Není pedikúra jako pedikúra

pedik Dlouhá léta jsem navštěvovala tzv. mokrou pedikúru, zvykla jsem si mít nohy v pořádku neb člověka nosí a u mě se tedy dosti nadřou. Dopřávala jsem jim jednou měsíčně péči u odbornice. Stalo se, že jsem po všech těch letech stálé pedikérské paní, na základě smutných okolností, začala hledat jinou. Všude mi něco vadilo. Tam neveliká čistota, tuhle vysoká cena, tamo dálka, až jsem na internetu objevila salonek paní B., která ale poskytuje jen a pouze pedikúru zvanou suchou. Řekla jsem si: “Za zkoušku nic nedám”, a tak jsem se objednala. Spojení MHD mám na výběr, vybrala jsem povrchové, abych měla možnost jednou za měsíc učinit vyhlídkovou jízdu.

Po příchodu do útulného a čisťounkého kamrlíku jsem usedla  na pohodlné křeslo, příjemná paní pedikérka neurčitého věku, která působila velmi mladě, zasedla proti mně, a vše mi během ošetření vysvětlovala, co mě čeká a co mě nemine. Hrála si se mnou celou hodinu a celá procedura  byla velmi příjemná. Přišla jsem suché pedikúře na chuť a hned se objednala na další sezení.

Musela jsem se smát při naší konverzaci, jak jsem přestoupila do kategorie roztomile potrhlých babiček, které nejsou štont si všechno pamatovat. Paní pedikérka se mě zeptala, jaký krém na nohy používám a já jsem jí sdělila, že nějaký severský, který mi doporučili v lékárně. Hned věděla, že se jedná o Neutrogenu. Dřív jsem se vždycky takovým lidem v duchu smála a sama u lékaře přesně recitovala co a jak užívám a dneska nejsem daleka říkat – takové oranžové protáhlé tablety. Ačkoliv pravidelně užívám jen 3 typy léků už to musím mít napsané na papírku. Taky mám stavy, že si názvy pamatuji, ale jakmile se někdo zeptá, tak to vyskočí z hlavy ven a já se chytám až když je hodně pozdě. Příslušný název mi naskočí zpátky do hlavy až když ho po mně nikdo nežádá.

Ale zpět k nohám. Nakonec něco suché teorie, co to suchá pedikúra je:

pedik1

Suchá (přístrojová nebo také medicinální) pedikúra je moderní metoda ošetření pomocí vysokootáčkových fréz tzv. nasucho – pokožka nohou je ošetřena bez předchozího namočení ve vodě. Práce probíhají na dezinfikovaných nohách, odbroušením postižených míst brusnými nástavci.
Ošetření se provádí výbrusem frézkami z vysoce kvalitních materiálů. Bruska pracuje ve vysokých otáčkách a je společně se systémem odsávání, čištění, desinfekce a sterilizace kompletně pojata do jednotného programu, který zajistí absolutně hygienický postup.
Touto metodou je zaručena bezbolestnost a bezkrevnost celého ošetření. Zrohovatělá kůže je odstraňována fyziologicky přirozeným způsobem – broušením, při kterém nedochází k porušení integrity kůže. I ošetření nehtů pomocí přístrojové pedikúry je pečlivější a šetrnější, při řešení zarůstajících nehtů  prakticky nenahraditelné.

Nejrozšířenější problémy např. kuří oka, zarostlé nehty, deformované nehty, hyperkeratózy, různé praskliny se odstraňují výbrusem bez bolesti a krvavých poranění.
Závěrečná masáž, díky množství reflexních bodů na chodidle, vede vždy ke spokojenosti zákazníka.

pedikura3

Miska mlíčka pro Fredyho: Jedna noha za druhou kráčí městem pod duhou

27 thoughts on “Není pedikúra jako pedikúra

  1. Na pedikuru se dostanu málokdy, ale jednou jsem byla i na té suché a můžu potvrdit – bylo to moc příjemné. S názvy krémů a léků zatím problém nemám, docela si to pamatuju. Ale při téhle příležitosti jsem si vzpomněla na dobu, kdy jsem krátce prodávala v drogerii a přišel tam takový postarší pán a chtěl postřik proti plísni, který se jmenoval Fundazol. Pán ovšem řekl Kundazol a v ten moment jsme byly i s kolegyní pod pultem a řvaly jsme smíchy.

