Víte, pani, že je jaro?

jaro 0111 Ale ano, skoro všichni blogeři o tom píší a také jaro fotí. Slunce svítí podle předpisu, jarní kytičky vystrkují hlavy ze země a zlatý déšť se každým dnem chystá k výbuchu.

Je to první jaro. Jako se říká “před Kristem a po Kristu”, tak i já počítám dobu před a po. Smutné jaro, pes kulhá, nádor se jí zvětšuje, procházky se zmenšují. Kristýna si při tělocviku naštípla prst, tak má ruku v sádře, Karolína zlobí s angličtinou, má ošklivé známky a vůbec. Vidím všechno černě. Bééééééééé.

A dost. Včera jsem jela na svoji oblíbenou suchou pedikúru, masáž nohou a manikúru, jela jsem povrchovou dopravou, sedmičkou na Výtoň, měla jsem čas a tak jsem si sedla na lavičku, zrovna naproti cosi filmovali, koukala na železniční most a střípek Vltavy, vyhřívala jsem se jako kočka na plotě, slunce mi vyloženě hladilo tvář.

Park byl téměř prázdný, jen pár důchodců přešlo sem a tam, někteří se pajdali o berlích, paní s oteklými nohami, pán ledva se ploužil a tak jsem si říkala. Co kňučíš? Co ti schází? Před časem jsi zahodila berli, chodí se Ti dobře a jistě bude čím dál líp, na svůj věk nevypadáš (ne hůř :-)), máš doma bezvadný holky, rodinu, zázemí, co bys chtěla?

Život není jenom peříčko, jenže říkejte si to, když se zrovna tak hezky litujete :-), posmrkáváte a utíráte slzy do papírového kapesníku…

LAVICKA

Obrázek z internetu.

Obrázek nahoře je můj, ořezaný.

 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

28 thoughts on “Víte, pani, že je jaro?

  1. Ahoj,krásný blog zajímavý jukni na můj please díky moc..je to důležité
    krásně si to napsala je to pravda je jaro všichni píší a mají si to určo všechno hezké užít 🙂

  2. Přemýšlím, čím tě povzbudit a potěšit, aby to neznělo otřepaně a frázovitě a nějak se mi nedaří najít ta správná slova. Asi se špatně hledají životní pozitiva, když je jednomu smutno, ale ty na to jdeš dobře a ta pozitiva vidíš, tak já už ti jen popřeju nejen to sluníčko na obloze, ale i v duši. 😀

  3. Pekne napísané. Teším sa z chýbajúcej barle. Prvý rok „po“ je najhorší, bude už len lepšie.
    Čo by moja Viktorka dala za naštiepnutý prst, aby nemusela chodiť na telocvik!

  4. Ptáci štěbetají.
    Neboť se dokáží spontálně radovat ze slunných jarních dní.
    Je rok kocůra.
    Vyhřívej se jako on a škvírkami očí s nadhledem sleduj svět.

  5. Naďo, raduj se z jara a sluníčka. Přináší i lepší náladu. Nevím, jak tě potěšit. Závidím tu odhozenou berli. Taky bych je ráda zahodila, ale moje nohy nějak nesouhlasí. Snad bude líp. 🙂

  6. Před Kristem a po Kristu – něco o tom vím, i když z důvodů jiných. Platí asi to, co se říká i nemocným dětem i třeba dospělým vozíčkářům – dívej se co nejméně za tím, co dělat nemůžeš a co nejvíc k tomu, co dělat můžeš. Nefunguje to hned, ale po čase určitě.
    Pár vlakových zastávek od nás a pak pěšky nebo na kole bývá v lese bílo bledulemi. Je jich tam tolik a přesto je nikdo netrhá, protože nechce porušit tu krásu. Doufám, že na mě počkají i letos.
    Krásné jaro všem.

    • To musí být krása, máš pravdu quick, jen musím dosáhnout toho, že se na svět dívám už jen svýma očima, že se o takové krásné zážitky nemůžu dělit..

  7. Já věřím, že Tě to sluníčko „nakoplo“ a při pohledu na ostatní, že na tom jsou někteří evidentně mnohem hůř, že se Ti zlepšila nálada na tu pravou jarní. Že mám pravdu?!

      • Naďo, do takové tak trochu třetí dimenze se podle mého dá dostat taky vypiplanou a trpělivě praktikovanou šavásanou (tou, která tě bezmezně odrazovala už jen názvem, jak já vím). Sice jsem ji taky nevypiplal (jsem nedůsledný a lajdák), ale jednou (bohužel jen jednou) se mi kdysi do té dimenze při ní dostat poštěstilo. Pořád věřím, že nelajdáci by v tom došli dál.

        • Břetislave, mě už několik let docela jóga láká, jenže jsem strašně ostýchavý člověk někam zajít, anžto si myslím, že všude jsou mladí a štíhlí a mě by se smáli 🙂

          • Sice nejsem v obraze, jak to kde v takových jogínských sešlostech dneska chodí, ale myslím si, že tam chodí lidi nejen mladí a vůbec ne posměváčci. Když jsem byl kdysi na tom týdenním pobytu v Harrachově, vnímal jsem, že lidi mladé i staré při tom cvičení cosi spojuje a nejde tam vůbec o soutěživost v provádění cviků. A krom toho, dá se joga celkem rozumně provozovat podle knížky i samostatně doma. K tomu ovšem je potřeba určitá pilnost, pravidelnost a trpělivá vytrvalost. A stačilo by pár základních cviků, v některých knížkách mají zbytečně širokou plejádu pozic, některé spíš na nepotřebný koukací efekt.

  8. Odhozená berle je pozitivní. Bude se ti líp vykračovat!
    A smutky už jsou naším druhým já, patří k nám, a’t chceme nebo nechceme.
    Někdy je dobré s nimi bojovat, někdy je dobré nechat je k nám promlouvat.
    Je-li smutek spojen se vzpomínkou, pak jej nevyháněj – za nějaký čas se ztratí stíny a vzpomínka bude jasnější a slunečnější. Všechno chce čas…
    „Škvírkami očí s nadhledem sleduj svět“ – krásně řečeno. Dobrá rada…

  9. Ten Pavlův komentář si snad někam uložím a v těžkých chvilkách si ho budu přeříkávat jako mantru. Vážně. Člověk má spoustu důvodů být smutný, ale taky hodně důvodů být šťastný. Radovat se z maličkostí, to je umění a maličkosti jsou někdy hodně důležité. Píšeš, že jsi odhodila berle – no vidíš, a já patrně v nejbližší době vyměním turistické hole právě za ty berle, hrozně mě zlobí klouby a sotva chodím. A stejně mám radost z kytek, z jara, z vnoučátek. Po horách jsem už asi dochodila, no, co se dá dělat, jsem vděčná za to, co jsem viděla a počítám vrcholky, na které jsem vylezla, potěžkávám v ruce kamínky, které jsem si z hor přivezla a vzpomínám.

Zanechat Odpověď

