My se omlouváme

Koláže3 Naše holčičky se omlouvají za každou blbinu dnes a denně. “Tak promiň, no”, zní jako “Bóže ty naděláš, nebo, “Jéé tak pardóóón, babi” zní rozjuchaně, jako velká legrace. Má to ještě několik podskupin, podle tónu hlasu. Přijaly užívání omluvy tak samozřejmě, jako housku na krámě. Nejsou to omluvy jsou to jen fráze nebo řečnické berličky.  Dokonce i malé dětinky ze školky to omluvné slůvko používají, i když šišlají a neumí “r”. Počítám, že ani nerozumí jejich významu a co to vlastně papouškují. Ta omluvná slova užívají jako cvičené opičky. Nějak moc se nad tím nepozastavuji, jiná doba – jiné mravy. Nakonec je to proti “jakoby” a “přesně tak” bez otevírání kudly v kapse. Proč se s tím tedy píšu? Inu tak, byla jsem si založit účet v bance. Ta moje letitá už pro mě byla moc drahá. Sdělila mi, že od dubna zdraží poplatek téměř na dvojnásobek a tak jsem si řekla: Žádné dojímání, jak ty ke mně tak já k tobě. Opustím tě a doufám, že nezahynu.

Jak je mým zvykem, prošmejdila jsem na internetu všechny možné informace a dokonce do některých bank jsem i zavolala. Má kritéria byla: Nesmí to být banka bez historie a nesmí to být banka nejlevnější s nejvyšším % úroku, ale ani ta nejdražší.  Banka musí být dostatečně velká a zde roky známá. Už si říkáte, že taková banka tady neexistuje, no našla jsem jednu, která se trochu blížila tomu co jsem hledala. Navíc hlásala, že při založení účtu okamžitě zajistí i kontokorent, mého věrného kamaráda.

Sjednala jsem si schůzku, vzala doklady a šla. Všechno probíhalo příjemně bez zádrhelů a já se rozmýšlela nad otevřením kontokorentu a slečna (paní) mi řekla, že si to můžu přes týden rozmyslet a založíme to až si přijdu pro bankokartu. Jak řečeno, tak uděláno. Doma jsem se hned ponořila do nového interbankingu, kde je pohyb jednoduchý, prostředí přívětivé, ale málo platný má dosavadní banka má hezčí grafiku!

Po týdnu jsem dorazila do mé nové banky a začali jsme s vyplňováním elektronické žádosti o kontokorent. Ukázalo se, že je to velmi složité, protože jsem důchodce. Slečna (paní) dokonce navštívila i pana náměstka, aby stanovil kolik mi ten kontokorent má být povolen. Pak si přizvala kolegyni, protože jak se ukázalo, tak se ta moje bankéřka teprve zaučovala. Obě pak dumaly nad programem, který jim kladl různé překážky. Už mně bylo takové vedro, že jsem si sundala čepici, povolila šálu a rozepnula kabát, i když jsem si původně myslela, že toho netřeba, že to rychle sfoukneme.

Po nějaké době se dámy zašprcly docela a přizvaly další kolegyni. Ta si vzala na pomoc další kolegyni, ale přes telefon. Vytelefonovala následující informaci: Důchodcům se kontokorent poskytuje přibližně až za půl roku po založení účtu, až na účet naskákají platby. Obě kolegyně smolící žádost si očividně oddechly a zaklaply program. Zeptala jsem se jich, proč to nemají v informacích na webu. Obě dvě jedním hlasem vychrlily – “My se omlouváme”, na další dotaz opakovaly totéž, bylo vidět, že to mají naučené. Já vím, že ony nemohou za to, že banka takto nastolila podmínky pro chudáky – podřadnou skupinu důchodců, ale proč to proboha ty bankéřky neví? Je tohle nějaká omluva?

A tak jsem si řekla. Dobře, nechte si svůj kontokorent, který mi jistě budete za půl roku nabízet, já se hezky bez něj naučím obejít a ušetřím na úrocích.  A navrch se hezky omluvím, že nechci ani vaši kreditní kartu s přednastavenou hotovostí. 🙂

blazena

Nahoře koláž našich holčiček, dole vypůjčený snímek z internetu.

Miska mlíčka pro Fredyho: bankéři, bankéři co děláte, že se tak dobře máte?

Cedulka u misky mlíčka: Fredy, prosím, nalaď svůj slovník do vyšších pater 🙂

26 thoughts on “My se omlouváme

  1. Proč na vše co napíšete, milá Naďo, musím napsat a není co dodat, je to provedeno přesně výstižně, bez možnosti komentovat, vypracováno do posledního detailu a srozumitelně, má to smysl, duši a logiku a nepotřebujete kolem toho žádné vedlejší sarapatíčky, pro zalíbení se, řekněte prosím jak to děláte že jste tak důvěryhodná. Zdraví vás všechny Anna

  2. To je prostě naše babička.Vládne slovem jako vládne Božský Kája české popmjúzik svým hlasem.Naďo, skvěle popsané.A u některých pasáží jsem se viděl já, jak jsem si kdysi také zakládal nový účet u „nové“ banky.
    🙂 🙂 🙂

  3. My už máme léta společný účet s manželem u spořitelny, kontokorent nám byl několikrát nabízený, ale neotevřeli jsme si ho. V poslední době, ale přemýšlíme o jiné věci. Naši měli taky společný účet a po smrti taťky, byl účet zablokovaný a mamka zůstala úplně bez prostředků, proto uvažujeme, jestli by jsme neměli mít každý účet svůj. I když jsem slyšela, že ty účty v případě umrtí, zablokují i když jsou oddělené. Tak nevím. Zatím to necháváme koňovi, ten má větší hlavu. 😀

