Další Cibulka

Na tento rok mám nový Cibulkův kalendář. Tento týden se s různými výročí roztrhl pytel. Výročí narození má v neděli Jan Alfréd Holman, scénárista a režisér, o kterém jsem neměla ani potuchy. Podle krátké informace měl určitě zajímavý život – viz foto kalendáře.

Ve středu, mimo toho, že mám zaplatit telefon, má výročí úmrtí můj oblíbený herec Rudolf Hrušínský a ve čtvrtek můj krajan (Choceň je kousek od Vysokého Mýta a přesedá se tam odjakživa na mašinku do Mejta) Ladislav Boháč má výročí narození. Boháč byl určitě výborný herec, i když se pak dal na politiku, ale to já neřeším. Poprvé si s ním ve filmu „Madla zpívá Evropě“ zahrála i malá Jiřinka Bohdalová v krásných kytičkovaných šatičkách. Knížku, kterou o sobě napsal mám doma a je velmi zajímavá, protože nepíše jen o sobě.

O obou hercích netřeba nějakých velkých komentářů. Na internetu je jich dost, nakonec i fotografií, ale to jsem neodolala a pár jsem jich vybrala.

 

This slideshow requires JavaScript.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

23 thoughts on “Další Cibulka

  1. Mám stejný kalendář. Už několikátý rok. Moc se mi líbí. Je spíš pro pamětníky, mladší herci tam nejsou. Někdy tam jsou zajímavé, málo uveřejňované, fotografie z filmů.

  2. Panečku, pan Boháč, to byl elegán. Jeho role byly příjemné. O panu Hrušínském ani nemluvím, toho jsem miloval. Jeho Švejk je parádní.
    Složenku na telefon čekám každou chvilku. 😦
    A z Chocně určitě myslíš Ladislava Kořínka alias Broma. To byl uhrančivý pohled.

  3. Ten Cibulkův kalendář je opravdu moc prima, musí být zajímavé v něm listovat a číst si. Takové kalendáře, se jako staré nevyhazují, ale schovávají. 🙂 Pana Hrušínského jsem měla ráda jako herce i člověka a teď se mi moc líbí jeho syn Rudolf, když hrál v Ulici ve dvojici s „Miriam“ byl to doslova, herecký koncert. 😀

  4. Pan Štěpánek a potom další generace PÁNŮ herců a hereček, to byla elita herectví. Vždy, když je vidím a vzpomínám na jejich umění, tak přirozené, neubráním se srovnávání a posuzování dnešních mladých, dnes ještě malých herců, kdo z nich asi jednou doroste do jejich velikosti a charakternosti, a jestli ta další generace je bude milovat a odpouštět i ty malé prohřešky, tak jako jsme my milovali tu minulou.

  5. Takový kalendář není vůbec k zahození, ovšem u nás by nemohl existovat, snad jedině nástenný a na ten se moc věcí napsat nedá.
    Já mám a používám diář, mám ho teda hlavně kvůli práci, ale občas si tam zapíšu i nějaký limit, co mám objednat, kdy a kam zavolat…
    Děkuji za připomenutí báječného Rudolfa Hrušínského, toho herce jsem kdysi nesnášela, vadilo mi, jak se díval, jak mluvil, jak se choval – a na to, že je úžasný herec, jsem přišla až mnohem později, v dospělosti.
    (Belmonda jsem taky ocenila až ve třiceti… :-))
    Nojo, člověk se mění a jeho pohled na svět taky.
    To mi teď připomnělo jednoho z mých prvních lásek, ten pitomec tvrdil, že zůstane stejný, a nic a nikdo ho nezmění.
    Občas si na jeho slova vzpomenu a musím se smát…
    Děkuji také za pěkné připomenutí obrazem…

  6. Děkuji vám všem, že jste se mnou vzpomněli báječných herců. Jak píše Anna, jestlipak někdo z mladých herců dospěje do jejich kvalit a umění? Nevím, ale spíše se mi zdá, že máme nadějné herečky než herce. Až na pana Ivana Trojana, ten je prostě úžasný.
    Válečná a poválečná generace herců vymřela a vymírá. Nevím, jak by se stavěla k nekonečným seriálům, které se příliš hereckým uměním nezabývají. Samozřejmě i výjimky se najdou, jako připomněla Jarka.

  7. Mám ráda všechnu tu starou gardu, na kterou se v kalendáři vzpomíná. Jako holka jsem „sbírala herce“, do sešitu s tvrdými deskami jsme lepily (myslím, že jen holky) portréty herců, nebo záběry z filmů, podle toho, co jsme kde našly v nějakém časopise. Obdivuji Aleše Cibulku, který při svém mládí už napsal o hereckých legendách pár knih a díky za jeho kalendáře. Určitě si jeden pro příští rok pořídím (jestli opět vyjde).

