Zákeřná reklama

Je to už dávno, co lékařský svět klade důraz na znalost nejpodrobnější rodinné anamnézy (rodinná anamnéza – zdravotní stav rodičů, sourozenců a dětí – zaměření na dědičné a infekční choroby). Já to docela podceňuji, pořádně nevím na co moji předkové stonali a na co zemřeli, což nemusí být totožné.

V poslední době se dají v jakémkoliv věku provést (placené) genetické testy, na jejichž podkladu lze zjistit, jaká nemoc, postižení a jiné zatížení může ohrožovat současnou i budoucí generaci. Velice přehledně je v článku, na nějž níže odkazuji, specifikováno, jak, proč, spolehlivost zjištění, i s důsledky zjištěných informací působících na testované i jejich rodinné příslušníky. Já jsem pro, vždycky hledět pravdě do očí, ať je jakákoliv, i když reakce na ni je nepředvídatelná, pozná se až vypjatá situace nastane.

Mnohdy je člověk přesvědčen, že jeho přímý předek zemřel na jistou nemoc a neví, že měl chudák předek ještě jiné onemocnění, neméně závažné, než na které zemřel, jako je třeba rakovina prostaty. Člověk pak podceňuje různé příznaky a přikládá je věku, věří reklamě, že když si pořídí určitý potravní doplněk (lék), že ty příznaky zažehná a bude dobře. Jenže ne u všech je to tak.  Čím déle se takový člověk  “léčí” sám, tím hůře a to až osudově.  Zde právě hraje roli i rodinná anamnéza, ale  samozřejmě není samospasitelná.

Hlas lékaře:  „Všichni muži nad 50 let by měli vyhledat lékaře, pokud mají příznaky zvětšení prostaty (problémy s močením, časté chození na záchod v noci, přerušované močení atd). Nezhoubné zvětšení prostaty samo o sobě nijak vážné nebývá, ale rakovinu prostaty jen podle příznaků nikdy zcela vyloučit nemůžeme.“

Nesnáším reklamu na Prostenal. Na počátku, či konci reklamy by mělo zaznít, že jakmile muž ucítí nějaké urologické problémy, že by měl nejdříve navštívit lékaře a teprve po poradě s ním, propagovaný prostředek užívat.

Tento článek není brojením proti reklamám, ani reklamou na genetické testy, ale jen lehké upozornění na to, že je někdy reklama pěkně  zákeřná.

Zde stránka o genetických testech-klik.

Zde reklama:

Obrázek vypůjčen z internetu.

Reklamy
Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

29 thoughts on “Zákeřná reklama

  1. Jo reklama. Divím se vám v Čechách, že dost „skáčete“ na to, co reklama nablábolí. Mně vyléčila propaganda komunismu na tolik, že žádné reklamě ZÁSADNĚ nevěřím, ať říká co chce. Ještě jsem se v životě nesetkal s reklamou, která by byla vtipná a něco sdělila. Když koupím nějakou elektronickou pitomost, ptám se prodavče, neměl li by náhodou návod k použití. „najděte si to na netu“ odvece prodavač. Tedy se vrhnu na net a tam zjistím, že mi nic o návodu neřekne kromě reklamy, jaké další elektronické pitominy bych měl koupit, beze kterých je život doslova nesnesitelný. Ale ještě než jsme zrušili televizi jsem ty reklamy miloval. Při reklamě jsem mohl jít na toaletu aniž bych přišel o to, co se v tom ři kterém filmu dělo, mohl jsem se třeba oholit či si připravit svačinu na druhý den do práce. Ale některé reklamy mně vrací do dětských let, na které tak rád nostalgicky vzpomínám: „PALABA, baterka pro domácnost i obchod“ „PILNÁČKŮV OHOL“ pro muže každého věku“ „Uzeniny Beránek“ „LIDKA, čokoláda Koukol a Michera“ „Mýdlo HELLADA, ANNO, ŠOTEK, HELLAX, KLIKOL, KAČKA“ a mnoho jiných. Tyto reklamy totiž neřvaly, nevnucovaly se, jen dávaly na vědomí, „Jsme tady“

    • Honzo, trefil jsi hřebíček na hlavičku svojí poslední větou. Nějaké vtipné reklamy určitě jsou, ale já si tedy nemůžu na žádnou vzpomenout … 🙂

    • Vtipné reklamy taky existují! Třeba „falešní sobi“. Pak si ještě vybavuji reklamu, kde se dohadovali na česko-slovenském pohraničí a měli u toho tlumočníka, který tlumočil z češtiny do slovenštiny a naopak. To bylo krátce po rozdělení Československa… Ale o jaký výrobek šlo, to už si nevzpomenu… Vtipnou reklamu jsem viděla i na jakési auto, tam byl zase malý kluk, který si hrál na Temného pána z Hvězdných válek (Darth Vader?)…
      Vtipné reklamy existují, jen je jich málo.

