Dotykový zázrak

cteckaknih Připadá mi, že novější a novější výrobky jsou horší a horší. Měli jsme nerezový dvoudřez minimálně 15 let a nebylo to na něm vůbec vidět. Musela jsem ho ale kvůli zmenšenému prostoru vyměnit za menší, také nerezový a ejhle, už za krátký čas se tam objevily nějaké škrábance. Od čeho, nevím. Máme myčku, takže v dřezu se oplachují větší dřevěná prkénka, nějaké drobnosti a spíše se v něm omývá zelenina.

Mám mobil, minimálně 4 roky bez jediné chybky, pečuji si o jeho vzhled, má normální klávesnici, spoustu funkcí, které ani nevyužiju a jsem s ním spokojená. Katka má  dotykový, šoupací a to již několikátý, stále je kvůli něčemu reklamuje, i když to jsou renomované značky.

Také někteří programátoři, kteří vyvíjejí programy mnohdy na úkor nějakého vylepšení v něčem sleví, udělají krok zpět. Klávesnice k počítači, už jsem o ní psala, ztrácela písmenka. Dříve mně klávesnice vydržela léta, dnes mám po reklamaci druhou a i když jsem zde na ní pěla ódy, což bylo předčasné, tak už i zde písmenka odcházejí. Asi mě za to předčasné vychvalování trestá elektronický pánbůh.

Samozřejmě se to netýká všeho, např. z mého nedávno koupeného monitoru, který funguje jedním překlikem jako televize, se stále raduju (ťukám na dřevo!). Pokukuju také po čtečce elektronických knih. Ačkoliv bych papírové knihy úplně nerušila, čtečka se mi velmi zamlouvá. Vzít si na dovolenou mimo dvou tří knih útlou čtečku ve formátu A4 nebo A5, nabušenou spoustou knih, je naprostá pohoda. Nebo k vodě, do lázní, do čekárny, kam Vás napadne. Jediné, co mi brání v nákupu je, že to u nás ještě není tak rozvinuté a nejsou stanovena pořádná pravidla pro stahování knih.

Taky bych si s chutí pořídila notebook, ale na co? Jen na hraní. Vzhledem k tomu, že jsem stále doma a mám sama k dispozici stolní PC, byla by to opravdu drahá hračka …

Včera jsem četla o žhavé novince, o dotykovém počítači který byl předveden na výstavě ze světa techniky v Las Vegas. Zde se má začít prodávat v květnu tohoto roku. Vzhledem k tomu, že jde elektronický pokrok mílovými kroky kupředu, určitě časem jeho cena klesne tak, aby si jej mohli koupit i takoví nadšenci jako já. Už se na dotykáč těším, jen doufám, že takovou vymoženost nebudu muset reklamovat, jako Katka své dotykové telefony.

 

las-vegas-skyline

Nejžhavější novinky v Las Vegas – klik

Nahoře čtečka knih, dole Las Vegas, obrázky vypůjčeny z internetu.

30 thoughts on “Dotykový zázrak

  1. Ty jo, asi bych čtečku knih nechtěla, lépe se mi čte z papírové knihy. 🙂 Mobil už mám taky pár let a i když mě manžel nabízí, abych ho vyměnila za novější, nemám zájem. Nepotřebuji u mobilu tisíc funkcí, stačí mi, když si můžu zavolat a hlavně napsat SMS. Když jsem měla nový, ten, co teď používám, myslela jsem , že ho ladně nadhodím a odkopnu hodně daleko. Měl úplně někde jinde velká písmena, pomlčky, čárky a tečky za větou a mě to děsně čílilo. Takže pro mě novinky ve světě elektroniky, vůbec nejsou. 😀

