Mystika

115

Svatebním darem jsme dostali od mužovy tety Tonči (i my jsme měli tetu Tonču) jídelní servis s nadčasovým designem. Už jsem o tom určitě psala, ale letos ten servis hraje svoji roli v mém vyprávění o mystice. Tento servis jsem vyndávala jen při slavnostních příležitostech a myla jedině ručně, i když máme nějaký ten rok myčku na nádobí. Servisu jsem říkala a říkám sluníčkový, protože jeho ekri základ je zdoben zlatými paprsky.

Tak tento krásný sluníčkový servis hned v prvních dnech posvatebních dostal malý zásah, kdy se mladí novomanželé pošťuchují, všelijak blbnou a při tom nevidí, neslyší. Odnesl to 1 dezertní talířek, který odkráčel zcela a jeden hluboký talíř, který se nakřápl, ale držel. Ten talíř držel celá léta, povětšinou jsem si jej brala já. Tak a letos, letos puknul na dvě části, tam, kde byl ty roky naprasklý. Když jsem na to přišla, zmocnil se mě přímo mystický pocit. Ano, chvilku jsem stála jako opařená nad tím talířem, který nás letos opustil, jako nás letos opustil můj muž.

Mystika? Ne, talíře byly poprvé dány do myčky. Jak jednoduché, milý Watsone 🙂

talir 0033

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

25 thoughts on “Mystika

  1. No, dávat naprasklej talíř do myčky.. pro takový úkon by pasoval asi jinej výraz pro hodnocení nápadu.. no ale nejsem v myčkách zběhlej, i když ji máme taky. Pro mne je mystická už sama o sobě, proto do ní radši nic ani nedávám. 🙂

  2. No, on by se možná naprasklej talíř rozpůlil i při běžném mytí. Horká voda, trošku se do něj opřu a je po něm. Ale já bych to také viděla tak, jak ty. Odešel s manželem.

  3. Možná to nebyla mystika, jen veliká zrada od předmětu, který provázel tolika roky. S otázkou, která trčela zároveň kdesi vzadu: „Nezradila jsem spíš já?“
    Alespoň já to tak mám, protože když se výjimečně stane, že se někdo ujme nádobí, mizí nenávratně spousta věcí 😦

  4. Taky jsme dostali jako svatební dar sadu nádobí, ale už máme jen polévkovou mísu a to jen díky tomu, že ji vůbec nepoužívám a pak zůstaly dva „hloubkové“ talíře. Toť vše. 😀 Za ten tvůj prasklý talíř může na 100% myčka, ovšem to mystično, tam vnímám taky. Je to opravdu symbolické.

    • Za svůj život jsme roztřískali spoustu nádobí, hlavně skleniček, nějak ty plastové z NDR se u nás neujaly, ale na tenhle servis jsem byla opravdu veleopatrná.

  5. Myčka sice může znamenat na jedné straně mýti, ale na druhé nemíti. Měla jsem jídelní servis po mamince, už ne úplný, s drobnými kvítečky, porcelán téměř průsvitný. Když se stěhovala dcera, dostala ho s sebou. Stačilo několikero mytí v myčce a vzor dočista vybledl.
    Taky myslím, že za tvůj talíř může pouze myčka, ale mystika tomu dodává půvab.

  6. Slova pani Dubcove maji magickou moc. Kazda story, vec, osoba, kterou ona zmini, se stava nesmrtelnou. Cokoli jsem od ni cetl, at uz to venovala vsem, nebo jen jistemu adresatovi, ulozilo se to v me mysli, pameti, srdci a bude mne to provazet. Vim, ze nejsem sam, kdo to tak citi. Jeji slova, vzpominky, postrehy se vzdy promeni v pozitivni energii, ktera uvizne nejen v me dusi, ale leti nekonecnym vesmirem a zije si svym zivotem. Vzpominky na jeji vypraveni nejsou neodbytne, ale laskave konejsive. Tenhle talent je preveliky zahadny dar. Nevim komu by se mohlo za to dekovat, ze nekteri lide jsou takto obdarovani. Pani Dubcove dekuju, ze psat neprestava. A kdyz jsem se ostychal prat vesele Vanoce, preskocim rovnou k prani vseho nejlepsiho do noveho roku 2012. A pridam prosbicku: neumdlevejte, piste dal, nase pani Nad’o Dubcova. Ceske babicce americky dedecek

    • Dennisi, americký dědečku, něco tak úžasně napsané a ještě ke všemu na moji osobu mi udělalo obří radost. Jsem šťastná, že mé psaní může vyvolat tak krásnou odezvu. Děkuji vám za tak milý dárek, který si vytisknu a budu se s ním kochat a kochat.
      Děkuji za přání a ať je pro vás, i celou vaši rodinu, rok 2012 šťastný a veselý.

  7. Musím uznat, že vzor na talíři lahodí oku a je vážně nadčasový. Líbí se mi víc než cibulák nebo všelijaké vzorované talíře, které máme doma.

    Hezký den a celý rok 2012!

    • Ano, Ichos, zejména jednoduché tvary mělkých talířů, dostatečně velkých, mís a teriny lahodí oku. Tetě Tonče se výběr opravdu povedl.

  8. Ten vzor je opravdu moc hezký. Nevím z jaké porcelánky servis pochází, ale určitě by stál za „oprášení“, i když třeba ne zrovna ve zlatě. A s tou mystikou bych to nepřeháněla. Prostě přišel jeho čas, tak jako u všeho ….

  9. Stejně je to ale zvláštní, no ne? Proč byl ten talíř dán do myčky právě v tuto dobu?? Nu? Ale ne! To už moc přemýšlím nad věcí a moc to zamotávám, to jsem celá já. 😀 Omlouvám se. Ale i tak, co když to nebylo jen myčkou?

  10. A já věřím v to první. Když nám před deseti lety odešla maminka, to se děly věci! Bylo to v prosinci, před Vánocemi a my jsme museli v rychlosti vyklidit její byt. Včetně kytiček, ty vykvetly asi 14 dnů po stěhování, všechny, které mohly. podotýkám, že některé snad poprvé ve svém životě. U maminky ani u mne nebyly žádné extra podmínky pro pokojovky a bylo to v lednu. Nehledala jsem žádné reálné vysvětlení, maminka se totiž jmenovala Květoslava….

Zanechat Odpověď

