Jak přijít ke kamarádovi

Někdy dokonce náhodou, obzvláště na internetu. Všichni vlastně své články posíláme po internetovém moři jako láhve vhozené do vody a nevíme, kdo je vyloví.

Na začátku mého blogového života jsem měla na Lidovkách blog, který jsem nazvala “Nostalgický blog”. Z něj pak vzešla má první knížka. Nebyla jsem ještě tak zdatná a tak fotografii, kterou jsem zvolila do záhlaví jsem musela nějak upravit, aby vyhovovala rozměrům, tudíž jsem ji trochu zmachometila. Tehdy nás lidovkových blogerů nebylo moc, a seznamovali jsme se přes komentáře pod vlastními články. Jednoho dne jsem dostala od jednoho blogera administrativní dopis, ve kterém mi nabídl, že mi foto upraví. Přečetl si můj článek, který se mu zdál být smutný, tedy i smutná já a tak mi nabídl, že mi tímto udělá radost. Udělal mi velkou radost.

Od té doby mám kamaráda.

Jak se to pozná? Třeba i tak:

V poslední době jsem prošla zvláštní smutnou zkušeností, se kterou jsem se mu svěřila. Na to mi napsal, jsi hloupá husa, ale mám tě rád. Udělal mi velkou radost.

n-blog

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

26 thoughts on “Jak přijít ke kamarádovi

  1. Je vidět, že jsi poetická duše a dokážeš dobře vládnout perem, to přirovnání našich článků, k lahvím vhozených do moře, se mi moc líbí. 😀 Tvůj internetový kamarád, je určitě veselá kopa a je vidět, že tě má opravdu rád. A já taky. 😉

  2. Já se přiznám, že mám také internetovou kamarádku. Seznámil nás můj blog, Zjistily jsme, že máme podobné zájmy a podobné starosti. Žijeme nedaleko, ale ještě jsme se neviděly,ale letos k setkání určitě dojde. Píšeme si už skoro rok a půl.
    Tak ať tě tvůj kamarád má stále rád! A více takových kamarádů!!

  3. Náhodou, to bylo mile upřímné.
    Občas si říkám – není nad dobré kamarády.
    Ironicky.
    Ale někdy je to i pravdivé…
    A pěkná fotka, Naďo! I když opravdu trochu nostalgická… víc se mi líbilo puntíkaté ladění tvé poslední knížky.

  4. Moc hezké! Já také věřím, že i z virtuálního přátelství se může stát to opravdové. Proč ne? Na internetu se „vídáme“ poměrně často, dost toho o sobě práskneme a tím se lépe poznáme a pak už je to jenom krůček… Jo a také se mi líbí ta lahev vhozená do moře! Krásné přirovnání! A v každé té lahvi je ukrytý jiný džin.

  5. Naďo, nerozumím tomu, proč se lidé či přátelé kteří se seznámili přes internet nazývají virtuálními přáteli. Připadá mi to, jakoby to nebyli přátelé opravdoví, nýbrž takoví „jako by“., neviditelní, a tím pádem neskuteční. Nejsem etymolog a neznám pravý význam slova „virtuální“. V angličtině slovo „VIRTUAL“ znamená skutečný a sslovo „VIRTUALLY“ znamená zesílení slova skutečný. Já osobně jsem přes internet získal pár výborných přátel, a mohu li Naďo být otevřený jsi jeden či lépe jedna z nich. Honza Marek, Kanada

    • No proto asi pořád uvažuji, jaké by to bylo se s takovými „virtuálními“ kamarády se znat doopravdy, když je tedy někdo zrovna opravdu na „společné vlně“. I když v poslední době mě to připadá spíše naopak. Zřejmě bych se zklama, ale třeba ne? Asi jsem staromilec a přítel papírových dopisů. Prostě mi tento internetový systém začíná připadat (a v poslední době víc) příliš „odlidštěný“ a trochu falešný.
      Prosím promiň. Zase blbě sobecky kecám!!! Vždyť se dá třeba právě přes internet druhým dělat radost. Rozveselit smutné. Poskytnout zajímavou informaci…
      To mám zase náladu, co? No sedím ještě v práci.

      • Hezká úvaha, Oto, někdo se toho zklamání opravdu bojí, a někdy se tak stane. Já si myslím, že když se lidi poznají blíž virtuálně, tak to zklamání je přeci jen trochu eliminované.
        Tak teď už jsi z práce doma, tak jsi jistě veselejší.

    • Honzo, podle slovníku ABZ znamená slovo virtuální:
      Slovo:
      virtuální

      Význam:
      • zdánlivý, možný, potenciální

      • neskutečný, v tento okamžik neexistující

      • libovolné, nekonečně malý

      Jinak ti děkuji, že mě máš v dobrých kamarádech, já tebe taky a těším se, že se někdy potkáme. S kamarádem, o kterém píšu, jsme se kdysi, ještě se Zuzkou setkali ve Slávii a bylo to moc hezké odpoledne.

