Všechno už bylo napsáno

Kopie - rucni_0003 tvrdí hlas lidu a já si myslím, že ano. Občas zjišťuji, že mě napadají stejné myšlenky jako ostatní, nebo naopak a konfrontace je docela zajímavá. Člověk je jedinečný originál, ale v něčem v podstatě stejný s ostatními.

Na blogu jedné blogerky, která se po jistý čas zabývala jedním jistým tématem, jsem objevila její úvahu o tom, že založí nový blog s jiným tématem. Sakriš jak mohla tušit, že se právě takovou myšlenkou zaobírám i já? Inu nic světoborného. Některé z nás pohání touhy po něčem jiném, něčem novém, zkrátka nemají “sicflajš”, někteří setrvávají u jednoho projektu navěky.

Já jsem v podstatě působila na 5 projektech, tedy 5 blogů. Jeden soukromý, jeden s architektonickou tematikou, ale to mě brzy opustilo, bylo to příliš amatérské a chaotické, jeden na Lidovkách, který jsem z jistých důvodů, po téměř dvou letech opustila, pak nastalo období pro blog – “Deník české babičky” na windowslive. Pro nedokonalé administrativní zázemí a změny jsem u nového administrátora založila blog s názvem “Brut”, kde jsem ale časem zjistila, že má také dosti poruch a sama jsem se někdy nemohla dostat do administrace. Uvítala jsem, že admin windowslive své technicky nedokonalé blogy zrušil a převedl nás na wordpress, kde jsem pokračovala s “Babičkou”, později jen s pozměněným názvem “Nepravidelný deník české rentiérky”, což je dosud.

No a jsme u toho. Mám pocit, že se blog v této poloze přežil, že bych měla podniknout něco jiného, něco zajímavého, co by bavilo mě i vás, mé milé čtenáře, kteří mně píšete komentáře, i pro vás, kteří mě čtete a nic nepíšete :-).

Tak co si myslíte vy? Mám nebo nemám? 🙂

rucni_0002

Fota z mého archivu:  Nahoře – Chotěboř, můj je jen ten kočárek sporťák, druhý hluboký je sestřenice

Dole – sedmdesátá léta – dovolená na Orlíku (Trhovky) v podnikové chatičce (podnik – mužův zaměstnavatel již dávno neexistující Montované stavby)

52 thoughts on “Všechno už bylo napsáno

  1. Všechno už bylo jednou napsáno – tohle motto má na blogu jistý bloger jménem Pavel, a má tuze velkou pravdu.
    To mu však nebrání psát znova a znova a hlavně fotit a fotit, má totiž parádní fotky.
    K založení nového blogu… já nevím, Nadi. Jestli máš pocit, že chceš jít do nového, dávám ti zelenou.
    Ale podle mě je blog stále odrazem tvé osobnosti, ať tomu dáš jaké chceš jméno a jaký chceš kabátek.
    Leda že bys založila blog specializovaný na nějaké téma, tam bych to pochopila.
    Nebo měla svůj už dlouho a byl příliš plný.
    Těžko radit. Já svůj asi nebudu měnit ještě dlouho, i když mám blogů víc, na tomto jsem nejraději. Vzhled blogu můžu změnit kdykoliv, přeházet pořadí rubrik také.
    Takže, asi to pokrytecky nechám tvé vlastní úvaze…
    Jen tě zaháčkuju – podle mě bys nemusela blog měnit. 🙂

  2. Já jsem, Naďo, za posledních 12 let na tomto publikačním poli nasbíral zhruba tyto zkušenosti:
    – vydat knížku v ČR je bez konekcí téměř holá nemožnost,
    – dostat se se scénářem do televize je ještě větší holá nemožnost (i když se mi to 2x náhodně povedlo),
    – psát blogy do novin je nevděčná role, člověk musí mít hroší kůži nechat si líbit sprosťárny od anonymů a psát o politice, což mě nebaví…
    – psát si svůj vlastní blog vyžaduje mnoho času, a nedá se to vydržet věčně, pokud chcete přinášet denně, nebo aspoň týdně, nové a zajímavé články. Tady jsou jen dvě možnosti: buď se spokojíte s malou, téměř nulovou ozvěnou, nebo se utaháte a uhoníte za novými tématy. Já, lenoch z povolání, jsem si zvolil tu první možnost…

