Jedu nakupovat

samka

a vůbec nevím co mám koupit. Kdysi jsem vařila pro 4 lidi, z toho dva mužský, takže s většími hrnci. Pak si děti obstaraly své rodiny a tak jsem vařila pro dva lidi, s hrnci menšími. Nákup jsem hlavně podřizovala mužskýmu, protože jako diabetik pořád musel něco jíst a to sice jídlo kvalitní a tím pádem i dražší. V poslední době se živím sama (opět nemocniční pobyt) a vůbec to neumím.

Nějak nemám na nic chuť a na vaření už vůbec ne. Neumím  uvařit jednu porci, neumím to odhadnout. Flikovala jsem to pizzama, omeletama, bramborama s cibulkou nebo jen polévkama ze sáčku, párkama, lančmítama, těstovinama s kečupem a pod.

Včera jsem uviděla květák, i jsem se rozhodla, že si přeci jen něco uvařím a tak vznikl květákový mozeček s bramborem. Ale navařila jsem toho jak pro regiment vojáků. Co já mám vlastně dnes kupovat, když je den velkého nákupu? Co si tak kupují osamělí lidé, jako jsem momentálně já, a taky tak trochu líní vařit?

A tak jsem tady u vás na radu, jestli víte čím a jak se živí single. 🙂

samka4

Obrázky vypůjčené z internetu.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

25 thoughts on “Jedu nakupovat

  1. No, to Vám nezávidím. Tiež nemám chuť variť, keď rodinka nie je doma, lebo nerada jem nejaké jedlo viac ako dva krát – raz na obed, potom na večeru na druhý deň. Možno by čiastnočným riešením mohlo byť mrazenie ostatných porcií, ale to sa na každé jedlo nehodí, však. Tak nech sa Vám Váš spolustrávnik čoskoro vráti.

  2. Tady je každá rada drahá. Vařím pro dva a taky mi to moc nejde. Udělám guláš, je na dva dny, upeču kuře, je to v bleděmodrém. Říkám si, že kdybych byla sama, tak bych vůbec nevařila, ale ono to taky nejde, člověk potřebuje aspoň jednou za čas, pořádné jídlo do žaludku. Rychlovky z pytlíku, nebo kakao s vánočkou, nejde jíst každý den. Tož, to jsem ti vůbec naporadila.

  3. Nado, vareni pro jrdnoho je opravdu tezke. My jsme doma dva a tak je to skoro to same. My to resime tak, ze navarime trochu vic, treba nekolik sisek sekane a rozdelime je na nekolik porci. Dame do mrazaku a postupne vyndavame. Vsechno maso, ryby rozrezeme na porce a zase sup s tim do mrazaku. Pravda je, ze uvarene a ohrivane jidlo neni nejzdravejsi forma vareni, ale varit pro jrdnoho je velice drahe. Jinak delame jednoducha jidla „na vidlicku“ a treba si udelame jenom michany salat z mnoha druhu zeleniny. Co zbyde se da do lednicy a sni se druhy den, pokud to jde.
    Doufame, ze se z toho manzel dostane. Drzime vam palce.

  4. Je mi to jasné, pro jednoho vařit je těžké, ono to snad ani nejde. Moje maminka je leta sama a vaří si na 2 dny s tím, že to jí ob den. Teď už skoro nevidí, tak bude muset jíst obědy donášené odněkud z jídelny. Možná by to bylo zatím i pro tebe na nějaký čas, než budete zase dva, řešení. Nemáš možnost si někam dojít na jídlo nebo pro jídlo? Brzké uzdravení manželovi!

  5. Děkuji za nápady, všechno proberu horem dolem, to mrazení mě nějak nenapadlo, já jsem to nikdy moc nepraktikovala, protože to zmrazený, uvařený jídlo vypadalo trochu odpudivě, samozřejmě po rozmrazení bylo dobré, ale při pohledu do mrazničky to nějak nikdo nechtěl :-).
    Tak dneska mám bílou klobásku a ještě ji budu mít na zítra k tomu květákovi 🙂
    Chodit pro jídlo mě nebaví, myslím si, až bude hůř 🙂
    S mužem to zatím moc dobré není.

