Už mě to zase chytá

u3v2 Za chvíli je duben a to se budou zase rojit dychtiví studenti U3V*, aby uchvátili přihlášku na obor, který si vybrali a hlavně, aby se tam dostali. letos se budu zase asi rojit i já. Už jsem napsala esemesku své spolužačce a ona je pro. Já jsem sice před časem tady tvrdila, že už jsem tak zlenivěla, že školy již zanechám, ale zase mně to nedá a asi do toho půjdu. Přemýšlím, co si máme vybrat pro tentokrát. Naposledy jsme to moc nechytily.

Musím říct, že jsem docela využila hlavně poznatky z fakulty sociálních věd UK, kde nám velice pěkně přednášel o národech a nacionalismu pan prof. PhDr. Josef Kandert, CSc.. Byli jsme malá skupina okolo kulatého stolu a vypadalo to, jako když se sejde rodina, ale bez dětí. Naopak “Dějinný běh a smysl První a Druhé republiky česko-slovenské” na FF UK mě moc nebavil, protože jsem od toho čekala víc, než nám přednášel prof. PhDr. Zdeněk Kárník, DrSc., kterého jsem si při jedné hodině vypodobnila v sešitě.

Nejvíc se nám líbily přednášky na FF UK “Osobnosti filmové režie”, s ukázkami filmů, zvláště pak přednášky, které vedl PhDr. David Čeněk. To bylo naše první a jediné studium, za které jsem získala osvědčení (desetistránková, závěrečná práce), při slavnostním zakončení v Karolinum. Mám ho v rouře v kuchyni a nevytáhnu ho, jak je rok dlouhý :-).

Pro školní rok U3V 2012/2013 ještě nevyšly žádné dispozice, takže nevíme do čeho půjdeme. Začátkem dubna se proto musíme se spolužačkou sejít a všechno to hezky probrat. Asi v kavárně Slavia, protože je to v dosahu jak FF UK, tak i FSV UK.

u3v1

Jestlipak by se pan profesor poznal? 🙂

*U3V Univerzita třetího věku. U3V jsou organizované ve větších městech po celé republice, nejen v Praze.

Foto nahoře – vstupní hala FF UK

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

37 thoughts on “Už mě to zase chytá

  1. Já Tě chválím! Je to dobře, že jsi pořád zvědavá něco nového se dozvědět. A bydlet v Praze, taky bych asi neváhala, ale tady?! A sama? Sestra bydlí v Brně a taky chodí na Univerzitu 3. věku, baví ji to, není ji dlouhá chvíle, tak jen jdi, dobře děláš!

  2. Tak jsi mně Naďo trochu zaskočila. Úplně ztrácím pojem o věcech ve staré vlasti. Co je to Universita Třetího věku? To myslím naprosto vážně. Vím ze školy, že v historii lidstva existují tři věky. Starověk, středověk a pak ten třetí je novověk. A nová generace ještě straši nějakým postmodernismem. Tím se asi myslí ten kulturní marast současnosti. Tuším tedy, že ta U3V je vzdělávání pro seniory. Je to tak? Tak ti Naďo přeju aby sis dobře vybrala, a abys to úspěšně zvládla. Honza Marek.

  3. Naďo, do toho!! Zkratku jsem přelouskala bez problémů. O U3V jsem se zajímala ještě, když jsem pracovala a lidi, kteří na ní studovali jsem velmi obdivovala a obdivuji. Sama jsem už třetím rokem zapojena v jistém vzdělávání pro seniory, které jedna organizace v našem okresním městě už 15 let provozuje, možná, že o tom někdy napíšu. To je jedno, jestli je to U3V, nebo něco jiného, hlavně, že je to mimo domov a mezi lidmi a navíc o něčem, co nás zajímá. Tak hodně úspěchů!

  4. Nadi, fandím těmto aktivitám, nejenže se hodně věcí dovíš, zanedbatelné není ani to, že se dostaneš mezi stejně zapálené lidi, se kterými si máš o čem povídat. Taky by mě to lákalo, jen u nás je problém s dopravou do okresního města, což mě odradilo. Tak jsem zvědavá, jaký obor si vybereš.

  5. Tak to je opravdu krásně vidět, jak tě Dějinný běh a smysl První a Druhé republiky česko-slovenské bavil! 😀 Chudák pan profesor! 😀

  6. Jsi dobrá!
    Osobnosti filmové režie by mě asi taky bavily, ale nevím jestli bych si troufla na takové studium. I když, občas si zaplatím kurz, který mám sice k práci, kterou dělám, ale na kterém se dozvím pár nových věcí a taky potkám s novými lidmi.
    Bude to dobrá změna, Nadi, jdi do toho!
    Potkáš nějaké staré známé a potkáš nové známé a dozvíš se nové věci.
    Držím palce! Co si vybereš za obor?