    • Souhlas s Jarkou. Byl jsem nucen po 7 letech odložit přístroj Nokia 3410, vzhledem ke špatné baterii a na synovu radu jsem si pořídil Nokia E52. Sice to může přehrávat k mé radosti mp3 a má to rádio se solidně stabilním naladěním, ale do tajů telefonu jsem pronikal ještě asi půl roku. A zdá se mi, že jsem na něm nějak závislý. Uvědomil jsem si to nedávno před Vánoci a jak to jde tak ho silou vůle odkládám. Ono to má totiž i WIFI Internet a přehrávání filmů, hry, čtení knih (ty jsou opravdu lepší papírové) a…a…. 🙂
      …a hůř se leze do adresáře telefonních čísel!!! 😦

  2. Naďo, jak už tady napsala Jarka, ani pro mě novinky v elektronice neexistují:) Ale trochu přehled mám, protože mí dva kluci neustale o nějakých mluví:)
    Budu ale reagovat na ten dřez. Když jsem si vybírala dřez do nové kuchyně, hned mi pán v obchodě řekl, že si nemám brát hladký, ten že se hned poškrábe. A tak mám matný a se zvláštní úpravou – vypadá to, že je na něm obtisknutá juta:) I po sedmi letech vypadá jako nový:)

  3. Jarko, Pavle, Regino, postaru se žít nedá, vzpomeňte jen na pécéčka v jejich začátcích :-). Hladit po hřbetě (spíš po hřbítku) se dá i čtečka :-). No, jak píšu, někdy je opravdu lepší ten starší model než ten nový 🙂
    Dřez jsem Regino kupovala přes internet 🙂

    • … a čtečky se nedají koupit v antikvariátě …. všechno se bude dát stáhnout (za poplatek, resp. za to, že se procvakáš reklamou) z internetu … chyběl by mi pocit lovce, když se raduje z kořisti. v muzice to už nastalo …

  4. Nadi, všechno jde dopředu a jeden žasne, co všechno lze ještě vymyslet – já teda knihy musím mít v ruce, jinak nemám „požitek“ a co se týče všech vymožeností, jsem „zpátečníK“ – nemusím mít všechno, PC mám letos od Ježíška nový, ale jen kvůli rychlosti – mobil mi také syn mění každé dva roky, ale já miluji své „véčka“ a jedinou značku Nokii a bezdotykový bych rozuhodně nechtěla, myčku také ne, ani drtič odpoadků a všelijaké další vymoženosti – zastávám názor, že vlastní práce všeho druhu prospívá nejen tělu, ale i duchu – :-):-)

  5. To máš Natty pravdu, práce a pohyb nejlépe prospívá tělu, ale já jsem si na myčku tak zvykla, že bych ji už nedala. Perfektně umyté nádobí je skvělé …

  6. Naďo, moje řeč!!! Tvrdím, že třeba budu chodit prát prádlo do řeky (a málem jsem to dělala, když mi pračka odešla):) Ale myčka…To je prostě pomocník, bez kterého si to už opravdu neumím představit:)

  7. V tomhle směru jsem konzerva nadruhou. Ale spíše pro ten pocit z písničky Svěráka a Uhlíře… neopouštěj staré věci pro nové …, k čemu já dodávám: …když ty staré ještě slouží …Trocha práce navíc mě nezabije, naopak, pomůže hubnout :-).

  8. Pingback: Reakce na Dotykový zázrak « Kelyšův blog

  9. Čtečku knih zatím nemám a asi ji pořizovat nebudu. Nejsem zase takový knihomol, takže těch pár knížek co přečtu za rok si budu raději užívat v jejich papírové formě. Ale jinak čtečku neodsuzuji, jelikož já jsem typ, který co se týče výpočetní techniky a mobilů nezůstává u věcí „starých“, ale úplně klidně je opouštím. Pánové Svěrák a Uhlíř jistě prominou. Tu jejich písničku si spojuji s úplně něčím nebo někým jiným. 🙂 Mluvím samozřejmě o lidech, o přátelích. Ale vraťme se k inovacím. Jako Natty jsem stále věrný Nokii a už mám několikátou. Momentálně s dotykovým displejem a všemi možnými funkcemi. Využívám ji jako fotoaparát, jako rádio,stahuji si e-maily, když nejsem delší dobu u počítače. Občas ji využívám i k prohlížení internetu, jako poznámkový blok, diář, budík…atd. A zatím vše šlape a vždy šlapalo dobře bez případných reklamací. A aby nebyl můj komentář snad delší než Tvůj článek, dovolím si toto téma, Tebou nakousnuté rozvést po svém. Kdo bude mít zájem, může mrknout sem. http://kellys67.wordpress.com/2011/01/07/reakce-na-dotykovy-zazrak/ (jen dám nějaký odkaz, tak to samo umístí mezi tvé komentáře….ten komentář výš jsem tam nedal já, ale …. zase nějaký šotek)

