Osmnáct

kristiKristýna na Václaváku

Asi před dvěma lety napsal kolega bloger BB .-) na zeď Facebooku, – už jen 30 dní (nebo tak nějak). Hádala jsem všelicos, jen to, že mu bude osmnáct, to jsem neuhodla. Odpočítával si to jak voják na vojně, který stříhal metr do civilu. Zrovna tak to dělá i Kristýna. Ještě 6 dní a nastane ten sedmý, kdy bude KONEČNĚ🙂 osmnáctka.  Co si od toho tehdy sliboval Petr a co dnes Kristýna? Tak Petr změnil image, pořídil si nové brýle, dal se jinak ostříhat, koupil si mikinu s kapucí a své narozeniny legálně zapil pivem (myslím, že pivem, ale to není důležité, prostě alkoholem). Mám pocit, že se mnoho nezměnil, pořád je to hodný kluk, tedy podle blogu a Facebooku. A co Kristýna? Překvapivě chce udělat totéž co Petr. Tak to jsem hóóóódně zvědavá, co vyvede. Jediný v čem jsem v klidu, že do blond nepůjde, ale jinak? Vééélký otazník.

Jak jsem prožívala tehdy osmnáctiny já? Měla jsem po maturitě a po prázdninách jsem nastupovala do prvního zaměstnání. Z první výplaty jsem si tehdy koupila velmi módní příčesek a ostatní se mi smáli, že z první výplaty vlasy a z poslední si budu určitě kupovat zuby. Vzhledem k tomu, že jsem už dávno za poslední výplatou, tak už můžu říct, že na zuby nedošlo. Doufám, že mi ty moje ještě nějaký čas vydrží🙂.

Ale zase jsem se zakecala. Tak zpět k těm osmnáctinám. Nějak zvláštně jsem to neprožívala, image jsem v té době měnila bez ohledu na počet let, alkohol jsem (i)legálně pila už asi rok, ale pivo to rozhodně nebylo. Pivo já nerada, i když dnešní stránka Centrum.cz ukazuje toto:  „Po dvou pivech to člověku líp myslí, tvrdí studie“. (Už to nezachráním.) A svobodný pohyb bez dohledu rodičů jsem měla mnohem dřív. Nic nového, než že se změní číslice, jsem neočekávala, ba ani nějaké dárky. Můj budoucí muž byl v té době na vojně a tak jsem nejspíš oslavovala s partou spolužáků. Úplně se mi to vytratilo z hlavy.

My budeme jako rodina slavit v restauraci. Dám si po letech “bífstejk” s pepřovou omáčkou a grilovanou zeleninou, doufám, že to bude dobré, že nedostanu nějakou podrážku. Kristýně jsem chtěla dát své hodinky (závěs na krk), ale jelikož je nemůžu najít (nedávno dům prodělal velký třesk), tak jsem jí koupila náramek. Doufám, že jí zapadne do její nové image🙂

krist      Kopie - DSC08536

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

36 thoughts on “Osmnáct

  1. Kristýnce přeji k osmnáctinám všechno nej, nej, hodně štěstí a splněných přání.🙂
    Já si na své osmnáctiny vůbec nepamatuji. Nevím, jestli jsem dostala od mámy nějaký dárek. Totální okno.😀

    • Tak to je i u mne, nepamatuji se jestli se mých 18 nějak zvlášť slavilo a jestli jsem dostal (a jaký) dárek. Vím, že když mi bylo 15, tak jsem s čerstvou občankou poprvé šel na doposavaď mládeži nepřístupný film, což byla tenkrát Angelika.🙂
      Při třicetinách to bylo jednoduché. Dostal jsem pytel do kočárku na kluka, co se nám měl narodit.

  2. Nad’o, dozit se osmnactin vnoucete v tak krasne atmosfere je preveliky dar osudu. Ve Tvem pripade je to dar nalezite zaslouzeny. Ani nevim, komu gratulovat driv🙂 . Dennis

    • Díky, Dennisi, ano je to tak, máme s Krist nadstandardní vztahy – říkám to jazykem jednadvacátého století. Ale nejen s Krist, mám ještě vnučky dvě. Nemyslím si, že je to jen dar osudu, je to vzájemné budování vztahu, který se mnohdy nemusí tak úplně povést, i když do něj vkládáme hodně. Tady se to snad povedlo…

  3. Naší vnučce bude osmnáct v prosinci, musím se jí zeptat, jestli taky chystá něco převratného. Já se musím přidat k ostatním a přiznat se, že si na své osmnáctiny nějak nepamatuji, takže se určitě nedělo nic mimořádného.😀 Tvojí vnučce, všechno nejlepší, je to krásná holka už od malička, být na jejím místě, tak tu svou image, moc neměním.😉

    • Je to zvláštní, člověk by měl asi dostat nějaký nevšední dárek, který by mu ty osmnáctiny připomínal, ale asi se to tenkrát bralo úplně jinak, Jarko.🙂

  4. To je moc hezké děvče ta Tvoje vnučka! A víš co Ti prásknu já? Představ si, že můj vnuk Lukáš je o 1 den mladší, jak jsem si to spočítala! Budeme slavit příští týden! Ale alkohol nepije, ani po tom netouží – je sportovec a ani nekouří, tak to snad vše zůstane při starém. Ale je zamilovaný už cca půl roku a moc!

