Líný špatně usíná

971e14428c_3748683_o2 jsem se dozvěděla z internetu. Nad tím jsem se zamyslela. Taky špatně usínám, takže ergo kladívko jsem líná.  Ráno vstávám podle toho, zda hlídám nebo nehlídám Natálku, tedy různě, ale povětšinou se v těch nehlídacích dnech do 9 hodin z postele vykopu. Je to dáno tím, že jsem sice ráno mezi 6. a 7. hodinou čilá a vzhůru, pouštím Elu na zahradu, ale pak zase usnu, což je masakr, protože pak vstávám jako z hrobu. Leč, neodbočujme, jedná se o usínání a ne o probouzení.

Přemýšlím, jakou výmluvu si najít, abych nebyla za lenocha, když někdy ještě o půl druhé v noci slyším ze sluchátek četbu knížky, kterou už znám nazpaměť tak, že bych ji mohla bez čtení sama na nějaký nosič namluvit. Čtení do uší z empétrojky mám moc ráda, protože mě neuspává jen děj, ale hlas a ty hlasy jsou většinou libozvučné. Nefungují vždycky. Nejen, že nevnímám děj, ale ani ten hlas, melu se na posteli a hlavou mi táhnou myšlééénky. Neodbytné, nedají se zahnat, zaplašit, ani vykopat, i když mám snahu. Je líný člověk přemýšlivý? Promítá se mu v hlavě denní a letité starosti i radosti, nebo jen civí do tmy a počítá ovce?

Už Vás, ty pilné, slyším: “Kdybys nedřepěla u pécéčka, zryla záhon, umyla okna, vyšůrovala kvartýr, vyběhla do ulic, to by se Ti to pak usínalo, lenochu!” Tak určitě (jak by řekli naši slavní fotbalisti), mluvíte jako kniha, jen Vás tesat do kamene, ale v betonu se záhon těžko ryje (jójo, už to není co to bývalo, když byla naše zahrada travnatá a záhonová). Ale s těma oknama máte pravdu, ta by to potřebovala jak sůl, leč… LEČ, čekám na slíbené vymalování.

Je to tak, línej si vždycky nějakou výmluvu najde🙂

jarni1

Obrázky vypůjčené z internetu.

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

33 thoughts on “Líný špatně usíná

  1. Na mě přichází spaní s železnou pravidelností a to kolem jedenácté večer, ráno se budím mezi šestou a sedmou hodinou a už bych neusnula. Jsem nastartovaná a čilá a v posteli už mě nic neudrží.😀 Ovšem o té lenosti, by jsme si mohli vyprávět. Myslím, že se klidně můžu mezi lenochy počítat. Zahrádku ani dům nemáme, okna myju 2-3x do roka, uklízím tak nějak průběžně a jinak se plácám od ničeho k ničemu. Myslím, že tady ta spací teorie, poněkud pokulhává.😉

  2. Nevím, já bych Ti spíš poradila neposlouchat nic do ucha; to určitě. Nedovedu si předtsavit, že by mě uspávalo něco jiného, než poměrně tichounké zvuky z paneláčku (občas bouchnutí dveří, občas kroky na schodech) nebo z ulice (občas auto, občas vlak, občas štěkot psů, občas hovor lidí). Ovšem když nemohu usnout z nějakého důvodu, tak mi prostě nepomůže nic a musím to přetrpět. Naštěstí je to tak 2x do měsíce🙂.

  3. Usínám do dvou minut v jakékoliv poloze. Nevýhoda je, že v posteli mě nelze absolutně číst.🙂 Je to od té doby, co jsem měl v 90.letech po dva měsíce v práci 14-hodinovky a ještě po týdnu střídání směny noc-den. Něco se ve mě tehdy zlomilo…
    I snídání časně ráno mě nečiní problémy.
    Nevím. Jsem normální?
    Spamuji: mám nový fotoblog http://fotoodwakar.blogspot.com/

  4. Pane Ota, jste úplně normální to mi věřte. Tuším, že máme každý svá spací či nespací specifika, spaní či naopak by mohlo být téma pro celý tým psychologů, jen dostat nějaký grant, to by se to bádalo!!!!
    Naďo, já musím být lenoch na ixtou, blbě usínám, blbě spím, celou noc přemýšlím o blbovinách a ráno se probouzím do nového dne líný…..

  5. Já jsem líná,ale na spaní to nemá vliv – usnu kdekoliv a kdykoliv. Ráno musím vstávat v 7 hod. /to bych ještě ráda spala/ – ale musím vzbudit vnoučata a „vykopnout“ je do školy.

  6. Každý je jiný a všichni jsme normální (v podstatě)🙂 si říkám já. Já mám přesně ty stavy, co, Naďo, popisuješ, pokud mám stresy v zaměstnání. To pořád kalkuluju na co máme a nebo spíš kolik nám chybí…hnusný myšlenky. To je lepší vstát a něco dělat. Cíleně pracuju na tom, aby mi bylo všechno co nemůžu ovlivnit jedno a potom spím dobře. Líná bych byla ráda, ale nějak mě moje (naše) aktivity válcujou, že na to nemám čas. Snad někdy…. A to pak budu zase nespokojená….známe se, že?