  8. Cibulkův kalendář. To je asi něco, co už vznikalo po roce 68. Já jsem jenom něco slyšel o Cibulkových seznamech, ale to je asi něco úplně jiného.
    Ad vocem – čeští herci. Mezi mé favority rozhodně patří pan Rudolf Hrušínský starší. To je totiž herec (dle mého názoru), který je schopen hrát mnoho různých charakterů, je to herec, který nehraje stále jen sám sebe, jako na př. Bolek Polívka a Josef Bek (o mrtvých jen dobře). které živelně nesnáším. Z nějakého důvodu mi nikdy neimponovala Jiřina Bohdalová. Ale teď jsem asi píchnul do vosího hnízda a schytám to od jejích obdivovatelů. Je to ale jenom můj vkus. Dana Medřická, Vlasta Matulová, Karel Hoger, Zdeněk Štěpánek, takoví už se nerodí. Ale raději končím, zabředl jsem do nebezpečných vod…..

  9. Myslím Heleno B, že teď vychází každý rok asi doplňované a taky A.C. vydal kalendář s televizními hvězdami a pořady, ten nemám, jen jsem ho zahlédla v krámě.

    Honzo, Aleš Cibulka opravdu není totožný s Petrem Cibulkou a jeho seznamy. Aleš napsal dvě krásné knihy o Nataše Gollové (obě mám) http://cs.wikipedia.org/wiki/Aleš_Cibulka

    Bek mi nevadil, ale Polívku jako herce taky nemusím, ale jako mim je skvělý. Dana Medřická byla jedinečná herečka i jako člověk. Každý má jiný vkus a svobodně se může projevit, vosí hnízdo tady u mě není. Je mi záhadou, že píšeš, Honzo, o Hrušínským v přítomném čase. 🙂

    • Ten Hrušínský v přítomném čase je chyba člověka, kterému už čeština začíná dělat potíže. Omlouvám se.
      BTW četla jsi biografii Karla Hogera „Faustovské srdce KH“? Moc pěkné úvahy.

  10. Honzo, neomlouvej se jen mi to přišlo divný. Mám hodně životopisných knížek herců, i toho Högera. Moc se mi líbil Jan Pivec, nakonec i Ladislav Pešek. Knížka o Daně Medřické je také velmi povedená, však se na ní podílel i její synek.

  11. Já tu mám taky několik životopisů různých herců, nedávno jsem tu měl půjčenou knihu o Nataše Gollové, Adině mandlové a Lídě Baarové. Autora jsem zapoměl. Mám tu velice vtipně psané vzpomínky Vlastimila Brodského „Dr(o)bečky z půjčovny duší“ Brodský byl vtipný a nadaný člověk, leč jako herce jsem ho též moc nebral. V jeho Babím létě a Utopím si ho sám hrál tak nějak stejně.

    • Taky mám Dr(ob)ečky, Dneska už se tomu směji i o Lídě Baarové. Ten Bróďa: Viděl jsi film Bílá paní? Nebo Rozmarné léto? Možná se mu všechny filmy až tak nepovedly. Myslím, že Babí léto ani Utopím si ho sám jsem neviděla.

  12. V Chocni tuším přestupovala moje babička s dědou, když jezdili do školy z Třebové do Mýta:) Hrušinského jsem teď viděla ve filmu Sardinky, jako vždy byl skvělý 🙂

  13. Postava prchá od pole….
    “ ukradl pytel cibule “ !
    … ozývají se výkřiky :

    “ chodí sem jak do trafiky “ !
    zaznívá pokřik farmáře

    “ jenomže nyní…. na jaře ?
    ještě tu není cibule ….
    chyťte jej ! ….. odjel nám na kole !

    Nezjistím více, kdo to byl “ !
    … řve zemědělec Domabyll
    “ ani nevím, co ukradl “ !

    …. takový vztek ho popadl,
    že buší hlavou do země !

    …. les blízko šumí tajemně !

  14. Jdu pozdě, já vím. Sbírala jsem od svých patnácti do takových padesáti vše o hercích, režisérech, filmech. Stálo mě to mnoho času, peněz i nervů (nejdřív to neradi viděli moji rodiče, pak manžel). A náhle, ze dne na den, jsem s tím přestala. Velmi rozsáhlý archiv jsem darovala, což mě nemrzí, ale mohla jsem si vybrat ty spousty kvalitních fotografií s popisem, což mě mrzí :-). Také jsem měla mnoho původních plakátů (což by se dalo možná i zpeněžit) a starých časopisů z předválečných let …
    Ale k Tvému kalendáři. Toho herce Holmana si také nepamatuji, ale zaujal mne Týnec nad Labem. Tam jsem se poprvé na Silvestra v roce 1968 z nešťastné lásky opila :-).

    • Jo, Mirko, někdy to tak bývá. Já jsem svého času (hóóódně dávno) sbírala obaly od laků na vlasy a jednoho dne jsem svoji sbírku vzala a hodila do popelnice 🙂

Zanechat Odpověď