  5. Jo, vosumnáct, to byly časy!!! Jak zpíval Sinatra: „Oh when I was eighteen, oh it was a beautiful time….“ Pro mně to byl rok 1956, byl jsem vyučen nástrojařem a vydělával jsem úžasný prachy. 800 Kčs měsíčně, z toho 160 srážky, čtyři stovky mámě a mně zbylo plných 240 Kčs na osobní útratu. Co jsem si tehdy mohl všechno koupit!!!! Kalhoty stály 300, boty „Maďary“ jen 260, buřt na Václaváku 4 Kčs…. Motocykl 12000 ?ale pak začal čas tak rychle trhat oponou, a dnes se ocítám ve sdružení starých dědků, o narozeninách nechci ani slyšet a jak mi jeden přítel poslal povzbudivý dopis k mým posledním narozeninám…Jene lípo skácená dosáhl jsi věku, kdy se ti mozek zmenšuje a prostata zvětšuje…ce est la vie…..Ale Naďo blog byl o té oslavenkyni v tvé rodince a té bych také chtěl popřát krásné mládí, aby jí dlouho vydrželo, protože ženy nestárnou, jenom jim přibývajé léta….

  6. Gratuluji k narozeninám! Já si na osmnáctiny (byť je to děsně dávno) vzpomínám dobře, ale nebyl to pro mne žádný zásadní den proto, že jsem se stal formálně tzv. dospělým, ale protože jsem dostal dort od jedné tehdy mně velmi milé osoby a ještě navíc byl moc dobrý🙂.

  7. Taky jsem si své osmnáctiny nepamatovala, tak jsem se šla podívat do deníku. V té době jsem s nikým nechodila, trochu jsem se rozhlížela. A tak jsem si napsala hlavně co a od koho jsem dostala (od rodičů a kamarádek, první věta začíná: „Dostala jsem cejchy, svetr, 2 knížky …)“. Ale zápis končí: „Pak jsme s Janou, Alenou a Danou byly v Rybárně a slavili jsme. Platili za nás nějací chlapi“.

    • Taky jsem si psala deník, ale tou formou, že jsem je pořád začínala a nevydržela je psát. Kde jim je konec. Ty jsi byla a jsi jiný formát, Mirko!

  8. Na moju osemnástku mi vôbec žiadne spomienky neostali, asi aj preto, že sme doma nejako zvlášť žiadne narodeniny neoslavovali. Moju pubertu a mladosť som prežívala úplne normálne, predpokladám, že so mnou neboli žiadne problémy, takže ani čas pred a po osemnástke som nejako mimoriadne neriešila🙂 Teraz som si v súvislosti s mojou osemnástkou spomenula, že som od svojho bývalého frajera, neskôr manžela, dostala zbierku jeho vlastných básní, ktorá bola aj vlastnoručne ilustrovaná. Toť vsjo k mojej osemnástke🙂

      • Tvoj článok spôsobil, že som ten darček včera hľadala skoro celý deň, no kam som ho tak dobre uschovala? Netuším, lebo som ho zatiaľ nenašla. Ale našla som korešpondenciu, na ktorej som sa zabávala, aj synom som išla z jednej pohľadnice prečítať. Písala som môjmu bývalému z rekreácie ROH, že sú tam okrem nás troch mladých dievčat už len samí päťdesiatroční starčekovia a starenky…. :-)))

  9. Kristýna je krásná holka. Osmnáct let se slaví lehce, padesátka oproti tomu už je mírně nostalgická. Ale to je ještě hodně hodně daleko a zatím může Kristýna užívat svých dospěláckých dní…
    Pořádně si tu oslavu užijtel.
    A Kristýnce přeji, ať se jí daří přeskočit nejen rantlík na Václaváku, ale i lecjakou nesnáz v životě, která se jí připlete do cesty.
    Má to natrénováno!
    Hodně zdravíčka, lásky, kapku štěstí…
    a krásné narozeniny!

  10. všechny tvoje vnučky jsou fakt kočky a všechny se ti podobají. Já si zaboha nemůžu vzpomenout, jak jsem já savila osmnáctiny…zato mám moc ráda pasáž z knížky Co život dal a vzal, jak slavily osmnáctiny dcery Betty MacDonaldové.

Napsat komentář