  7. Lenost nepovažuji za nic špatného. Je zcela přirozená. Možná přímo inspirující. Lenost nás nutí přemýšlet, jak práci udělat a přitom se neunavit a neopotřebovat. Pro rychlejší usnutí bych si dala čajíček z meduňky a pustila příjemnou hudbu. Já osobně ráda sním, a tak mi případná nespavost nevadí. Budí mě jedině pejsek. To musím ven. Nemohu jen otevřít. Bydlím v paneláku. To se mi někdy nechce. Ovšem jsem ráda že pejska mám, a tak i když se chvilku zlobím, tak se pak moc omlouvám.

    • Jo, ta hudba by byla dobrá, ale já mám nahrané jen Labutí jezero a u toho se mi promítají i labutě🙂 a já mám tendenci alespoň mávat rukama, když už nemůžu cupitat🙂

  8. Ten článek je hodně zavádějící (myslím ten původní, nikoliv ten tvůj). Sama sebe považuji za poměrně líného člověka (i když něco udělám, nejsem přespříliš akční) a s usínáním nemám problémy, většinou usnu tak do dvou minut. Ale zase se v noci budím, tak třikrát, někdy pětkrát, když je to jednou, považuji to za úspěch.
    TluŤjoch to rozsekl po svým.
    A něco na tom bude… takže ti přeji pěkné usínání a pěkné sny.

  9. Ještě jsem chtěla podotknout něco o spánku spravedlivých. To se taky říká. Přitom si myslím, že spánek spravedlivých musí být opravdu nedostatečný, neklidný a nevýživný. Ale takový spánek nespravedlivých, to musí být sladké sny!
    Jak se jim zase něco podařilo. Jak jsou zase o něco bohatší. Jak zase dosáhli úspěchu.
    Hernajs. To je motiv.🙂

  10. Já osobně si také myslím,že nemůžeme hned všemu věřit. Není každý člověk stejný, i každý den je jiný. Já někdy usnu ještě než mám druhou nohu v posteli a někdy se také převaluji dlouho a dlouho. A není to jen tím, že bych přemýšlela nad něčím, co mne trápí! Ani to není tím, že bych zrovna ten den lenošila víc než jindy! Ráno ale vstáváme teď před sedmou a v zimě po sedmé hodině. Déle to v posteli nevydržím!

  11. Když líný špatně usíná a špatně spí, to je věru špatné. Ale ještě špatnější je, když líný krom toho usínání je až tak líný, že o tom ani z té lenosti nenapíše.. Skoro můj případ, akorát, že usínám a spím celkem dobře, i když v noci poměrně málo, neb se budívám časně. Naštěstí den má 24 hodin a žádné kafe není mému spánku na překážku, někdy dokonce působí jako uspávací prostředek.🙂

  12. S léty je to různé. Usínala jsem vždycky hůře, přemílala události dne a pod. Jednu dobu jsem si pouštěla desky. Většinou Lasta a také Lebedinoje ozero- co nám na 3 dlouhohrajících deskách dali synové k 15. výročí, pak jsem usínala docela dobře, protože jsem musela brzy vstávat do obchodu. Další pomůcka byla : před usnutím začít vymýšlet nějaký příběh- obyčejně jsem usnula uprostřed děje a druhý den už jsem nevěděla o čem to bylo. Poslední dobou řídí můj spánek kočičky. Jak? Ani se neptejte.:-)


  13. Takhle Tě budí kočičky?
    Mě až na tu fázi s pálkou to přesně odpovídá. Místo toho bývá seknutí drápkem do nohy.

  14. Když večer zalehnu, napochoduje Mudla a nechá se hladit, pak si zalehne vedle mne na deku, pod ni bych ji nepustila. V ten moment Mufík 6,90 kg váhy si mi lehne na deku v nohách.Podle toho jak ležím, ale většinou na zádech, takže se musím uskrovnit. Ale docela klidně usnu. Kolem 6. hodiny se vyhrabu udělat ,,potřebu“ a vrátím se do postele. To už kočky ,,jdou po svém“- dělají si ,,toaletu“ křoupou granule v miskách připravené. Mudla čučí z okna- přes sklo a Mufík leží na houpacím křesle. Kolem půl 8. se jde Mudla kouknout, jestli nejsem mrtvá. Foukne mi do nosu a znechuceně jde ,,oškubávat“ ze spodu postel. Doslova ,,jede kolem postele, přitahuje se drápky. Sotva se pohnu, Muf vystartuje a jde si pro svůj díl pohlazení. Hupsne mi na deku a začne předními tlapkami masírovat mé břicho, obrací se, takže masíruje i nohy. Pak si lehne a musím ho přemlouvat, aby mě pustil z postele ven. On si myslí, když ho odstrkuji, že si chci hrát. No a pak už to jde obvyklým postupem… Manžel vedle chystá kávu a čaj- kdo je dřív v kuchyni, ten to běžně zajišťuje. Jen vaření oběda je na mně.

Napsat komentář