    • Milý Mirku
      – vydat knížku v ČR není až tak holá nemožnost bez konexí. Příkladem jsme my dvě se Zuzkou, které jsme poslaly své texty jednomu vydavateli jako neznámé osoby a on nás sám na jeho náklady vydal. V současné době máme smlouvu na další knížku, která by měla vyjít letos.
      – TV jsem nekontaktovala, ale vidíte, že jste dobrý, hned tak někoho neberou. Však Vám ještě třeba něco zinscenujou.
      – psát blogy do novin by mě ani nenapadlo, já píšu jen když mám chuť, jako povinnost by mě to nebavilo a ani by mě nikde nevzali.
      – psát si svůj blog se mi líbí, je to určitá svoboda, píši co chci a jak chci. Povětšinou mám vlídné komentátory, ještě mně sami cosi sdělí co mě pobaví nebo poučí a to mě moc baví. Vůbec se nemusí držet tématu mého článku.
      Ohledně čtenosti, každý je určitě rád, když je čten, nemám rekordní čtenost, ale příjemnou a jsem spokojená. Přesto cítím, že bych měla udělat změnu. Jsem totiž děsně neposedný živel. Pořád chci něco nového 🙂

    • Vidím, že máš blog od července 2009, takže to bude za chvíli dva roky. Ale to není zas tak moc, jiní blogeři mají jeden blog třeba tři-čtyři roky…
      Připadá mi, jako bys chtěla vyklidit svůj šatník a pořídit si nový. Prima nápad, ale spousta halenek a šatů jsou ušity s grácií a vkusem, některé jsou módní hity, některé tzv.nestárnoucí kusy. Udržuješ je v čistotě a pečuješ o ně, proto jsou stále krásné a in.
      Navíc, tvůj šatník má spoustu obdivovatelů, kterým se líbí tvůj vkus a výběr oblečení šitého na míru.
      Asi by jim taky bylo líto, kdybys ty pěkné kousky vyházela.
      Možná by nebylo na škodu, pořídit si nový šatník. Ale ten starý bych nerušila…
      Záleží, co chceš. Změna je život, ale taky se říká Neopouštěj staré lásky pro nové.
      Jsem alibistická. Mně se tady líbí. Ale rozhodnutí je stejně na tobě…:-)

  3. souhlasím s Naďou, jen doplním, že dnes může knížku vydat úplně každý – na své vlastní náklady. My dvě žádné konexe nemáme a přece nás vydali, takže v tom problém opravdu není.
    K tomu blogu: mně se tady líbí a myslím, že tě jen žene tvoje technická zručnost a touha po nových objevováních, což je chválihodné. Pro mě, jako čtenáře, je tvůj blog sympatický, ovšem pro tebe, šikovnou zakladatelku blogů nových, je už asi zastaralý nebo co. Takže to nechávám na tobě, tví čternáři si tě najdou nebo zůstanoui!

    • Zuzanko, musím Vám i Nadě odporovat. Jak se Vám to podařilo vydat mi není jasné – asi šťastná náhoda jako ty moje dvě povídky v televizi, ale tvrdit, že vydat knížku není problém, to tvrdě popírám. Já sám jsem se snažil pět let o vydání, oslovil jsem 26 vydavatelství, mezi jinými i to Vaše a nebyl nikde zájem. Když jsem chtěl na vlastní náklady, tak by vydání 100 kusů stálo 200.000,- Kč a to si opravdu každý nemůže dovolit…

      • 1.Mirku, ohledně té zvláštní sumy je mi to divné. Kde vám dali takovou informaci, nevím, ale podle mě bych ubrala nulu. Záleží na hodně okolnostech. Zde máte např. vydavatelství kde jsou přibližné náklady: http://www.suplik.cz/Vlastni-kniha.aspx Možná máte své zkušenosti z dávna.

        Své docela bohaté zkušenosti s vlastním vydáním má Aleš Beseda, bloger na Lidovkách, určitě by nedal za vydání knížky takový majlant.