  6. Další do řady, který neporadí, neb neví. Jsem sice jak se říká single, ale v domácnosti nee. Jako maminčin mazánek si nechám vyvařovat maminkou. Teď to je samozřejmě myšleno s nadsázkou. Také nevím jak vařit pouze pro jednoho, přifařím se vždy k našim, takže mamka vaří pro tři. Byl zmíněn mrazák. Také to tak řešíme. Nadělá se sekaná, čevabčiči nebo jak se to jmenuje i ovocné knedle …. rozdělí se porce pro tři lidi a zamrazí. A chutná to potom normálně. Přidávám se do řady neradílků. 😦
    Manželovi přeji brzké zlepšení. 🙂

  7. Já to myslel jako svézt se s ostatníma v baráku.. jinak to stejně nepovažuju za žádný problém, vykrmovat se sólově, mám asi ale „výhodu- tréning“ z mladistvých let: bufet Koruna a pod., společná kuchyň v penzionu na patře- ta jakoby ani nebyla, prostě nerozmazlení se jídlem. Konzervy teď už ne, leda olejovky, ty já rád!. Když jsem poznal ženu, nějak jsem ji (říkala to!) oslnil několika jídly, která jsem tehdy ukuchtil (už ani nevím jak, zapomenuto). Nebudu vyjmenovávat poměrně úzký repertoár, s kterým bych si vystačil, kdyby žena nerada k večeru něco uvařila (na obědy do hospody jsem teď nechodil), což činí, dokonce se mě ráno ptává, co by to mělo být (a já většinou nevím). Bílou vinnou klobásu bych mohl i třikrát týdně, tu si v podzimních a zimních časech připravuju sám od doby, kdy ženě na pánvi praskaly, což je hodně dávno, teď by to uměla i ona, ale už se to takhle u nás zaběhlo. Knedlíky s vajíčkem, škubánky, lívance (z pytlíku), ovocné knedlíky kupované, jitrnice, ryby.. ale to už rozbíhám vyjmenovávání, tak zabržďuju.
    Smíchem se přiživovat se doporučovalo dřív, dnes jsem v novinách četl, že může poškodit plíce! A tak si, člověče, vyber, co a jak je dobré! Taky chleba se sádlem mi chutná. Nebo se škvarkama! :-)..
    Abych nezapomněl, tvému muži taky přeju zlepšení zdraví!

  8. Ahoj Naďo, tak já ti asi taky neporadím, s tímto bojuju i když vařím pro dva. Vzhledem k tomu, že jsem byla zvyklá vařit až pro 12 lidí, měla jsem vždycky spíš opačný problém – jak jídlo nadstavit, aby ho bylo dost pro všechny. Teď už jsem si trochu zvykla na menší dávky a nepoužívám k vaření 8-litrové hrnce, ale jen litrové a menší, ale i tak je toho vždycky na 3 dny. Taky to občas řeším mrazákem, nebo dám zbytek mým chlupatým kamarádům. Kdybych byla sama, asi bych to taky řešila pizzou a těstovinami.

  9. No a co vařit tak, že se ze zbytku zítra udělá něco jiného? Vaření je potom i fajn náplň dne. Příklad: škubánky se druhý den dají osmažit, z vody je tak jedna až dvě porce bramboračky, případně lze pár vařených brambor odebrat a druhý den si je osmahnout. Koupit se k tomu dá kousek šunky, vajíčka, i dneska někde umí dělat skvělou sekanou. Brambory vařené ve šlupce jsou zpracovatelné i po více dnech, takže se dá k několika jídlům vymýšlet – i br.salát pro jednoho na 1-2 porce. Místo majolky dát jen olej, zeleninu jen vařenou (rozdělit do polévky, která se udělá z toho zel. vývaru, do té i zbylou půlku cibule), spousta masa se dá dnes pořídit jen ve dvou plátcích nebo porcích… Rýže druhý den, zamíchaná nastudeno s rybí konzervou, cibulí, olejem, kouskem syrové okurky=salát. Proč si nehrát? 🙂

  10. Já věděla, že se můžu na vás spolehnout, že budete sypat rady z rukávu a když vás nic nenapadne, tak mě alespoň potěšíte. Díky, není nad to mít virtuální přátele.