  7. Keby som si mala vyberať ja (stará pragmatička), tak by to bolo asi niečo s fotografiou, ale netuším, či také smery bývajú. Fotoklub, ktorého som členkou, je plný študentov tretieho veku a rôznych iných vzdelávacích aktivít. Schvaľujem Ti návrat do školských lavíc, vyber si hocičo zaujímavé, nech z toho máme následne niečo aj my, Tvoji čitatelia.

  8. Jakous takous U3V mají i Ašáci, takže to by bylo, aby i jinde nebylo! Je to věc potřebná, dělá se ze strany VŠ hodně v rámci fandovství. Ale kdo to nemá, může se domluvit třeba v nějakém centru. Dávám příklad: http://www.centrumvysocina.cz/akademie-tretiho-veku.html
    Doporučuje se i to, aby si jakési takové vzdělávací kurzy dělali třeba v domovech, domech s pečovatelskou službou atd.
    Naďo, takže i na FF UK? Já si občas říkám, že tam běhá spousta lidí, starších, než já, co se hlásí ke študování 😉 Na kombinované chodí tak maximálně o tři roky starší…

  9. O U3V přemýšlím už dnes a virtuálně vybírám obory. Teď vidím, že to chce i nějaké praktické dovednosti, jako podat včas přihlášku … Od kolika let je vlastně tahle univerzita „přístupná“?

    • Od kolika let? Nevím, myslím, že od 60, ale stačí si brnknout na studijní na určité VŠ.
      Je možné různé studium, jako technické, lékařské apod.

  10. Hmmm, tak já patřím mezi ty lenochy líné, kteří nechávají bez výčitky svědomí, klíďo píďo mozkové buňky krnět. Taky jsem zvědavá, jaká bude nabídka studijních oborů a co si se svou spolužačkou vyberete. Nepochybuji o tom, že nám dáš vědět. Ve studiu ti pak budu držet palce. 😉 😀

    • Petře, myslíš dvouapůltý rok seniora v důchodu? Pak toho mají mnoho, jen si vybrat :-). Obory se obměňují, ale jsou i stálice.

  11. … dávno tomu co jsem chodil do školy. Dnes sbírám rozumy. Tvůj blog se mi líbí, pěkně píšeš. Ještě k tomu rozumu: občas hrozí výpadek paměti 🙂 Malá rekonvalescence to vždycky zpraví.

    • Vítám Tě na mém blogu, je mi ctí. Byla jsem u Tebe na návštěvě (Tvé začátky se mi moc líbí) a Tvé RSS je již v mých oblíbených, takže mi již neunikneš :-), zato Břetislav mi uniká, stále bez RSS 🙂

      • S tím RSS, Naďo, je to u mne tak, že v pokročilém stadiu mého neználkovství jsem nad tím přestal tápat v naději, že to třeba snad už (samo) funguje, když se nějací čtenáři přece objevují a když jsem na tmavé liště dole na mých stránkách objevil, že se tam ten termín „RSS zdroj“ vyskytuje. Tak asi tak to je s tím mým utíkáním. 🙂
        Sleduju tvé psaní nadále všímavě vnímavě i bez služeb nějakého RSS. Však takové to počítadlo wordpressovské to jistě bude koncem roku vědět. 🙂

        • Ajta, Břetislave, už mi neunikneš, až teď jsem objevila, že jsi dostupný. Já jsem hlava mapa, snažím se odpovídat všem, kteří mě navštěvují a když se sejdou se svými články v hojném počtu, mám co dělat, abych stíhala a tak jsem vděčná za nápovědu RSS. No, že už u tebe na stránce figuruje, přehlédla jsem, promiň mi to!

      • …kdo mě to budí z mé letargie 😀 Ještě chvíli chci spát a pak psát. Mé cesty běží různými směry, většinou píšu bez atmosféry leč dobývám sféry nepřetržité inspirace. Díky za zájem u mě máš už pronájem otevřený. (marně přemýšlím co RSS je a k čemu?)

        • Moc nespi, dobývej a piš, jestli chceš znát tajemství RSS, tak slyš:
          A nebo až příště, třeba to zjistíš sám a sám, a s radostí to řekneš ty nám. 🙂

  12. teda, já bych nevěděla, jaký obor studovat! Mám značné mezery, například teď by mi bodlo ovládat po technické stránce počítač, furt mě zlobí internet, musím ho pořád vytahovat natvrdo ze zásuvky.

Zanechat Odpověď

