Včera neděle byla,včera byl hezký čas

Zprávy z knižního veletrhu.

Veletrh mě nezklamal, jediné co mi kazilo náladu bylo chybějící vyhořelé levé křídlo paláce. Určitě jsem někde už psala, jak jsem se investorsky podílela (tedy, ne že bych do toho vkládala investice, ale šlo o investorské služby TDI) na výstavbě pavilonů, konkrétně Pyramidy, dětského světa (již vyhořelého) a ještě něčeho, to jsem již zapomněla (nojo, 21 let tomu nazad). Po zahájení Všeobecné československé výstavy v Praze, v roce 1991 jsem na výstavě dělala produkční na Pyramidě a bylo to hóóódně zajímavé. Kancelář jsme měli v pravém křídle paláce. Proto mám k Výstavišti takový příbuzenský, vřelý vztah. Vy, co to čtete a jste na trní, kdy už začnu psát k věci, tak říkám, TEĎ.

Přihnala jsem se nejprve ke stánku nakladatelství Paseka, dlícího v té nedýchatelné levé části a tam uchvátila svoji vytouženou knížku o tramvajových tratích (viz předminulý článek) za brutální 50% slevu. Pak jsem již pomalým krokem procházela kolem ostatních stánků a došla až do pravého křídla ke stánku svého (!:-)) vydavatele Akcent, kde jsem setrvala v srdečném rozhovoru s majitelem, příjemným panem Rybníčkem.  Probrali jsme krizi mezi knížkami, politiku knihkupců a mezi jiným mě upoutala díra mezi navršenými knížkami, na jejímž dně se krčil již poslední výtisk mé “Rentiérky”.

Pak jsem se došourala ke stánku Albatrosu, abych zjistila jak se na pultě vyjímá nová knížka pro děti od Petry Braunové – “Tramvaj plná strašidel” a zde ulovila 6. díl “Deník malého Poseroutky” pro Karolínu, samozřejmě taky s příjemnou slevou. Za chvíli bude mít svátek a tak jí určitě udělám radost, protože má všech 5 dílů a všechny poctivě přečetla. „Tramvaj“ jsem nekupovala, protože Petra posílá své knížky i s podpisem a věnováním a to se Karolíně moc líbí. Kdo by chtěl, může to také využít. Zde email  petrabraunova@seznam.cz. Na Petřiných stránkách zde-klik je možné objednat i jiné knížky (trocha reklamy na dobré věci neuškodí🙂.

Při té příležitosti jsem vyslechla v zaplněné mediální části Albatrosu propagaci MUDr. Uzla své (asi, přišla jsem později) životopisné knížky a zjistila jsem, že ji opravdu (tu knížku) nepotřebuji, že po ní nedychtím, zrovna tak jako po osobě pana MUDr. Uzla.

Na závěr mé mise jsem si koupila fresh nápoj – kombinace – ananas, mrkev a jablko (čerstvě vymačkaná a umixovaná šťáva), sedla jsem si na lavičku, hezky do stínu proti Lapidáriu a neslzela jsem, ani nesmutnila.

Fotografie0042

Včera neděle byla, včera byl krásný den,

slunce svítilo a bezva, že jsem šla ven.

Myslím, že to zpívala Yveta Simonová a Milan Chladil, ale jejich nahrávku, která byla stoprocentně lepší jsem nenašla.

Tak jsem to našla🙂

 

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

20 thoughts on “Včera neděle byla,včera byl hezký čas

  1. Takže neděla vyšla, tak jak měla. Dostala jsi knížku pro sebe i pro Karolínku, hezky si popovídala, dala si lahodnou vitamínovou bombu a poseděla ve stínu na čerstvém vzdoušku.😉 Poslechla jsem si i písničku, pro Pepu Vágnera se mi zdá trochu staromódní, ale mému uchu zalahodila.😀

  2. S tím Uzlem jsi mi padla do noty, mně je ten pán od začátku, kdy se objevil na scénách, docela protivnej. Myslím, že panu Dr. Plzákovi nesahá ani pod kolena.
    Nojo, knížky! To já musel o víkendu venku zápolit s plevelem a chudák (chudáci) moje záda. Ona ale ani hlava.., jak všechno souvisí se vším..

  3. Nebyl jsem v Praze ani nepamatuju. Samozřejmě o vyhořelém křídle vím. Soudím, že dílčí úspěchy fungují i mimo knižní svět.

  4. Zajímavě strávená neděla v Praze.Já žiji na „venku“ – tak nevím,jak se žije ve velkém městě./My jsme jeli na kole – 46 km – krásnou krajinou na východě Čech/. Písnička -Letní den- v půdní podobě byla určitě hezčí.

  5. Ten nápoj vypadá tak šťavnatě, že bych si i dala. Žel, mám doma jen magnézku a kofolu…
    Takže knihu o tramvajích jsi sehnala, prima kousek do tvé sbírky!
    A Deník malého poseroutky už má šestý díl? Předloni jsem koupila synovci první díl, pod stromeček, a byl mírně dotčen. Teda, netvářil se moc odvázaně. A knížku dosud nečetl…
    Nechápu! Zkusmo jsem se do ní dívala a je vtipná.
    Takže to mohl být vážně pěkný den…

    • Přesně, jaký jsem si to udělala, takový to bylo🙂. Třeba mu synovec přijde ještě na chuť, nebo třeba už čte jen Shakespeara🙂

  6. Tak vidíš, když jsi psala, jak se tam těšíš, já po návštěvě netoužila. A když o tom píšeš, úplně to cítím, jak to bylo hezké. Cleá ta atmosféra. Užila sis. Petru Braunovou jsem zaregistrovala až díky tobě a hned potom jí vyšel rozhovor s její partnerkou. Určitě jsi četla. Hezké. Kdo ví, jak se cítí ženská? Kouknu na stránky s jejími knížkami. Díky za tip. A víc tak hezkých dní.

  7. Dneska je neděle, nemám ji tak pěknou, jak Tys měla tuhle (manželovi není po včerejších oslavách dobře🙂. Na knižní veletrh jsem jezdívala každoročně, letos mi to bohužel kvůli zvýšené domácí aktivitě nevyšlo🙂.

  8. Jsem bohužel mimo kulturní mísu na dědině, ale sleduju cvrkot. Poslechla jsem si Ivetku s Chladilem a dojetím zaslzela. To byly ty pravý telecí léta lásek prvních a iluzí posledních. Gramodesky na pohlednici a tak. Nebudu zde bulit, ale fakt není špatný vyrazit jen s pár korunama do neznáma. Najít tři kešky a být spokojení jako ratlíci, které někdo vypustí do volna. Vždycky se nám při výletě urodí nějací zajímaví lidi a máme pocit mladosti, jarosti a pohody.
    Budu muset zamakat na knižních autorech, abych v té kulturní míse nedosedla až na samé dno.
    Zdravím všechny, kdo se vydají na nostalgické vycházky (nevidím zde smajly, tak si představte toho, co dává „palec nahoru“ a „šibalsky mrkající“)

Napsat komentář