  11. Tak ještě dohodím: Ze všech příloh se na druhý den dají dělat osmažené placičky, když se do čočky/hrachu/rýže/fazolí dodá vejce, strouhaný eidam a co Vás ještě napadne. Těstoviny (jasně, zapéct), knedle (vejce) a ty brambory jsou zcela pohodově využitelné.
    Jinak já dělám různé zeleninové šílenosti, hlavně teď, kdy jsou levné papriky a rajčata, takže lečo (a odebrat něco ještě bez vejce do mrazáku) nebo s další zeleninou dusit, kořenit… Kedlubna, (i dřevnatějící omyl), zbytek květáku, brokolice, osychající celer, mrkev, cuketa, spadlá nezralá hruška, dýně… Co mi přijde pod ruku a nevím, jak jinak kousek upotřebit.
    Ten základ pro lečo využívám v kuchyni i během zimy. Doporučuji hlídat si cenu fazolových konzerv (hlavně Penny), jak je kolem deseti korun a míň, pořizuji zásoby. Je s tím rychlé vaření a s chilli… mňamózní! 🙂

  12. Já sice často pro jednu osobu nevařím, zato když to hrozí, navařím hromady květákového mozečku a pak ho ohřívám a jím a vylepšuji a zase ohřívám a pak je mi špatně a pár dní nemůžu jíst nic a je po problémech… 🙂

  13. Když jsem byla posledně (a předposledně) v Praze, celý měsíc jsem se živila houskami, saláty (majonézovými, ne zelenými), salámem, sýry, tlačenkou s cibulí, chlebíčky a podobnými delikatesami – a byla jsem v sedmém nebi. Jenom jednou jsem si osmažila jitrnici. Ale to je možná tím, že většinu podobných dobrot tady nemáme, a tudíž jsem cítila potřebu se „předávkovat.“ Jinak zbytky také mrazíme, popřípadě jimi nastavujeme psí žrádlo.

  14. Jé, mozeček bych s radostí dojedla :-D. Máma ho nedělá, protože táta ho nejí :-D. A že bych se já pouštěla do vaření… to ještě chvilku počká :-).
    Jinak také nechápu, co vaří osamocení lidé :-). Kamarádka si třeba vaří do zásoby nebo odnese vzorek rodičům… Co třeba se domluvit se sousedy a dělat velké uliční hody? 😀

  15. Připojuju se z kraje od Hazmburku s přáním, sákryš, teď s nápovědou a přitom jsem o tom v týdnu věděl..:-)
    (málo lecitinu, a ještě mi nezabírá)

  16. Pozdě, ale jen přidám – co takhle dát si matlapumpu? To bylo oblíbené jídlo našich známých, které nechtěl náš synek normálně jíst (jsou to uvařené brambory s cibulkou, to celé rozhňácané a třeba s volským okem nebo jen tak), a tak mu to nazvali „indiánským“ jménem. Ne, vážně, třeba hustou polévku co dům dá nebo vaječné placičky (svítky) nebo malou porci guláše nebo upéct kousek bůčku s kouskem krůtího masa (naráz) a k tomu brambor a nebo rýži (a jíst nadvakrát až třikrát, přitom jednou to a podruhé to …)

  17. Naďo, i když vaříš tzv.single, nevař pro jednoho. Vař, jak jsi byla zvyklá, jen si potom oddělej jídlo do krabičky a nech zamrazit. Nebo, když víš, že to sníš do dvou-tří dnů, dej to do ledničky. Jídlo zmrazené necháš odmrazit, jídlo z ledničky ohřeješ. Ušetříš si práci s chystáním dalšího oběda a vyvařováním.
    A pokud máš pocit, že bys jedla jedno jídlo dvakrát nebo třikrát po sobě, zamraž si porce z více obědů a pak to můžeš střídat.
    Ještě je možnost, nechat si obědy vozit, i tyto služby jsou dnes hodně rozšířené, a obědy bývají celkem dobré. Jenže to znamená být uvázaný k baráku a čekat, až to přivezou…
    U nás v obchodě mají novinku – každý den jedno meníčko do termoplastu. A když si někdo přinese krabičku sebou, tak to dají do té krabičky. Za padesát korun obídek, to taky jde.
    A poslední možnost, jak už tady někdo podotknul, nechat se na oběde pozvat… 🙂

    P.S. doufám, že s tvým mužem se to nezhoršilo…

Zanechat Odpověď