    • Jaruš, u české Spořitelny je to tak, že nemusíte mít s manželem každý své konto, můžete mít klidně jedno společné, ale musíte podepsat jeden takový glejt, kde jsou oba vaše podpisy a když jeden zemře, může ten druhý s tím kontem neomezeně nakládat.
      Jedině když zemřou oba současně, (což se stane zřídka kdy), musí se konto blokovat až do rozhodnutí soudu stran dědictví…

  4. * Anno a Pavle, jste ke mně shovívaví a já vám za to děkuji. Jinak, píšu tak jak jde život, co kolem mě bublá 🙂
    * Jarko asi se to váže k tomu bezpodílovému vlastnictví manželů, kdy se se zablokovaným účtem čeká na projednání dědictví …

  5. Pokud jsem někdy donucena přemýšlet všech svých pěti švestkách, které mám, bylo by nejlepším řešením je sbalit a uložit do slamníku a banky by měli po ptákách, nebo po ptácích ?

    • Taky mě to s bankama nebaví, ale zase, zvykla jsem si na placení kartou a to by mi chybělo, hotové peníze nemám ráda. Musí se hlídat správné vrácení nazpět, jestli nejsou bankovky poškozené a ještě ke všemu zda nejsou falešné, na což bych já tedy nepřišla …

  6. Pred chvíľou som si zriadila PayPal účet. Síce neviem, či ho niekedy vôbec použijem, ale som na seba veľmi hrdá. Rozmýšľala som, komu sa pochváliť, a Tvoj článok mi prišiel ako na zavolanie. Takže ak sa budeš chcieť posunúť do vyššieho bankového levela, moje skúsenosti sú Ti k dispozícii:-)

  7. Dobré ráno Naďo.
    Děkuji za komentář, u nás to bylo dříve s cestováním tak, v úterý jsem řekla, v pátek jedeme do Řecka a jelo se, prostě si
    řekněte a jedem. a nežli to rozseknete, tak vám to moře posílám. Zdravím všechny Anna

  8. Můj kompjůtr v takových situacích praví:
    „Sorry, vole, error!“

    Kdysi, když jsme jezdívali vodu a skládali peníze do banku, tak bankéřem byl ten, kdo měl největší baňky.

    V bankách a i v jiných sitacích se mi líbí fráze:
    „Co pro vás mohu udělat?“
    „Co pro vás ještě mohu udělat?“

  9. Jo, Naďo, to je potíž s bankama. Ty banky to maji ale také těžké, aspoň tomu tak je tady v Kanadě. Je tu hodně hackerů a dějí se neuvěřitelné podvody. Hned po Novém roce jsem letěl do instant telleru (to je takový to vokýnko, kterému u vás říkáte bankomat) a hltavě jsem si na ATM kartu chtěl vybrat nějaké peníze. Byla sobota, čili banky zavřené. jenomže ten teller mi oznámil, že „Your account has been compromised and your account frozen“ čili někdo se vam snažil dostat do účtu a tak jsme to automaticky zablokovali. V pondělí jdu do banky a tam miřekli, že mi dají novou kartu ATM a odmrazí účet. Na stole té slečny (paní) už ležela hromada rozstříhaných karet klientů, kteří měli stejný problém. Tak si říkám, že si upletu punčochu a dám peníze do ní. ten směšný úrok, co mi dají a následně strhnou daně z přijmu si mužou strčit za klobouk. Jo, Naděnko, i tady jsou starosti!!!

    • To nezní moc povzbudivě. Ale všechno špatné je k něčemu dobré, a tady zase byla dobrá kontrola. Sice s tím byly problémy, ale aspoň je jistota, že tentokrát jsou peníze tam, kde mají být…
      Ale s tím šetřením do punčochy u nás uvažuje stále více lidí… těším se, až přijde doba, kdy banky přestanou mít příjmy z drobných střádalů.
      I když, kdo by to odskákal? Zase spousta lidí, které by banky propustily.
      Ale to už jsem se zamotala do teorií…

  10. Ačkoliv jsem 7 let v bance pracovala a můj syn je několikaletý bankéř, nechávám rozhodnutí co, kam, jak, kdy … uložit či vybrat na svém muži. Je totiž ekonom :-). Takže podobné zkušenosti s hledáním té pravé banky mi chybí. Ale pokud budu muset zapracovat sama, obrátím se na tebe, Naďo :-).

  11. Kontokorent mám taky, ale u tohodle institutu jsem už leta letoucí. Tvůj problém (nebo spíš problém těch úřednic) mě fascinoval, ale protože mám mamku v důchodě, tak mě zas tolik nepřekvapil. Spíš mě nadchle jejich postupné zjišťování, jak mají, chudery, postupovat. Přitom by stačilo snad nějaké osvědčení o vyměření důchodu? (Teda, mně by to asi stačilo).
    K čerpání kontokorentu můžu jen říct, že se snažím co nejmíń a většinou ho přetáhnu, když nemám z čeho zaplatit trvalé příkazy. Takže to se pak odečítá, samozřejmě naskakují procenta. Ale snažím se to uhradit co nejdřív…
    Kreditní kartu se snažím nepoužívat vůbec, zatím se mi to daří.
    Fotečková koláž tvých nejbližších je moc pěkná.
    Fotka vypůjčená z netu je též velmi pěkná!
    V obou případech máš vkus. 🙂

    • Ten výměr jsem samozřejmě měla s sebou 🙂
      Díky za pochvalu, ta fotka z netu se mi strašně líbí, jen jsem ztratila autora, což mě mrzí!

Zanechat Odpověď