    • Šotek? Pravděpodobně propojení odkazů. Jakmile jsem já publikoval na svém blogu článek, kde je aktivní odkaz na Tvoje stránky, právě na tento článek, tady to automaticky hodilo komentář o vzniklé reakci. Tak vidíš, minule jsi mě zavalila odkazy Ty, dnes zase já komentáři. 😀

  10. * Regino, Mirko, trochu podobné názory máme až asi na tu myčku, Regino, my víme sví 🙂
    * Pavle, je to legrace, jak se to propojuje když se dá odkaz, jen žasnu, kde může být nastaveno kam se to umístí 🙂
    Myslím si, že čtečka knih umožní i to, že v ta nepřehledném knižním trhu bude možné knížky otestovat tou čtečkou a pak se rozhodnout, zda stojí knížka za nákup či ne. Mít ve svém životě takovou možnost, mohla bych mít třeba dnešní „papírovou“ knihovnu poloviční a o moc přehlednější.
    Zajímavý článek jsi vytvořil, Pavle.

  11. Keď mi pred dvomi rokmi Ježiško doniesol nový mobil s lepším fotoaparátom, ako mal ten predchádzajúci, s možnosťami priradiť každému kontaktu iné zvonenie, s mnohorakým nastavením budíkov a kalendára a s rádiom, povedala som, že už do smrti nebudem chcieť žiadny iný. A keď tento rok Ježiško doniesol synovi mobil s wifi, na ktorú sa dá prakticky pripojiť už takmer v celom meste, s možnosťou využitia všetkých skvelých googlovských aplikácií ako napr. google maps ap., uvedomila som si, čo tento rok napíšem Ježiškovi.:-)
    Čítačku kníh by som brala asi z podobných dôvodov – dovolenka, ale u nás je ešte elektronických kníh málo. Či je klasické čítanie príjemnejšie musia posúdiť tí, čo vyskúšali oba spôsoby. Ale fotka s čítačkou na balkóne apartmánu v Thasose by asi nemala tú výpovednú hodnotu ako ju má fotka s Tvojou knihou.:-)

    Blanka

  12. Naďa, na novom netbooku ma tu nechcú – nedá sa mi prihlásiť, keď požiadam o nové heslo, napíšu mi, že nikto s takou mailovou adresou tu neexistuje. Nanovo sa zaregistrovať nechcem, lebo by ma to možno potom nechcelo pustiť zo starého PC. A sľubovalo mi to tu, že moja adresa nebude zverejnená a je.:-(((

  13. Blanko, jsem z toho Janek na stojánek, myslela jsem, že zde můžeš zasahovat do diskuse bez nějaké registrace. Udělala jsem alespoň to, že jsem vymázla Tvůj mail. Máš pravdu, ta povedená fotografie by nevznikla, kdybys měla čtečku místo mé knížky, ale víš co, Blanko? Však ty by sis poradila něco vymyslela a bylo by to určitě taky dobrý, už tě znám.
    Myslím, že čtečka ještě není doceněná a své místo si najde, zrovna tak jako tištěná knížka nezhyne. :-))

  14. Já jsem stará konzerva, asi proto, že jsem rak a stejně mě ta technika vždycky dohoní! Kdybych si za svým stála, tak bych tu na návštěvě nebyla. Kde bych si před takovými x lety pomyslela, že budu na stará kolena vysedávat u počítače !
    Nicméně se přidávám k TlusŤjochovi a doplním, že se čtečka nedá podrbat mezi stránkami…
    Jinak nic proti technickým novinkám. Pěknou sobotu přeji.

