rok uvítati? Kapajícím nůskem a maladou celého člověka!! Koukám, že už EU diktuje, jaký teploměr používat. Prý se teď jedná za bouřlivých diskusí v evropském parlamentě, neměl li by se zakázat kapesník a nařídit používání papírových kapesníčků značky KLEENEX. A take na kapající nůsek se chystají nějaká drastická omezení. A tak rychle uzdravit, než tato nařízení dosáhnou prahů Prahy.
    Ale teď vážně. Moc mně mrzí, že takováto trápení přijdou zrovna na Nový rok. Ale říká se „První vyhrání z kapsy vyhání“ a tímto to platí i obráceně a tak doufám a věřím, že ten tvůj momentální stav je předzvěstí krásného roku, který prožiješ ve zdraví. To ti moc přeju. A na ty čínský „Zajíce“ (Zuzanka mi jistě promine) moc nedej. Oni hodně rychle utíkají….

  14. * Petře, slzy štěstí jsou obzvláště žádané, ale nevím nevím … 🙂
    * Regino jsi hodná na mé psaní a díky za pochvalu 🙂
    * Koukáš Honzo, co jsem si zase opatřila, co? Přemýšlela jsem, že by mohli EU nařídit, že s rýmou se nesmí do obchodů a hlavně ne do lékáren, aby se neprskalo na potraviny a na lékárníky. Na potraviny proto, že aby se nenakazilo víc lidí a na lékárníky proto, aby nám zůstal někdo zdravý, kdo nám vydá léky 🙂 . Ačkoliv to zní absurdně, všechno je možný!!!
    Všem díky za přání, přeju Vám pohodu, klídek a tabáček (nebo jak je ta písnička :-))

  15. Nemoci mizerné, ony ví, kdy vyskočit a sklátit organismus! :-/ V tom případě doufám, že už je dobře, protože jak na Nový rok, tak po celý rok, nebo ne? 🙂

  16. Rtuťové teploměry se už neprodávají? Zase kvůli EU? Šmankote, ty moje dva si odteď začnu hejčkat a budu je schovávat za sklem.
    EU je vůbec neštěstí a svůj šňupák strká už pěkně dlouho tam, kam nemá. I když musím připustit, že svuj veliký podíl na tom mají naši úředníci, kteří od EU přijmou kdejaký nesmysl jako slovo svaté. A to i v případě, že by na tom nesmyslu EU ani netrvala.
    Takže nevím, jestli je horší EU nebo naši úředníci.
    Smutné je to, že kdysi v minulosti jsme to měli příkazem (RVHP) a dnes to samé děláme dobrovolně. Tedy, naši úředníci.
    Naděnko, viróza a zánět HDC (horních cest dýchacích) dokáže pěkně znepříjemnit život. Znám ještě jednu zdravotní potíž, která dá pěkně zabrat o vánocích a kolem Silvestra – a to je parádní bolest zubů.
    V tvém případě asi nepomůže nic, než ležet, pít hektolitry čajů s citronem, posilovat se Echinaceou (dobrá je ta v kapkách) a čekat, až bude líp.
    Držím palce, aby bylo!
    Jedno pozitivum bych viděla – protože ti je dnes mizerně, nutně tě čekají lepší dny, protože zlepšení už je na cestě!

    • Ohledně zákazu prodeje (výroby) nějakého škodlivého (nebezpečného) předmětu bych pochopila, kdyby se našel odpovídající ekvivalent, ale třeba elektronické teploměry opravdu asi neměří tak dobře jako rtuťové a v některých případech onemocnění je existenci teploty nutné zjistit. Obhajoba, že když se teploměr rozbije a je únik rtuti, že to může být nebezpečné je sice asi pravda, ale to bychom nemohli používat ani nůž, pletací jehlice, o sekeře nemluvě. Auto je další, přímo vražedná zbraň hromadného ničení…
      Ještě tak pochopím, když se dbá o bezpečnost hraček apod.
      Zuby mi, Vendy, ani nepřipomínej, to je u mě časovaná nálož … Doufám, že tebe už nebolí.
      A s tím novým rokem uvidíme, zatím je to moc málo popsaný list…

  17. P.S. k tomu starému a novému roku – Silvestra a Nový rok už dávno neslavím s takovým nadšením, protože popravdě, z nového roku mám spíš obavy, než bych se těšila na příjemné změny.
    Zatím totiž skoro každá změna byla k horšímu.

Zanechat Odpověď