        2. K vašemu podivu, jak se nám se Zuzkou podařilo knížky vydat, že to byla šťastná náhoda: Zkuste si připustit, že se to prostě vydavateli, posléze i čtenářům líbilo. Kdyby tomu tak nebylo, pak by nám vydavatel asi nechtěl vydat další knížku. Naše knížky kupují i knihovny …
        Že vás náš vydavatel, i na moji přímluvu, nechtěl vydat, znamená, že se mu prostě vaše texty nehodily …

  4. Já vím, že je to drobná aktivita, ale co takhle nějaké pěkné video na YouTube?
    Točit se dá i z foťáku.
    Jinak s tou duplicitou dějů. Jistý fyzik má teorii synchronicity. To znamená, že v určitém čase světově, nebo v určité oblasti probíhají stejné děje. Bylo tam poznamenáno, jak ve Francii se vlaštovky naučily nazobávat obaly rozvezeného mléka za dveřmi domů a jak se tato zručnost šířila nejen ve Francii, ale i v sousedních zemích Evropy.

    • Já vím Oto, zkoušela jsem s foťákem nějaká videa v létě na zahradě, ale není to moc kvalitní a taky, když moc nevystrčím nos z domu, tak bych neměla ten materiál 🙂

  5. Jsem technický antitalent a blog, který obhospodařuji, mi založil syn. Dokud mi slouží, nemám ambice cokoliv měnit. 😀 Jestli máš Naďo, choutky na něco nového, tak to přece můžeš začít tady a hned. Můžeš změnit záhlaví i pozadí, můžeš změnit rubriky i zaměření celého blogu. Nač vytvářet zbrusu nový. Ale já jsem starý konzervativec, na mě nedávej a jestli máš v hlavě nějaký nápad, tak s ním neváhej. 😀

  6. I Ty, Brute?! 😉
    Naďo, stejně se musíš nakonec rozhodnout sama. Já jsem na téhle scéně jen malou chviličku, takže podle mne by stačilo si vyhrát se stávajícím blogem. Pokud se však nemíníš vrhnout na nějaké speciální téma? Já to vyřešil jednoduše. Od WordPressu (bylo tam dobře) jsem utekl k sobě. Tak já to mám jednoduché. Je to sice patlanice všeho možného i nemožného dohromady, ale jsem prostě na svém. Mám proto na stěhování, respektive na založení nového blogu asi jiný názor.
    A víš co se říká?
    „Jak chtěj Vaši, našim to je jedno.“
    No, jedno nám to samozřejmě není, najdeme si tě všude. Jestli to bude Brut, nebo Babička, nebo Rentiérka, nebo něco dalšího………..u Tebe je příjemné počteníčko. 🙂

    • Máš pravdu, Pavle, ale zajímala mě reakce ostatních. Je fakt, že bych s vizáží blogu změnila i obsah (chacha ještě moc nevím jak), zkrátka byla by to úplně jiná „voda“. 🙂

  7. Ale ale Naďenko, snad bys nám neutekla?? Pravdu díš, když díš, že všechno už tu bylo, já tu doma mám sbírku blogů (sloupků) Karla Čapka, z Lidových novin, jedna vyšla pod názvem SLOUPKOVÝ AMBIT a druhá NA BŘEHU DNŮ. Ty blogy byly psány od roku 1917 do roku 1938. A je zajímavé že problémy české společnosti byly na vlas stejné jako dnes. Ano, vše už tu bylo napsáno. Ale jde tu o jedno: JAK?
    A v tom máš Naďo neskutečný talent. Piš tedy dál to, co už bylo napsáno, rád to budu číst. Tak DO TOHO!!

    • * Honzo, tys mě tak potěšil, jsi moc milý, takto mně lichotit, achich achich, nepřeháněj … a nebo přeháněj, kráásně se to čte!