  6. Dekuji autorce za ochotu, s jakou nam predstavila slovo virtualni. Sam si casto pripadam virtualni = zdanlivy, mozny, potencialni, neskutecny, protentokrat neexistujici, libovolny, nekonecne maly a dokonce nemozny – proste virtualni. A nekdy si zas pripadam jako skutecny, v tomto okamziku existujici a nekdy i nekonecne velky. Zalezi. Chtel bych byt take pritel. Pro zacatek treba virtualni. Jak se to dela? Poradi mi nekdo? Autorka blogu? Treba chytnu dz’ina v lahvi. Na Slovensku se jmenuje Borovicka. V ceskych pohadkach vystupuje jako stara Jalovcova. Mozna bych se bal tu lahev otevrit. Dennis

    • Dennisi, inspiroval jste mě k napsání nového článku. Prosím neplést s radou, málokdy se stává, že bych někdy někomu něco radila 🙂

    • Otázka k zamyšlení.
      Virtuální přítel – to snad není tak těžké. Potkáš někoho na blogu, kdo tě osloví, jeho myšlenky, nápady, ale i záliby. První gesto je, že zareaguješ – napíšeš komentář k článku. Když tvůj komentář zaujme, dostane se ti návštěvy na oplátku, tedy v případě, že máš blog. Pokud nemáš, můžeš zanechat odkaz na email. Pokud nemáš ani email, pak se budeš muset omezit na roli pouhého pozorovatele, případně diskutovat v komentářích (i to je možnost)….
      Vlastně to platí pro nás pro všechny. Když najdeme svou „krevní skupinu“, navštěvujeme se, aniž by nás někdo k tomu vyzýval nebo z toho dělal affíkovskou povinnost. Návštěvy můžou být časté nebo méně časté, ale pokud jsou opakované, považovala bych to za virtuální přátelství…
      Zajímavější je otázka přátelství, které přejde z virtuálního ve skutečné. Blogeři uspořádají nějaké setkání, kde se poprvé vidí v realitě. Někdy setkání dopadne dobře a zjistí, že jací jsou na blogu, takoví jsou ve skutečnosti a padnou si do noty. Někdo může být i rozčarovaný, protože si vytvoří představu a skutečná osoba se mu s tou představou rozchází… navíc, někdo se třeba dobře vyjadřuje písemně, ale kdyby měl promluvit, má potíže. Takových věcí by se dalo vychytat mnoho… Asi to chce, od skutečného setkání si moc neslibovat, být tolerantní a smazat své virtuální představy o těch, kteří jsou na konci (nebo na začátku?) blogu.
      Pak by to šlo.
      (To je jen můj názor, vím, že už se uskutečnilo několikeré setkání, některé blogerky si hojně píší i emailovou poštou, znají se i osobně – a je to bez problémů).
      Borovička i jalovcová je výtečná, ale musí se užívat v malém množství. Džin vypuštěný z lahve může napáchat mnohé škody, ale taky může poletovat kolem našich hlav a vytvářet dobrou náladu…

  7. Dekuji pani Vendy za rozsahlou odpoved a predevsim za dobrou vuli. Pani autorce, Nadi, dekuji za pozornost a tesi me, ze ji moje slova privedla na myslenku. S potesenim si novy clanek prectu. Ze jsem z principu placha povaha, ptam se: Kdy ma clovek dost informaci (o korespondencnim, virtualnim, skutecnem priteli), aby to bylo dost? Kazdy, kdo pise do virtualniho prostoru, ma dostatecne silnou potrebu se vyjadrit. To mivam taky. Ale abych napsal cely blog? Na to jsem k sobe bud prilis kriticky, nebo mam chabou potrebu zapasit se svymi dojmy, predstavami, vedomostmi a nazory. Mozna je rysem me povahy zobat rozinky, ale nemam silu sytit zvedave tim, co sam upecu. Mozna se jednou osmelim. Pak poprosim o radu. Jeste jednou dekuji obema damam. Dennis

    • To byla pěkná odpověď, Dennisi. Však o nic nejde, stačí třeba zareagovat komentářem a zatím pročítat různé blogy, pokud je na to čas a chuť.
      Založit si vlastní blog není vůbec těžké a co se týká psaní – nemusí být pravidelné, každý píše, jak chce často. A témata si volíme sami, to, co nás zaujme…
      Hezký den.

  8. i já mám kamarády – díky blogu, ale hlavně díky zpívání, a bez nich si už nedovedu představit svou další existenci. Samozřejmě k tomu patří i mí zvířecí kamarádi.

Zanechat Odpověď