  15. Nejsem moc na technické výstřelky a většinou jsem v tomto ohledu hodně pozadu za revolucionáři. Na e-knihy se nijak netěším a chystám se zůstat u běžných knih tak dlouho, jak to jen bude možné. A myčku zatím nemám, nepočítám-li v to sebe. Ale já toho nemám víc! 🙂

  16. Heleno, pěknou sobotu jsi jistě měla, tak ti přeji i krásnou neděli 🙂
    Petře, nevíš o co přicházíš, myčka patří k mým nejlepším kamarádkám 🙂

  17. Las Vegas vypadá oslnivě.
    Čtečku knih má synovec a je s ní hodně spokojen.
    S dotykovým noťasem bych váhala, zdá se, že čím složitější je výrobek, tím je horší.
    Mám ráda nové věci, ale některé starší byly kvalitnější.
    Koupila jsem si před lety mobil Nokia, se zvukovým signálem, který je docela děsný (žádné líbivé melodie, postupné zesilování a podobné vychytávky – prostě to začne elektronicky řvát, nebo cvrlikat – podle druhu vyzvánění.)
    Taky není tak lehoučký jako ty nové, display má šedozelený a žádná barevná písmenka. O focení nebo mp3 si může nechat zdát.
    Ale přežil několik pádů a nerozbil se a původní baterie v něm vydržela déle než 7 let.
    Copak můžu takový mobil vyhodit?
    Některé vynálezy jsou skvělé a některé jsou jen k zlosti. Asi záleží na štěstí, jestli člověk koupí šmejd (i od známé značky) nebo dobrý kousek.

    • Vystřídala jsem jen pár značek mobilu, jako úplně první jsem měla Alcatel, bezporuchový, jednoduchý, ale chtěla jsem s fotoaparátem. Moc pěkný byl vysouvací Siemens, ale poruchový a navíc bankrotář. Po něm mám Nokii, šikmo zaklapovací, design hodící se pro starší dámy 🙂 v hnědé barvě (ještě ho dělali v růžové), musím to zaťukat na dřevo, stále chodí, ale má jediný nedostatek, foťák má jen 2 Mp. Nenosím s sebou fotoaparát, ale bez mobilu bych nevylezla a někdy leccos vidím co stojí za výcvak 🙂

      • Mobil s foťákem bych taky brala, protože digitál sebou pokaždé neberu, kdežto mobil nosím pořád. A už se mi stalo vícekrát, že mi ušel parádní snímek…
        Co bych ještě uvítala, tak MP3, někdy je na té autobusové zastávce fakt nuda (když má autobus zpoždění) a trocha hudby by neuškodila…
        Znám paní, která si kupuje právě ten starý typ Nokie, který mám i já, protože se dobře ovládá – zkoušela jich víc, vrátila se k tomuhle.
        Až mi tenhle brouček doslouží, pak se podívám po novém. S foťákem a MP3… další funkce nepotřebuju, hlavně aby tam bylo kecadlo, sluchadlo a cvakadlo pro čísla a SMS…
        P.S. myčka je určitě šikovný vynález!

  18. Čtečka knih může být užitečná, ve škole máme plno textů v elektronické podobě a číst je prostřednictvím čtečky by bylo jistě příjemnější (čtečka se dá vzít třeba do postele 🙂 a méně namáhavé pro oči něž klasický počítač.
    Jinak s Tebou souhlasím, taky si myslím, že dřívě byly věci kvalitnější. Teď jsou pro své převratné funkce mnohdy velmi choulostivé. Totéž pozoruju třeba i u oblečení, které se většinou hned páře, lezou z něj nitě, i když to ani nebyl levný hadřík;-)

Zanechat Odpověď