  8. Naďo, co je „úplně jiná voda?“ Pro jednoho může být teplá, pro druhého zase studená. Někomu se může zdát příliš dravá, jiný ji na kajaku hravě sjede a ještě si bude libovat. Mně se Tvůj blog líbí, ale když chceš skočit do jiných hlubin, kdo by Ti bránil? Plavat umíš, a věřím, že ti věrní budou Tvé snahy v nové sféře se zájmem pozorovat. Já osobně nevím co máš v plánu, a proto si nejdřív v té nové vodě musím smočit palec u nohy.

  9. Jarko, to je to, mám jen cuky, jaká vyjde nová voda ještě nevím a zda-li. Zde jsem ve vodě klidné, hladina jak volej, tak přemýšlím o nějaké bystřině 🙂 Uvidíme 🙂

  10. Při psaní, myslím, nejde ani tak o obsah jako o způsob. Třeba jen kolik už toho bylo napsaného o lásce a znamená to snad, že bychom měli přestat? 🙂

    Občas mám pocit, že jen dostatečně dlouhým opakováním podobného lze dosáhnout kvalitativní změny. Nejsem proto velkým zastáncem častějších změn, pokud samozřejmě nejsou spojené se zásadní tématickou inovací. Pro mne je vrcholem potenciální změna designu, ke které se odhodlávám už řadu měsíců a – jak zpívají bratři Ebenové: „…ono ne a ne a ne!!“ :-). Ale tohle každý vidí jinak a někoho naopak každá taková změna pořádným způsobem nakopne k novým tvůrčím počinům. Takže neporadím :-). Ale navštěvovat budu rád kdekoli.

  11. Nemeň. Nie forma je dôležitá, ale obsah, hovorili už Marx s Engelsom.
    Mne sa nepáči ani to, keď redizajnujú noviny, vždy sa mi to zdá zbytočné, ako nejaký pokus o záchranu. Keby stále nemenili v 90. rokoch Mladý Svět, ešte mohol vychádzať.:-)

      • Nové činy nejsou vždy to nejlepší! Poslední dobou, co je nové, stojí za belu – i když to platí na padesát procent, pořád je tu půlka, která je opravdu lepší.
        Někdy se opravdu dějí nesmyslné změny.

  12. Děkuji vám všem za vaše názory. Člověk se někdy potřebuje zastavit, poodstoupit a říci si co dál. Je fajn, když se na jeho uvažování podílí i lidé, kteří mu řeknou svůj názor tak, jak si to myslí.
    Ještě jednou vám děkuji, nechám si všechno projít hlavou.

  13. Dostavila jsem se pozdě, omluvou mi budiž velká zaneprázdněnost (nebo si mám rychle něco vymyslet jako poškolák :-)?
    Já bych neměnila, držím se hesla „Neopouštěj staré věci pro nové“ z písničky Svěráka a Uhlíře.

  14. Já se řadím mezi staromilce a vždy si říkám, že každá změna by měla vést k lepšímu. Na tento blog občas zavítám a musím říci, že se mi líbí.
    Takže tento blog je DOBRÝ.
    Bude ten nový LEPŠÍ?

    P.S. Zaujala mě druhá fotografie, ve svém mládí jsem také pracovala u Montovaných staveb. (1974 – 1976)

      • Dělala jsem na závodě 3, pracovala jsem tu jako účetní. Původně jsme sídlili v Ďáblicích a potom jsme všichni přesídlili na Lhotku. Ono těch závodů byla spousta, jsem pěkný „Matěj“. 🙂

  15. Já nemám moc ráda změny a líbí se mi u Tebe. Přijde mi, že zde probíráš neotřelá témata, dozvám se třeba leccos pro mě nového z dob minulých:). Pokud by ses rozhodla pro nový blog, ráda zavítám i tam:).

