Babi, ceš něco žíct

nat222 neznamená, že je to otázka a je na ni očekávaná odpověď. Nikoliv, je to věta oznamovací a já se tudíž nenamáhám s odpovědí, v zápětí se na mě vychrlí důležitá informace, třeba co vyvedla Kája, nebo co se děje dole či nahoře. V poslední době hlídám unudlenou Natálku, která je moc hodná holčička, ale i aktivní, vynalézavá, samostatná, což je správně. Vydrží si sama hrát, mluví za několik osob, mění hlas a příhody jsou to ze života. Chvílemi pokukuje po televizi, kde jedou dětské pořady no a pak taky nastupuju ke hrám já. Má to se mnou těžké, já preferuju hru v sedě a nejraději jsem s ní hrála hru na spaní. To už teď neprojde.

Dostávám úkoly co mám s kterou panenkou říkat, kam přijde co v domečku a jezdím s kočárem, který je tažený delfínem. Kočár jel moc rychle a spadl nám se stolu. Naříkala jsem, že si dva vezení mořští koníci zlomily ruce. Byla jsem poučena, že mají ploutve, tak jsem své naříkání bleskově změnila na zlomené ploutve a vezla jsem je do nemocnice. Paní doktorka Natálka udělala diagnózu, šetrně sdělila, že se jedna ploutev musí uříznout, což jsem téměř oplakala, takže když paní doktorka viděla ten žal, tak mě utěšila, že tu ploutev zase přilepí.

Bezvadné je, že je to všechno jako, takže koníci zůstali se všemi ploutvemi, uzdravili se a zase se mohli projíždět v kočáře taženým tím delfínem, který je napevno, tudíž se nedá odpřáhnout, což je jeho štěstí. A proč? Inu, mohl by se na dlouhou dobu ztratit jako karafa umístěná v bedýnce za kočárem. Jak se nám kočár převrhnul a vysypal se, tak se ta karafa vysypala a už jsme ji nenašly. Natálka sobě věděla si okamžitě rady, protože vytáhla jinou karafu a do bedýnky uložila. Na dotaz co s tou zakutálenou mi bylo sděleno, že se to někdy najde.

Tuhle jsem dostala výstrahu, že když jí nedám tolik trubiček, které ona požaduje, že si se mnou nebude hrát, to mě sice moc mrzelo, ale víc trubiček nedostala 🙂

Pouštíme si také na yutubku písničky a zpíváme spolu, jak šla Nanynka do zelí, nebo pásla ovečky, či holka modrooká a hodně dalších. Jsou to písničky animované a jsou moc hezké. Máme už svůj repertoár, který stále zkvalitňujeme. Taky hojně malujeme, dokonce Karolina s Natálkou vymalovaly obrázkama kus zdi. No, na jaře mi hoši slíbili, že mi vymalujou, snad se mi po těch obrázkách nebude stýskat.

Tak už musím končit, ozývá se, babi tak si pojď se mnou hrát. Nevím jakou funkci nyní obdržím, ale hra to bude určitě ze života a v sedě 🙂

silvestr 001

Silvestrovský pelíšek Natálky a Káji

silvestr

Vánoční malby Káji a Natálky

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

27 thoughts on “Babi, ceš něco žíct

  1. Stesk po hrách s vnoučátky………… Tak se holka netrap, říkám si, třeba se ještě jednou dočkám a zase si budu hrát, budou mít vnoučátka, pravnoučátka ? Ještě za mého nedementního života ? Doufám a tiše ti závidím ty hezké chvilky.

  2. No vnoučata. I pánové jsou velmi rádi dědečky. U mých chlapců,u staršího bohužel u mladšího bohudík (studium), to zatím na potomstvo nevypadá.
    Tak se alespoň dívám na čerstvě nová dvojčata (páreček!) mého bratra, která si v druhém svazku nyní pořídil a to v 54 letech.