  2. Teď, po přečtení příspěvku babi Maňasové si nevzpomenu, co jsem vlastně chtěla napsat 😀
    Moje babička, když už byla hodně stará, dost zapomínala. Jednou se dožadovala čehosi ke snídani, stále opakovala: „No tooo, takový tooo“, až nakonec řekla, že chce HODOPIC :)) I když jí mamka snášela různe dobroty, nic z nich nebylo to pravé. A my už se nikdy nedozvěděli, co hodopic vlastně byl:)

  3. Naděnko, to sis tedy pěkně užila. Já chodím na mokrou pedikúru. Tuhle bych si dala říct. To jsi musela mít nohy jak nové. 😀
    S těmi prášky jsem na tom stejně, některé si nepamatuji vůbec. Vím, že jsou žluté, červené a to je asi tak všechno. 😀 Tak jsem to vyřešila lístkem se seznamem a jak se doktor ptá, vrazím mu ho před oči. Na nového alergologa jsem byla tak nachystaná, že ani nedutal. Jen opisoval. 😀
    Tak se měj hezky, klušu ven. Pa, pa Jarmila 🙂

  4. * Regino, to je fakt zajímavý, co tím ta babička jenom mohla myslet? Jsou věci, které se zž nikdy nedozvíme, zůstanou nám tajemné navěky 🙂 Zkusme hádat – hod jako hodování opic je jasné takže banán? 🙂
    * Jarmilo, nožky fakt jak nové. 🙂

  5. teda, nějak mi nedělá dobře číst ten postup, to broušení, kuří oka a tak. Na pedikúře jsem byla jednou a nejvíc se mi líbila ta závěrečná masáž.

  6. Tak jsem zase o něco chytřejší. Zatím jsem věrná své dvorní mokré pedikérce, ale začnu se poohlížet po tomto vynálezu. S pamětí jsem na tom stejně, také jsou pro mne rozhodující barvy.

  7. Ano, suchá pedikura je opravdu výborná a zejména u Kristínky B. v kadeřnictví Relax v Botičské, kam se loni přestěhovala 🙂
    Je skvělá pedikérka, kromě toho, že je opravdu profesionál – nohy po jejím ošetření „omládnou“o pěkných pár let, je neskutečně optimistická a příjemná. Návštěva u ní mi vždycky pozvedne náladu a potěšilo mě, že nejsem sama, kdo ji chválí.

  8. Na pedikúře jsem nikdy nebyla, nohy si každý den při sprchování kartáčuji a poté vtírám krém z Oriflamu. Zatím se mi prasklinky, ani kuří oka nedělají. 🙂
    Názvy se mi taky někdy vykouří z hlavy, nebo mi vypadávají jména. Třeba slyším v zahraničním filmu hlas herce, kterého nabeton znám, ale ne a ne si vzpomenout, kdo to je. Už nám asi ty spoje v mozku nějak vypadávají a to je trénuji kvízy, křížovkami a osmisměrkami. 🙂

  9. Kombinačky, štípačky, nůžky na plech, ocelový kartáč, smirkový papír……že by moje pomůcky na pedikůru? Téda, se trochu stydím, o nohy zvlášť pečlivě nedbám.Normálka…umýt, někdy odrbat takovou tou kostkou co máme v koupelně (co já vím co to je?), pořádně osušit a pak natřít nějakým krémem, který je zrovna po ruce…hmm, nebo na ruce? Mám v tom guláš. Pedikůra, manikůra, oční kůra, ušní kůra, borová kůra…..jéééé, já mám dnes zase rejpavou.Ale ty se Nadi nezlobíš, viď? 🙂

  10. V tomhle směru nohy zanedbávám. Zato jim dopřeju jednou za čas maratón, ony se pak opuchýřují, sloupnou a jsou jako nové :-).

    Já mám zase libůstku zapomínat a komolit křestní jména. Třeba u toho, no… přece u toho… Víte, ne?

    A hodopic je báječný. Jestli to nebude vadit, okamžitě si ho zařazuju do slovníku. 🙂

  11. * Jarko, jsou lidi, kteří problém s pokožkou nemají a nožky mají jako laňka. Patříš k nim a to ti k tomu gratuluju 🙂
    * Však jsi Pavle mladý kluk, známe to :-), já se Pavle nezlobím, takové „rejpavé“ mi nevadí, jsou docela krotké 🙂
    * Petře, jak znám Reginu, tak je to milé a přející děvče, určitě ti to povolí 🙂

  12. Po dešti město je ! pod duhou !
    …. jedna noha však za druhou
    evidentně tu nekráčí !
    Osoba obléklá v maskáčích
    nekulhá ! vždyť skáče po jedné !

    ….. na věži zvoní již poledne…..

    “ Muž je to ! obskákal náměstí …..
    snad se mu stalo neštěstí ?
    …… kol hotelu skáče teď… ,,Grandu,,
    dělá si ze mne srandu !

    Být urážen takovým vemenem “ ??

    …. starý Hron mrštil kamenem !

  13. Měli jsme se ženou splolečnou pedikérku, bydlící blízko od nás a ta chodila dělat nám pedikůru k nám domů, vrcholně pohodlné! Jenže teď nějak onemocněla a říkala, že to převezme její dcera, jenže ta prý to odmítla slovy: „Nemám zájem se někomu hrabat v jeho sejrech“, takže teď jsme právě ve stádiu hledání, možná, že to zkusíme tam jako Vy, Naďo…

  14. Mé nohy mě opožděně donesly až sem … Ne, byla jsem 2 dny pryč a teď se teprve kochám článkem i vtipnými přípodotky. A spoje v mozku mám podobné s Tebou (psala jsem o papírku s názvy léků 🙂 i se Zuzkou (taky jsem nějak ten popis „frézkování“ nenesla zrovna libě :-).

Zanechat Odpověď

