Pumpkin

Když jsem se s tímto slovem setkala, bylo to v souvislosti s tobolkama Walmark Pumpkin cps.30. Přišlo mi to slovo zábavné, pod tím názvem jsem si představovala nějakého skřítka, nebo spíš postavičku, kulatou, dobrosrdečnou, která má ráda linecká kolečka, ano TlusŤjochova pana Al-Mana, pro mě pana Pumpkina. Samozřejmě jsem věděla na co walmarkové tobolky mají působit a jako všechny vzorné manželky, kupovávala jsem je svému mužovi i já.

Vcelku nedávno jsem objevila dýňová semínka loupaná a to se stalo mojí zkázou. Je mi jedno zda jsou přírodní, či pražená solená (obzvláště mňam), jestliže si vysypu obsah pytlíku do misky, miska je za chvíli prázdná. Je to horší než buráky. Tedy pro mě. Nabídla jsem semínka jinde a byly odmrštěny s výrazem – blé.

Začala jsem se zajímat, co mé tělo tak moc potřebuje, že ta semínka vyžaduje, že se po nich můžu utlouct, i když nejsem muž. Od čeho máme internet?

Hle, co jsem našla:

PharmDr.Tomáš Arndt

Dýňová semínka patří do zdravé kuchyně, protože jsou plná dalších cenných látek pro naše tělo. Jsou bohatá především na fosfor, zinek a vitamín E. Obsahují také vitaminy A, D, vitaminy skupiny B a minerály jako draslík, mangan a měď.

Jsou rovněž zdrojem cenných nenasycených mastných kyselin, které snižují cholesterol, vysoký tlak a riziko infarktu i mrtvice. Dýňová semena mají specifickou, oříškově nasládlou chuť. V dýňových semenech najdeme také velmi hodnotné tuky, esenciální mastné kyseliny skupin Omega 3 i Omega 6, celou škálu aminokyselin a asi čtvrtinu obsahu tvoří proteiny. Semena jsou jedním z nejbohatších zdrojů aminokyseliny tryptophan, jejíž zastoupení ve výživě většiny lidí je dost nízké, protože tato aminokyselina je obzvlášť citlivá na tepelné zpracování.

Má přitom přímý vliv na hladinu serotoninu, stimuluje jeho vyplavování v mozku, čímž může příznivě ovlivnit náladu nebo depresi. Ovšem je nutno vzít do úvahy, že by je neměli pacienti, kteří užívají antidepresiva či příbuzné léky.

A tak jsem taky konečně vypátrala, že Pumpkin není žádný kulaťoučký pán, který má rád linecká kolečka, ale že je to prostě a jasně obyčejná dýně, řečeno anglicky. Jo, my analfabeti na cizí jazyky, objevujeme stále něco nového

🙂

srpensumava 1288

Foto: já, Vlachovo březí

Můžete si uložit odkaz příspěvku mezi své oblíbené záložky.

27 thoughts on “Pumpkin

  1. Aj ja som mala jedno obdobie, že som bola skoro závislá od týchto semienok. Ale museli byť nevylúpané. Výborný je aj tekvicový olej napr. do zeleninových šalátov. A tá fotka na záver je krásna.

  2. Docela by mě zajímalo jak se slovo „pumpkin“ vyslovuje v angličtině, ale když si ho přečtu počesku, musím ti dát s tím kulatým pupkatým mužíčkem za pravdu.😉 Dýňová semínka jsem ještě neochutnala a vidím, že jsou strááášně zdravá, takže si hned zapisuji na svůj nákupní lísteček a určitě je ochutnám.😛

  3. Naposledy som ich jedla minulý mesiac na Ukrajine, pohostili nás nimi u susedov, kam sme chodili pozerať telku. Boli pražené, rovnako ako slnečnicové semienka. Osobne mi chutia viac surové. Ešte keby mi ich tak niekto nalúpal…

  4. Dýňové jsem okukoval v Bille, ale dosud jen okukoval. Do bílých jogurtů jsem si v té době sypal kromě sušeného ovoce semínka lněná, sezamová a slunečnicová, než jsem dal pak přednost už ochuceným jogurtům skleněným nebo těm z Hollandie. Příprava neochucených totiž zabere víc času – zapomněl jsem ještě na med a skořici do těch bílých (a sušené meruňky bývají sířené)…
    Postava Pumpkina mi zní sympaticky, připomněla mi, jak jsem psal tátovi do nemocnice o svých nových pumpkách („pumkách“ tehdy). Takto ošacený mohl by dělat parťáka oblíbenému Tintinovi, tak bych to viděl já – to by byla dvojka! (aneb – dvě jedničky pohromadě!)🙂

    • Jo, Tintin by mi k panu Pumpkinovi taky pasoval a ještě jeden kreslený mužíček, vím, že se jmenoval nějak od A a za boha si nevzpomenu jak… Díky za recepty

  5. Také jsem kdysi ujížděla na dýňových semínkách. Jsou výborné.
    Pumpkin se pro mne rovná dýně. Žádný pán v pumpkách.😀
    Fotka je krásná, poetická.
    Přeji pohodovou neděli.🙂

  6. Takže ti nejspíš chybí nějaká látka, která v těch semínkách je.
    Možná zinek? Možná právě draslík. Nebo vitamín E… samé dobré věci.
    Fotka je moc pěkná. Takový schody do nebe…

  7. To, že pumpkin,je dýně, mi bylo jakožto angličtinářce jasné. Ale stejně je to krásné slovo a taky si pod ním umím představit malého zavalitého pána v širokých kalhotách. Dyňová semínka jsou zdravá, taky je mám ráda a dost často je přidávám třeba na bábovku nebo loupáčky. Když se trochu upečou, je to fantastická dobrota.

    • Těší mě, že jsi mě, katheriin navštívila, byla jsem se podívat u Tebe a musím říct, že se mi u Tebe líbilo. Uvažuji o tom bio krému, o kterém píšeš🙂

  8. Tak nevím. Jarka má otázku, co to PUMPKIN znamená. Ale to je přece jasné. To je mužíček, který nejde s dobou a stále nosí kalhoty PUMPKY.
    Jiak, Naďo, asi se dám na ty semínka. Tolik v tom je věcí!!!! Ale ty fotky, co přikládáš nejsou příliš optimistické!!! Tak ještě více pumpkin semínek, Naďo!!!

  9. Můj milovaný více než dýni připomíná tyčku z plotu🙂 Dýňová a slunečnicová semínka zobe po kilech (nabyl v minulém životě třeba dlaskem?) A pak ještě karamelky. Já jen, když je hodím (loupaná) do chlebového těsta a upeču chleba moc zrňák. Nebo když jimi nazdobím něco, nejčastěji dalamánky, z rohlíkového těsta.
    Já jsem jablíčková nekaramelková, dýni podobná.
    Posypat dýňovými semínky bábovku mne nenapadlo. Mám je spojena jen se slanou chutí🙂

    • oldwomen, já mám nejen chutě na dýňová semínka, ale i mé bříško má tvar dýně, mno, dobře, střední dýně, ne té obří🙂. Zdravím a přeji Vám oběma dobrou chuť.

Napsat komentář