    • Jó abych nezapoměl, pozor spamuji!!!
      Když se to nebude hodit a libit, tak to vymaž! 🙂

      V sobotu 21.1.2012 od 14.00 a od 18.00 se ve Strašnickém divadle odehraje nejlepší kus všech kusů – Prodaná nevěsta!
      Tentokrát v nastudování čtyř sokolských souborů pod vedením Bohumila Gondíka. Jde o zpěvohru, takže milovníci i odpůrci opery si přijdou na své!;)
      POZOR!! Opravdu se nejedná o výchovný koncert, ale o umělecký zážitek! 😀
      Vstupné: dospělí 150Kč; děti, studenti a ZTP 100Kč
      PS: Jelikož naše Prodaná nevěsta bývá skoro vždy „Vyprodaná nevěsta“, tak prosím o včasné závažné rezervace. Rezervace vstupenek na tel. číslech 602 247 826 nebo 606 616 912. Rezervované vstupenky si lze vyzvednout v den představení vždy hodinu před představení v pokladně Strašnického divadla.
      Těšíme se!

      https://www.facebook.com/events/292629874107469/
      Nebo
      https://www.facebook.com/events/268294053227332/

  3. Já jsem si bohužel s mými vnoučaty moc nevyhrál. Byla mezi námi hranice s ostnatýmí dráty, takže se všemi třemi nastalo setkání až když bylo nejstarší Katce 10 let, Mírovi 8 let a Martínkovi 3 roky. Otázka pro mne zněla: Jak mám skloubit hru dohromady tak, aby se bavily všechny tři děti? Nejprve jsem začal čarovat. To znamenalo, napřed tajně uschované pamlsky jsem postupně vyčarovával a to fungovalo, díky tomu, že ty dvě starší děti dělaly jako když mi to čarování věří a Martínek se opravdu bavil. Opoledne pak, když šel Martínek spát, jsem zase zaměstnal Katku a Míru inteligentní hrou, kterou jsem nazval: „Napjatě se dívat!“ Dal jsem na stůl dvoumarkovou minci a řekl jim, že teď budu něco kreslit a kdo první pozná co to je, dostane bod a kdo první dosáhne 10 bodů dostane tu minci. Děti byly skutečně jak divé a sotva jsem udělal čárku, už vykřikovaly co to je. Protože by samozřejmě Katka vyhrála, musel jsem trochu švindlovat tak, aby stav zůstával stále těsný. Chtěl jsem namalovat třeba psa a když Katka vykřikla „Pes“ a Míra „Kůň“, řekl jsem, ano je to trochu nepovedený kůň. A tak to šlo až do stavu 9:9, potom 10:10 a pak se museli o výhru podělit – a bylo vyhráno!

  4. Naďo, máme to štěstí, že ta naše vnoučátka jsou ještě v hravém věku a my babičky a dědečkové se tak trošku do toho jejich věku vracíme, tolerujeme jejich lumpárny, nepořádek, někdy prostořekost a drzost, což jsme jako rodiče určitě nedělali, nebyl čas. Já si to, jako babička, určitě užívám, navíc proto, že jsem neměla dcery a teď mi to nahradily hned 4 vnučky. Kdysi moji kluci přímo viseli na mém taťkovi, který s nimi prováděl různé lumpárny. Teď se dmu pýchou, když se ta drobotina na mne sesype a chce mi něco říct, ukázat, nebo se jenom pomazlit…

  5. Také si užívám vnoučat, teda pokud mi není blbě, jako poslední dny :-). Natálka je opravdu usměvavá čiperka a její kresby jsou půvabné. Určitě se Ti bude po nich stýskat …

  6. Já mám vnoučata jen od staršího syna a ty už takovýmto hrám odrostli, vnučka už oslavila sedmnáctiny a vnukovi bude za chvilku 13. Ráda jsem s nimi hrávala společenské hry, teď už se dávno zabaví sami. Zvlášť vnuk, je neuvěřitelný čtenář, když dočítá jednu knihu, už usilovně přemýšlí, do které se pustí potom. 😉 Vnučky u tebe mají suprový pelíšek, tam se to musí krásně hrát a dokonce vleže! 😀

  7. Já mám osmiletou sestřenici a s tou si také mnohdy užiji… co já obdržím za různé funkce. Naneštěstí si ona ale moc neumí hrát sama. Nikdy to příliš neuměla, a tak, pokud jsme jen my dvě a já zrovna potřebuji nějaký kratší oddych, často si ráda lehne na postel a začne hlasitě vzdychat a každou druhou sekundu se vyptávat, když že už budeme pokračovat ve hrách.
    A věta: „Když (neuděláš něco), nebudu si s tebou hrát,“ je mi až příliš dobře známá…. 😀
    Ale což, člověk si při hraní s dětmi užije tolik zábavy! 😉

