Zázračný deštník

Pršelo, pršelo a pršelo. Co teď? Dva deštníky mě před časem opustily a moc jim to zazlívám. Copak jsem šílený profesor? Nebo úplně popletená babka? Já za to prostě nemůžu, ty deštníci se rozhodly pro svůj vlastní život a vymkly se mi z rukou. Využily mé momentální nesoustředěnosti a zavěsily se někde na zábradlí nebo v obchodě u pultu. Zrádci, nechaly mě bez úkrytu před deštěm. Už jsem je oplakala a odpustila jsem jim, protože se asi u mě neměly dobře. Ale prší, hodně prší, pláštěnku už dávno nemám, bylo v ní ukrutné vedro, naprostý skleníkový efekt, i když byla zima. Ani jako nostalgik bych pro tu nepropustnou hmotu neplakala.

Ale prší, prší a prší hodně. Musím do světa. Co teď? Volám Katce. “Nemáte doma nějaký deštník navíc?”

“Ale ovšemže máme, je na věšáku, ale pozor na něj, je velmi vzácný, ten už nesmíš nikde ztratit.”

Beru posvátně do ruky modrý deštník a celou dobu se soustředím na to, abych jej nezapomněla v autobuse nebo kdekoli jinde. Jdu v dešti s modrým deštníkem a najednou se přistihnu jak mi do hlavy znějí melodie…

Vítr vane pouští, po písku žene klobouk… Mně to tady nebaví… Jednou jsi nahoře jednou dole… Pobrukuju si ty melodie, jsou tak skvělé, uklidňující…

Tak to mi poslal do hlavy modrý deštník.

Je na něm nápis, “Tmavomodrý svět.”

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

22 thoughts on “Zázračný deštník

  1. Melodie ti deštník vnuknul opravdu příjemné.
    Po zapomenutí několika deštníků kdesi, co já vím kde jsem je nechal, momentálně žádný deštník raději nevlastním. Podle toho také potom vypadám, když se vydám všanc dešťovým kapkám. Prostě jako zmoklá slepice. 😉
    To se užívá častěji než zmoklý kohout, ne? A zní to líp. 😀

  2. Malý deštníček,
    bleděmodré paraple,
    co s ním udělá,
    kam s ním dneska jde?
    Dodatečně k svátku, Jarda

  3. Už jsem dlouho nikde žádný deštník nenechala, ale spoustu jsem jich zapomněla v sámoškách. Vždycky jsem si ho odložila, aby mi ta mokrá věc nepřekážela a když náhodou venku přestalo pršet, ani jsem nevzdechla na to, že můj mokrý deštník někde zůstal ležet. Písničky ti ten půjčený modrý deštník přinesl moc hezké. Pokud se nemýlím, tak jsou to písně Ježka a ten opravdu uměl! 😉

  4. Téma věčné, aspoň pro mne. Zapomenutý deštník. Ale vzpomenuté písně Ti rozjasnily den. Takže prima. Nám začal den docela pěkně, rozjasnilo se a přestalo pršet – a vypadla elektrika ještě dříve, než jsem stačila dát vodu na čaj! Tak Pája popíjela z vlažné, co zbyla po mužovi v samovarné konvici. Lekla jsem se, že se dopoledne nedostanu k netu, ale naštěstí už jde. Pusť si nějakého Kelyše :-), určitě se Ti vyjasní ještě víc …

  5. To je nakonec dobře, že ti deštník vlastně přihrál dobrou náladu. Já nejraději nosím klasický, který je dost velký na to, abych hned poznala, když mi chybí. Tak uvidíme. Vám, nikdy neříkej nikdy. Tak si zpívej dál i bez deštníku, zase bude líp.

  6. Děkuji vám za vaše milé komentáře. Ráno mě sklátila taková chřipka, že jsem se přes den ledva dotáhla na WC. Tak jen v rychlosti, mějte se krásně a ať jste zdraví!

  7. “ Ten chlapík miluje adrenalin !
    …. nyní se přes okraj střechy svalil
    ( přes oplechovanou atiku )
    …… v letu řve : “ otevř se deštníku “ !

    Domovník Tschurifukk rozčilen !
    vyčkává s koštětem ( též s kýblem )
    …. nervozně popotáh kravatu……
    “ ještě mi podejte lopatu…….
    k zvracení úklid mne donutí “ !

    ………… však neslyšet žádné plesknutí !
    ….. úleva !! “ on není zabitej “ ?

    … Již vznáší se Josseff Pullpythell !
    … s deštníkem , jako pampeliška !

    ….. Zevlouni křičí “ to je výška “ !

  8. Destniky maji zazracnou moc; chces aby neprselo? Vezmi s sebou destnik.
    Jinak nado, doufam, ze budes brzo z ty chripky venku!!!

  9. Díky za vaše milé vzkazy, Jarko, pořád mě bolí hlava a polehávám, jsem nějaká chcíplotina 🙂
    Doufám, že příští týden se k vám všem vrhnu na stránky, zatím jsem fakt nemožná.

  10. Nu, to se podívejme, jaké deštníky se také nedají na světě najít ;). S těmi „deštníky zrádci mám obdobný problém. Většinou se rozhoupou k neslušnému činu, když je to nejméně potřeba… ale takový „dalo by se říci, snad kulturně založený“ deštník, jsem ještě neviděla. Važ si ho 😉 Je to rarita!

    (Krásně písničky ti připomíná!)

  11. Jeden tmavomodrý deštník mi letos zničila vichřice, teď mám růžový, co jsem našla v metru. Jsem roztržitá, ale ostatní lidé naštěstí také:)

    • Rozdíl je jednoduchý, když prší, nosí se deštník, když svítí slunce, nosí se slunečník.
      Slunečník je tedy látkový nebo papírový a deštník z nepromokavého materiálu. Zatím co deštník lze pojmout i jako slunečník, slunečník pojmout jako deštník nelze 🙂

Zanechat Odpověď