      • P.S. – ještě k těm falešným sobům – to byla tak dobrá reklama, že se z ní začal dělat parodie na všechno. Od přidání peněz, přes ubrání platu a zrušení dovolených…

  2. Já dnes milá Naďo, jako nějaký intuitivní souzvuk, napsala něco podobného jako ty, nesnáším reklamu, všeobecně. dokonce začínám nesnášet, televizi jako takovou, dívala jsem se na ni vždy jen selektivně, ale poslední dobou ve mě vyvolává, více nepříjemných pocitů nežli těch kladných, lidé kteří uvěří klamavým pocitům z reklamních nadějí, mohou těžce doplatit na bezohlednost takového konání a nejvíce na to doplácejí mladé nezkušené duše a staří lidé, dokonce jsem slyšela vyjádřit se lékárnici v tom smyslu že staří lidé neváhají za tyto nesmysly vyhodit nemalé prostředky v naději, že se zlepší jejich systémem zanedbané zdraví, což by někdo kompetentní měl začít konečně řešit a rozlišit tak klamavou reklamu od té slušnější, nedá se říci slušné, neb si myslím své o všech…..Žádnou nepovažuji za nežalovatelnou !!!

  3. Reklama mě slouží jen k tomu, abych si stejně jako Honza z Kanady v klidu došla na WC, nebo uvařila čaj a na Nově jsou tak dlouhé, že se dokonce stihnu večer i vysprchovat. 😀 Všechny ty „léčivé“ potravinové doplňky, dokážou tak akorát tahat peníze z kapes, jejich skutečné účinky, jsou mnohdy víc než sporné. 😦

  4. Vtipná reklama je s tím děvčátkem a divočákem („Nemusíš, já už ho vidím“), zasmála jsem se i při té se Čtvrtníčkem s psími „soby“ (Já říkám ne“); prostě pár dobrých kousků se najde. Osobně úplně fyzicky nesnáším tu reklamu na rádio Impuls, jak si vyměňují ty úsměvy! Ale! Jako u jediné si pamatuji, na co ta reklama je; u těch předešlých už jen tuším, že mohly být na nějakého operátora :-).

  5. Bez reklam by to přece nešlo!
    (lékařská věda dosáhla takového pokroku, že nikdo na světě už není zdravej! – řekl věhlasný lékař A.H!) Já teda, ne, že bych jim ty reklamy baštil, ale spásné Omegy, Biloby i Kvéčka příležitostně taky spásávám. Není nad rozum zvaný selský a jak se to říká o té naději..

  6. Ano, reklama je opravdu dobrá věc, jako přestávka, tady ve Švédsku jsou ve filmech tak dlouhé, že stihnu vyvenčit, psa, uvařit si čaj a ještě se osprchovat! V Čechách pak mám problém, že se k filmu vracím strašně pozdě a při sledování pořadu na ČT hrozně trpím 😀

    Ale tys tím chtěla asi říct něco jiného, a částečně máš pravdu, i když zase na druhou stranu – já jsem se ve zdravotnictví nějakou dobu pohybovala a vím, že se poměrně často léčí „do zásoby“ nebo „pro jistotou“, obzvlášť když doktor příliš nevyniká v diagnostice.

  7. O genetických testech jsem zatím neuvažoval. Ale nebude to špatná věc. Já mám myslím docela dobře zmapovány neduhy a různé potíže mých předků, jistě to však nebude dokonalé. Reklama? Jsem televizní barbar a v poslední době jsem měl televizi puštěnou myslím naposledy minulou středu. Potřebné zprávy si najdu na internetu a vynechávám „drsné“ trháky, kterými neustále krmí diváka naše komerční televize. Že bych se snažil vidět svět jen v růžových barvách? To určitě ne. Ale co slyším denně, tak to jsou rozhlasové reklamy, neb mám v práci puštěné rádio. A že jich tam také je!!! Jen si je vyslechnu, nebo jedním uchem tam, druhým ven a neběžím hned koupit právě doporučený výrobek či zaručený a jediný fungující preparát. 😉

  8. V reklamě mám velké mezery, většinou ani nevím, o čem je řeč. Chvilku reklamy mezi filmem využívám k uvaření čaje, dojdu si na WC, , popřípadě si dám sprchu. K filmu se vracím až po skončení reklamy. Na věci si vytvářím svůj názor podle vlastních zkušeností a určitě by mě reklama neovlivnila.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s