  8. Čisté radosti mého života. To byl název jedné knihy a vybavila jsem si jej, když jsem četla tvé povídání.
    S vnoučatama omládneš, Nadi. Malí jsou tak úžasně bezprostřední! Vaše hraní a zpívání a obrázkování ti nesou krásné příští vzpomínky.
    A ten obrázek na zdi je perfektní, snad bych to ani nepřemalovávala…

  9. Já jsem teď tak vytížená, že nemám kdy se věnovat jednotlivým komentářům. Omlouvám se vám a děkuji, že mi píšete, časem se to urovná. Co si nenechám ujít je, že zaběhnu za vámi a čtu a komentuji vaše články.

  10. Tak jsem si díky tobě Naďo, krásně zavzpomínala na doby, kdy byla vnoučata ještě malá. Bylo to fajn. Já jen vím, že na mně bylo hlavně je nakrmit a o hraní se většinou, když jsem vařila, staral děda. A musím ho pochválit. Šlo mu to docela dobře. Někdy jsem nevěděla, kdo si hraje raději.

  11. Moja mama mala v mojom veku už kopu vnúčat, najstarší mal vtedy už 11 rokov. Ja zatiaľ vnúčatá nemám. Naďa je veľmi tolerantná babička, keď dovolí kresliť na stenu v byte 🙂 No to veru neviem, či sa mi niekedy podarí byť takou. Páči sa mi, ako tu všetci opisujete, ako sa hrávate s vnúčatami. A komentáre a odpovede na ne počkajú, ten čas sa už nevráti.

  12. Ahoj Nadi, tak vidím, že jsi taky plně vytížená hlídáním. Je to prima, zažijeme spoustu srandy, dostane se nám poučení (např. na můj dotaz jak vypadá Ježíšek mi vnučka Zuzka (5 let) poradila, ať si to najdu na googlu :), fakt nás někdy ty děti umí překvapit :). Někdy jsem z nich teda docela unavená, ale když odjedou, už se mi po nich stýská.

  13. Díky za vaše milé komentáře, počítám, že budu mít hustý příští týden, protože dnes Natálka vstala s 38 teplotou…

  14. …nějak nestíhám…to víš, jak jsem doma, furt spím. Ten holčičí silvestrovský pelíšek bych teda brala!
    tak jsem přečetla všechny tvoje články, které jsem ještě nečetla a mám jen slova chvály!

  15. Na ten váš pelíšek jsem se dnes dívala znovu i při mém také špatném zraku, se mě zdálo. že ta dvojhromádka, vedle fotografie v zeleném rámečku vypadá zdálky jako několik stejných knížek, jsou to snad tvé nově vydané ?

  16. To je nádherné povídání..a báječné malůvky na zeď… Vnučka se má, že má tak úžasnou babičku. pelíšek závidím. Můj tatínek se vnoučat nedožil a tchán nemá zájem…fňuk.

  17. taky se přimlouvám za obrázky na zdi! zachovej je… modrá je dobrá… znáš písničku Sto tisíc modrých sluncí? … „…Nedávno zrovna o svátcích, pán vyřizoval poštu, paní skládala pasiáns vedle sklenice moštu. Z ložnice vběhlo dítě, nemělo žádný stání, táhlo je lačně za sebou, zvalo je modrou dlaní.
    V posteli kousek křídy, co upustil tam človíček a po zdech čistých bílých sto tisíc modrejch sluníček…..seřezali dítě jak malýho pejska, na obojek půjde, maminka si stejská, seřezali dítě místo milování, do kbelíku smyjí slunce modrou dlaní…“

    velmi dobré články… však víš 🙂

  18. Písničku sto tisíc modrých sluncí neznám a zaplaťpánbu jsem takové výchovné metody nepraktikovala. No, myslím, že se to zamaluje, však ony si na mě zase něco jistě vymyslí 🙂
    Děkuji za pochvaly.
    Anno, ano jsou to mé knížky.

  19. Unudlená Natálka mě dostala 🙂 Taky jsem hlídala malou holčičku a byla trošku generál: „Takhle ne teto, budem to hrát jinak.“ Musela jsem kapitulovat 😀

Zanechat Odpověď

