Výbuch nastal přesně v pondělí

Čím jsem starší, tím více si užívám jaro. Kdysi dávno pro mě jaro znamenalo jen předstupeň léta, které jsem dychtivě vyhlížela. Teď dychtivě vyhlížím jaro, užívám si kvetoucích keřů a stromů, o kytkách nemluvě. Ten zázrak  jara daleko víc prožívám než tehdy, kdy to pro mě byla samozřejmost -“No a co, co ty lidi na tom maj, rozplývat se nad rozkvetlými stromy, zelenou trávou a nějakýma kytkama”. Já měla jen starost, co si koupím nového na sebe, že se shodí těžké kabáty a vyhlížela jsem slunce, nové modely plavek a těšila se na léto.

Dnes už se na léto příliš netěším, vedro ani slunce už nejsou nic pro mě, stín je můj kamarád, ale ráda vzpomínám na koupání na plovce, v rybníku a opékání na slunci. Kolem mě voněly opalovací krémy, vajíčka na tvrdo, řízky, šustily pytlíky se sušenkama a bonbónama, protože u vody, to je stará vesta, u vody vyhládne. Večer jsem doma v koupelně sledovala o kolik jsem hnědší než včera a taky stupeň spálenosti. Každé léto, když jsem na sluníčko vystrčila bledé tělo, spáleninám jsem se nevyhnula. Časem se to srovnalo a tělo k mé spokojenosti, hnědlo. Podzim byl otravný, protože končilo mé zamilované období léta.

Dnes se naopak na podzim těším, obzvláště na babí léto, nakonec svůj k svému. Barevnost přírody je v té době nejsytější a nejomamnější, počasí je stálejší a nebývají taková vedra, i když je pravda, že se i vedro někdy dostaví.

Ale teď je jaro, jaro vybuchuje všemi barvami a bude se chovat až do léta, jako malé dítě. Hned bude plakat dešťovými slzami, hned se bude slunečně smát, někdy to obé pomíchá, někdy se bude bouřkově vztekat, jindy zas mrazivě vzdorovat a bude také utíkat s větrem o závod. Kolik asi jar nám ještě zbývá?

Obraz046 Obraz047

žlutý a bílý výbuch

Fotografie: Já, mobilem, malinko doupravené

24 thoughts on “Výbuch nastal přesně v pondělí

  1. Začalo to tak optimisticky a ako smutne to skončilo.:-(
    Tie dni pri vode s opaľovacími krémami (najdrahší, čo naši kúpili, bola Nivea s extraktom z orechových listov, po ktorej sme boli opálení tak trochu do oranžova), na starej deke a s malinovkou v umelohmotnej fľaši so širokým hrdlom mali svoju nezameniteľnú vôňu. A večer pri zrkadle som sa obdivovala aj ja. Porovnávali sme si navzájom telá, koho najviac chytilo, o nejakej ozónovej diere netušiac…

  2. Já mám ráda zlatý déšť, ten skutečný moc nemusím.
    I když, někdy je to příjemné, hlavně když jsem doma, nemusím ven a jen koukám, jak kapky tlučou do země a odskakují.
    Zlatý déšť na tvé fotce mi připomíná spíš zlatý vodotrysk…
    Nádherné fotky, taky se těším přesně na ten květinový gejzír, svěže zelenou jarní trávu a listy, jarní silný vzdoušek, pampelišek jako kvítí, a příjemných teplých dnů.
    Léto mám ráda též, ale vedra jsou opravdu úmorná, hlavně v posledních několika letech.
    A podzim, když se vydaří, to je paráda! Ten se předvádí! Maluje a maluje hřejivými tóny…

  3. Všechna roční období jsou krásná. Nemám ráda přechod ze zimy do jara a z podzimu do zimy. To je to období, kdy stromy straší holými větvemi a je vlhké černo. Ale stejně jako se těším na první sníh, se na jaře těším na zeleň, kytičky a rozkvetlé stromy. 😀 V létě se koupat chodíme, ale už mě to tak nebere a musím se přiznat, že večer chodím domů zmordovaná, jak kdybych se neválela na dece, ale složila 10q uhlí. 😀 V tropech bych žít určitě nemohla. 😀

  4. Ty výbuchy se Ti opravdu povedly! A já si přihřeji svoji polívčičku: náš zlatý déšť (u paneláčku), který už roky nebyl zlatý, neb byl seřezán na mrť těsně před květem, jsem letos alespoň částečně uhájila. Ze čtyř keřů byl jeden opět seřezán, jeden hodně ořezán a dva ořezány silně, ale část větví ponechána (cca 30 cm), takže alespoň trochu zlatí! Hurá!!!

  5. Naďo, ty mi mluvíš z duše. Já bych to ale tak hezky nenapsala jako ty. Jen se moc neptám, kolik jar mi ještě zbývá. To by mě depka neopustila. 😀

  6. I když je na jaře skoro nejvíc práce na zahradě, stejně ho mám nejraději.Jarní děště jsou blahodárné, vše po nich jen pookřeje. Vedra v létě moc nemusím, také můj kamarád je potom stín.Týjo, takhle to u nás ještě nekvete. 😦

  7. Krásně jsi to, Naďo, vystihla. Také mám ráda nejvíc jaro a podzim. Kdysi jsem milovala léto a jak roky přibývají, tak se před ním schovávám. V našem domě je v létě perfektní chládek. Vyvolala jsi ve mně vzpomínku na povalování u řeky na staré dece a na plavací kola, které byly v té době z gumy, na svačinu, takovou, jak píšeš a na ty opalovací krémy, které tenkrát byly asi jen dva……Proč bychom si nezavzpomínali?

  8. Á, povalování se na slunci a kontrolování hnědnutí kůže mě nikdy moc nebavilo. Nemám ráda moc velké horko, když sluníčko pálí a člověk se nemůže nikam schovat. Jaro a podzim jsou daleko krásnější. A barevnější. A voňavější :-D.

    • Povalování na slunci mě velmi těšilo, když jsem vylezla z vody, hezky schlazená a slunce se opřelo do vysoušení kapek a plavek na mém těle … bylo to senzační 🙂

  9. Tak já taky připojím svoje.. Z příchodu jara (toho bujného rozpuku listů, pupenů a květů) mívá radost kdekdo, i já. Spíš měl jsem, míval.. taky jsem tou dobou rok co rok chodíval s chutí do ZOO a slibuju si to zopakovat i nadále (.. od velké vody v r.2002 jsem to stačil absolvovat zatím jen jedenkrát..). Taky se u mne před časem dostavilo období, kdy se mi při tom krásným výbuchu – „ejhle, další jaro!..“ začala vtírat myšlenka – kolik asi těch jar ještě tak mohu očekávat(?).. a k tomu – že ať jich je třeba ještě „dosti“, uteče to jako nic při tom relativně se zrychlujícím běhu času a jeho vnímání. Jako když nás, tehdy mlaďochy třicátníky, pobavila naše kolegyně důchodkyně doznáním, že stojan pod vánoční stromek pro příští vánoce ukládá už jenom pod postel, než aby stálo za to ho odnést do komory.. S tím překotným střídáním ročních období jsem se už nějak smířil a tak to jarolétopodzimzimu beru průběžně jako čas hodný zaradování se hned zrána, to když se ještě vzbudím, vstanu a ejhle, když mě ani nic nikde toho dne zrovna nebolí, což se i stává.. tak asi tak.. a patří se k tomu pozitivní smajlík!

Zanechat Odpověď