  16. Dobrý večer Naďo.
    Administrace ???, nevím co to je a je mě to fuk. Ale jedno vím přesně že jsem skoro dva roky hledala to co jsem tady našla, řád a system, lidé s podobnými zájmy se najdou a popovídají si, skákala jsem s tématu ta téma, zadávala neustále do vyhledávače, Čech, Češka Český, prostě mě nevyhovovala obrázková a jednoslovná komunikace i když jsem ve světě našla mnoho přátel s kterými běží jakýsi rozhovor na úrovni mailů, oni to dělají aby na svém blogu neztratili formu, překládání je složité a porozumění ještě složitější, čtu postupně vaše starší věci a obrazně tluču hlavou o stůl, jak je možné že jsem to nedokázala najít dříve, za ty dva měsíce co jsem na wordpress se neustále snažím tomu dát nějakou formu, abych si mohla popovídat s lidmi, postupně čtu různé blogy o kterých jsem neměla ani ponětí, na některých najdu tu mnou dlouho hledanou komunikaci, na některých se ujal system jednoslovných rozhovorů, jako na četu. Zůstaňme prosím těmi ukecanými Čechy kteří umí vyprávět příběhy o tom co zrovna žijí. Děkuji vám Naďo.

  17. Naďo, nech to tady. Podívej se na návštěvnost. Jestli toužíš něco vyzkoušet, tak si postav svůj web. Jestli máš účet na google ( například používáš službu Picasa) můžeš si to zkusit. Je tam celá řada možností a jednoduchá tvorba. A můžeš si postavit webů kolik chceš, např. podle Tvých zájmových oblastí.Když budeš potřebovat, rád pomohu. A hlavně vyhledávací roboti Googlu Tě vždycky najdou. Přeji Ti abys na něco zajímavého kápla.

    • Jardo, dobrý nápad o něco se pokusím a ráda využiju tvoji nabídku, když si s něčím nebudu vědět rady, tak se na tebe obrátím. Díky!

  18. Naděnko, já bych to taky nechala, jak to je. Přece nejde o to, kam píšeš, ale co a jak. A tvoje články jsou zajímavé, vtipné, pobaví, přimějí k zamyšlení. Přimlouvám se, abys zůstala při starém.

  19. Jsem moc ráda, že jsem se s vámi všemi poradila. Mou touhu něco změnit jsem provedla jen částečně a to změnou záhlaví, pozadí a pozměněným názvem, protože tak moc vlastně v současné době o deník už nejde. Mé články budou reakcí na události kolem mne, co se mi přihodilo, nostalgické vzpomínání apod.

    ještě jednou všem moc děkuji.

  20. Nadi, já mám u tebe opět absenci a hned taková diskuze! Ze zkušenosti vím, že se nakonec stejně rozhodneš podle sebe. Mě se u tebe líbí. Při nějaké radikální změně, hrozí, že přijdeš o část stávajících čtenářů, stejně to napsala i Janah. Přeji ti hodně úspěchů a ať se rozhodneš jakkoliv, já si tě najdu.

  21. Heleno, Vendy, jsem trochu v rozpacích, že jste si nevšimly částečné změny vzhledu a názvu, i když jsem to ve svém posledním komentáři napsala. Napsala jsem tam, jak jsem se rozhodla, možná ne moc jasně. Zkrátka všechno zůstane při starém jen se změnou záhlaví, pozadí a názvu. 🙂

    • Nadi, rentiérky jsem si všimla, navíc jsi o tom psala. Myslím, že máš jiné pozadí ve stylu dřeva, vypadá to moc hezky. Ale já se soustředím spíš na obsah, a musím přiznat , že jsem opravdu příšerný pozorovatel. Jako ilustraci ti uvedu příklad – všimla jsem si tento týden, že naše pošťačka jde vybírat poštovní schránku, která je umístěna u obchodu. A nadšena, jakou tu máme novinku, že nemusím letět s dopisem až na poštu 5 km daleko, jsem se ptala, jak dlouho tam ta schránka je.
      A víš co mi řekla?
      Čtyři roky!!!

      Takže se nediv, že jsem si něčeho nevšimla. 🙂
      Někdy musím poodstoupit o hoooodně velký kus…. 🙂

  22. Já bych to nezvdávala, s takovou čtenářskou obcí je zřejmé, že tenhle blog čtou lidé rádi, tak proč utíkat jinam. Na druhou stranu rozumím tomu rozpoložení, co psát dál. Někdy mě to taky bere, zvlášť, když se dějí věci jako v Japonsku nebo s Kadáfím, nejsem schopná psát nic, protože se mi zdají ostatní témata malicherná … Tak držím palce a pokud inovace, tak proč ne tady? 🙂

Zanechat Odpověď

